اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

چگونه در آمازون ایبوک بفروشیم؟

شنبه, ۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ۰۹:۱۱ ق.ظ

ساختن اکانت انتشار مستقیم کیندل در آمازون (KDP)

اولین حرکت شما در فرایند انتشار کتاب در آمازون Amazon، باز کردن اکانت KDP در آمازون است. می توانید از این لینک به صورت رایگان ثبت نام کنید.  https://kdp.amazon.com/self-publishing/signin اگر اکانتی از قبل در آمازون دارید، می توانید با همان جزئیات ثبت نام کنید.

 اگر کتاب شما به فرمت eBook نیست، نگران نباشید. در ادامه به مرحله تبدیل فرمت کتاب هم می‌رسیم. پس نگران نباشید.

وقتی پروسه ثبت نام و ورود تکمیل شد، وارد Bookshelf خود می شوید. در این قسمت تمام کتاب هایی که برای فروش در آمازون دارید دیده می شوند. در این لحظه این قسمت خالی است ولی احتمالا زیاد به این صورت نمی ماند.

ورود به bookshelf برای انتشار کتاب در آمازون

 

کتاب خود را به Bookshelf اضافه کنید

در چند قدم ساده کتاب شما برای انتشار کتاب در آمازون ، آماده می شود – به همین سادگی.

در بالا سمت چپ اکانت KDP، تب Add New Title را می بینید. این تب را کلیک کنید تا وارد صفحه ای شوید که تمام اطلاعات کتاب را وراد کنید.

اضافه کردن کتاب خود به Bookshelf

 

تمام قسمت های این صفحه کاملا مشخص است، ولی اگر گیج شدید می توانید از قابلیت های داخل پیج برای کمک گرفتن استفاده کنید. باید مطمئن شوید که تمام قسمت هایی را که می توانید پر کرده و هر اطلاعاتی که نیاز است وارد کنید.

در اولین قسمت که Enter Your Book Details نام دارد گزینه وارد کردن ISBN (International Standard Book Number) دیده می شود. ولی این قسمت اجباری نیست. برای این که کتاب خود را در آمازون به فروش برسانید نیازی به داشتن ISBN ندارید. اگر اطلاعات این قسمت را ندارید آن را خالی بگذارید.

اگر خودتان کتاب خود را منتشر می کنید، اسم خود را در این قسمت وارد کنید.

 

پروسه‌ی نشر کتاب در آمازون

 

Category مورد نظر که مربوط به کتابتان است انتخاب کنید و از کلمات کلیدی برای کمک به خریداران برای پیدا کردن کتاب خود استفاده کنید. هر چه کلمات کلیدی خاص تر و مربوط تری استفاده کنید، مسلما نتیجه بهتری خواهید گرفت.

انتخاب کتگوری مربوط به کتاب خودتان

 

سپس نیاز دارید که تصویر جلد کتاب خود را آپلود کنید. این تصویر در صفحه فروش آمازون دیده می شود، پس بهتر است زمان بگذارید و بر روی آن کار کنید. اگر فکر می کنید که مهارت این کار را ندارید، کسی را استخدام کنید که این کار را برای شما انجام دهند. افراد زیادی در سایت معروف Fiverr وجود دارند که این کار را با 5 دلار برای شما انجام می دهند. در این سایت ابتدا کارهای قبلی طراحان را ببینید سپس انتخاب کنید.

مهم است که تصویری که آپلود می کنید در فرمت JPEG یا TIFF باشد و طول آن حد اکثر 1000 پیکسل باشد(نسبت طول به عرض هم 1 به 1.6 می باشد)

ساخت یا آپلود جلد کتاب

 

کتاب خود را آپلود کنید

این قسمتِ انتشار کتاب در آمازون ،بسیار هیجان‌انگیز است واز میزان سرعت آن متعجب خواهید شد.

برای این که کتاب شما بر روی آمازون باشد باید فرمت کیندل داشته باشد. می توانید قبل از آپلود کردن فرمت آن را به کیندل تغییر دهید و یا فایل PDF و یا Word را وارد کرده تا آمازون آن را برای شما تبدیل کند. این به انتخاب شما بستگی دارد.

آمازون فایلی که شما آپلود کرده اید را به فرمتی که برای کیندل قابل اجرا باشد تبدیل می کند. گزینه ای برای دیدن فایل تبدیل شده وجود دارد و پیشنهاد می کنیم که این کار را انجام دهید، مخصوصا وقتی که عکس یا گرافیکی در کتاب خود استفاده کرده اید. پروسه تبدیل فرمت گاهی عکس ها را کج و با پیچش نشان می دهد، برای همین قبل از این که وارد مرحله بعد شوید توصیه اکید این است که کتاب را چک کنید. این کتاب شماست برای همین باید از ظاهر آن برای فروش کتاب در آمازون ، راضی باشید.

تبدیل آمازون کی دی پی به فرمت کیندل

 

قیمت کتاب و گزینه های Royalty را تایید کنید

آمازون درخواست می کند که بین دو گزینه Royalty که 35 یا 70 درصد یکی را انتخاب کنید. این درصدی است که به شما تعلق می گیرد و آمازون مابقی را نگه می دارد.

برای گزینه 70 درصد، کتاب شما باید بین 2.99 تا 9.99 دلار قیمت گذاری شده باشد. اگر کتاب پایین تر و یا بالاتر از این قیمت گذاری شده باشد، باید گزینه 35 درصد را انتخاب کنید. در این قسمت باید کمی با اعداد بازی کنید چون گاهی نیاز است مثلا کتاب را با قیمت 9.99 بفروشید و نه 14.99 چون با قیمت کمتر در نهایت پول بیشتری نصیب شما می شود.

 

چک لیست انتشار کتاب‌های مالکیت عمومی

 

قیمت کتاب و گزینه های Royalty

 

منتظر بمانید تا کتاب شما منتشر شود

وقتی که تمام جزئیات کتاب را وارد کرده و ذخیره کردید، آمازون کتاب را قبل از قبول برای فروش کتاب در آمازون ، در سایت بررسی می کند. این پروسه بین 24 تا 48 ساعت طول می کشد، پس صبور باشید. پس از این که کتاب شما آماده فروش شد، آمازون از طریق ایمیل به شما خبر می دهد و لینک مستقیم محل فروش کتاب را برای شما می فرستد.

انتشار کتاب در آمازون

 

تنها کاری که شما باید بکنید این است که لینک را به اشتراک گذاشته و منتظر انتشار کتاب در آمازون باشید.

چگونه یک eBook در آمازون بفروشیم

نوشتن یک ایبوک می تواند تجربه ای هیجان انګیز و در عین حال ترسناک باشد. برای بسیاری از بلاګرها این نوشتن کتاب نیست که ګیج کننده است، بلکه فروختن آنلاین کتاب الکترونیک است که آنها را می ترساند. البته که می توانید کتاب الکترونیک خود را در سایت خود بفروشید و همچنین به عنوان محصول وابسته برای سایر بلاگرها به فروش برسانید، ولی سایر راه های فروش چطور؟ انتشار کتاب در آمازون به چه صورت است؟

آمازون بهترین محل برای فروش کتاب آنلاین است و صدها میلیون کاربر در سرتاسر دنیا دارد. رساندن کتاب به پلتفرم آمازون راه را برای فروشی فراتر از چیزی که در وبسایت خود می توانید تصور آن را هم بکنید باز می کند، به این دلیل ثبت کتاب شما در آمازون بسیار اهمیت دارد.

آمازون فقط فرمت کیندل ایبوک ها را قبول می کند، که همین باعث می شود بسیاری از بلاگرها از ترس دشوار بودن پروسه، از اینکار صرف نظر کنند. البته واقعیت اینطور نیست و این نباید مانع کار شما شود چون آمازون به صورت خودکار زمانی که شما کتاب را آپلود می کنید، آن را به فرمت کیندل تبدیل می کند.

فروش یک ایبوک آنقدر هم که در ابتدا به نظر می آید سخت نیست. در عین حال وقتی سعی می کنید مطابق با بسیاری از قوانین و مقررات آمازون کار می کنید، در ظاهر گویا در میدان مین در حال حرکت هستید. ولی در عین حال برای این که کتاب خود را در آمازون به ثبت برسانید، فقط چند قدم ساده مورد نیاز است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی