اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

با سلام بر شما دوستان و یاران وب سایت وب سما. پیشایش به شما توصیه می گردد که اگر می خواهید بدانید در دنیای دیجیتال و اینترنت  بخصوص شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام چه می گذرد و دارای چه قدرتی در دنیای روزمره و حتی درآمد زایی برای شما و دیگران دارند.

امروز با شما همراه هستیم تا بررسی و تحلیل بکنیم که آیا شبکه های اجتماعی در زندگی روزمره و در تجارت های نوین می توانند تاثیر بزرگ و زیادی داشته باشند یا فقط مرکزی برای تبلیغات و استفاده در دیجیتال مارکتینگ هستند.

 

اینستاگرام برای فعالیت تجاری و بازاریابی بستر خیلی خوب و مناسب ایجاد کرده است . یکی از شبکه های  اجتماعی که خیلی زیاد در ایران فعالیت میشه و مورد استفاده قرار می گیرد

البته با این  تفاوت دیدگاه برای فعالیت کاربران که  تلگرام ‌فیلتر بوده  و اینستاگرام فیلتر نیست .

با همه محبوبیتی که شبکه اجتماعی اینستاگرام  در ایران دارد یک سری آمار و ارقام بهتون میدیم ، برای اینکه بدانید در  دنیای اینستاگرام چه شخصیت یا برند ها  بیشترین تعداد فالوور را به خودش اختصاص داده و مطالب به چه صورت در شبکه اجتماعی  اینستاگرام به اشتراک گذاشته میشود و چه  تعداد کار بر فعال دارند.

 

در ادامه برخی از این اطلاعات در اختیار شما قرار می دهیم

محبوبیت شبکه های اجتماعی در زندگی
محبوبیت شبکه های اجتماعی در زندگی
 

برخی از برترین پیج های اینستاگرام

خوب در  ابتدا چند نکته جالب و دیدنی از اینستاگرام .

  1. اول اینکه  تعداد بازدید کننده  خانم ها نسبت به آقایان در اینستاگرام خیلی بیشتر می باشد.
  2. در این بررسی توسط گروه وب سما  خانم ها 58  درصد از اینستاگرام فیلم و تصاویر می بینند و  این رقم برای آقایان نزدیک به 42 درصد مطلب محتوایی می باشد.
  3. در حال حاضر اینستاگرام چیزی بیشتر از یک میلیارد 1.000.000.000 کاربر دارد و البته این اطلاعات تا انتهای سال 2019 و  اوایل سال 2020  می باشد.
  4. نکته بعدی در مورد این تعداد کاربر ( یک میلیارد کاربر اینستاگرام ) این است که  نزدیک به 300.000.000 میلیون کاربر فعال روزانه در اینستاگرام استفاده می کنند و حداقل یک بار از آن در روز  بازدید می کنند.
  5. گزینه بعدی در این آمار که هائز اهمیت تیز می باشد این است که روزانه چیزی در حدود ۴.۵ میلیارد مطلب  توسط کاربران در اینستاگرام لایک میشه و انتقال و شیر ( اشتراک )  پیدا میکند.
  6. نکته بعدی در مورد اینستاگرام این است که ،  یکی از محبوب ترین تصاویری که در اینستاگرام هفت و نیم میلیون لایک  به سرعت به خود اختصاص داده است  و خیلی از افراد مهم و مشهور  از ترند های اینستاگرام از آن استفاده ه کردند و شیر ( اشتراک ) خیلی زیادی داشت تصویر یک  تخم مرغ که  توسط حساب  اربری world_record_egg@ خیلی ساده بود که مورد توجه خیلی از رسانه ها نیز قرار گرفت و در زمان نوشتن این مطلب در وب سایت وب سما به تعداد 6.4 ملیون کاربر دارد و نکته زیبای این کاربری داشتن تیک تایید آبی اینستاگرام به این پیج نیز می باشد زیرا در مدت کوتاهی پیج های جعلی زیادی برای این تصویر ساخته شد. 

 

قدرت اینستاگرام برای رشد کردن
 

حال شما  فکر می کنید محبوب ترین اکانت موجود در اینستاگرام مربوط به چه  شخصی و شرکتی می باشد .

  • جدید ترین نکته در مورد این گزینه هم این نکته می باشد که در این شبکه اجتماعی محبوب ترین ، اکانت مربوط به خود شرکت  اینستاگرام با نام کاربری @instagram   و تعداد فالور  353.000.000  میلیون و تعداد 6400 پست تا این لحظه  می باشد. 
  • اکانت بعدی معروف در اینستاگرام مربوط می شود به کرستینو رونالدو ( فوتبالیت معروف پرتقالی )  با نام کاربری @cristiano و تعداد فالور 224.000.000 ملیون و تعداد 2800  پست تا این لحظه . کرستینو رونالدو  بازیکن معروف فوتبال و یکی از اشخاص تاثیر گذار در دنیای دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات که حتما تبلیغات مربوط به شامپو مارک   clear  را در ایران از این بازریگر فوتبال در بیلبرد ها و تیزرهای تبلیغاتی مشاهده کرده اید. این شخص در دوران قرنطینه  جهانی و کرونا ویروس که در منزل قرنطینه بود تنها از پیج اینستاگرام خود مقدار 230.000.000 ملیون دلار درامد داشته است.
  • نفر سوم این لیست مربوط به خانده معروف آمریکایی به نام  سلنا گومز با نام کاربری @selenagomez و تعداد 179 ملیون فالور تعداد 1600  پست تا این لحظه     می باشد

در ادامه لیست 100 عدد از بالاترین اکانت های این شبکه اجتماعی مهم یعنی اینستاگرام را  را برای شما قرار میدهیم

100 عدد از بالاترین و پربازدیدترین اکانت های اینستاگرام

البته این اطلاعات جمع آوری شده تا پایان سال 2019 و ابتدای سال 2020 می باشد.

اسم کاربری افراد و شرکتهای معروف این لیست 100 تایی

  1. Instagram
  2. Cristiano Ronaldo
  3. Selena Gomez
  4. Ariana Grande
  5. Beyoncé
  6. Kim Kardashian West
  7. Taylor Swift
  8. Kylie Jenner
  9. Dwayne Johnson
  10. Justin Bieber
  11. Neymar
  12. Kendall Jenner
  13. Lionel Messi
  14. Nicki Minaj
  15. National Geographic
  16. Nike
  17. Miley Cyrus
  18. Jennifer Lopez
  19. Khloé Kardashian
  20. Katy Perry
  21. Demi Lovato
  22. Kourtney Kardashian
  23. Rihanna
  24. Victoria’s Secret
  25. Kevin Hart
  26. Real Madrid
  27. FC Barcelona
  28. Ellen DeGeneres
  29. Justin Timberlake
  30. Zendaya
  31. Vin Diesel
  32. Shakira
  33. ۹GAG
  34. David Beckham
  35. Emma Watson
  36. Chris Brown
  37. Cara Delevingne
  38. Drake
  39. Gigi Hadid
  40. LeBron James
  41. James Rodríguez
  42. Zac Efron
  43. Gareth Bale
  44. Nike
  45. Adele
  46. Maluma
  47. NASA
  48. Zlatan Ibrahimović
  49. Ronaldinho
  50. Shawn Mendes
  51. Vanessa Hudgens
  52. Lady Gaga
  53. Zayn Malik
  54. National Basketball Association
  55. Luis Suarez
  56. Chanel
  57. Anitta
  58. Bruna Marquezine
  59. H & M
  60. Adidas Originals
  61. Zara
  62. Huda Kattan
  63. Adidas Football
  64. Ayu Ting Ting
  65. Dan Bilzerian
  66. Harry Styles
  67. Marina Ruy Barbosa
  68. Marcelo Vieira Jr.
  69. Connor McGregor
  70. National Geographic Travel
  71. Lele Pons
  72. Nicky Jam
  73. Karim Benzema
  74. Leonardo Di Caprio
  75. Zach King
  76. Deepika Padukone
  77. Snoop Dogg
  78. Sergio Ramos
  79. Raffiahmad Nagitaslavina
  80. Priyanka Chopra
  81. Louis Vuitton
  82. Andres Iniesta
  83. Cameron Dallas
  84. Gucci
  85. Paul Pogba
  86. Manchester United
  87. Laudya Cynthia Bella
  88. Niall Horan
  89. Syahrini
  90. Scott Disick
  91. José Álvaro Osorio Balvin
  92. Tata Werneck
  93. Prilly Latuconsina
  94. Alia
  95. Floyd Mayweather
  96. Ivete Sangalo
  97. Lucy Hale
  98. UEFA Champions League
  99. Amanda Cerny
  100. Shraddha

اکانت اینستاگرام 

  1. @instagram
  2. @cristiano
  3. @selenagomez
  4. @arianagrande
  5. @beyonce
  6. @kimkardashian
  7. @taylorswift
  8. @kyliejenner
  9. @therock
  10. @justinbieber
  11. @neymarjr
  12. @kendalljenner
  13. @leomessi
  14. @nickiminaj
  15. @natgeo
  16. @nike
  17. @mileycyrus
  18. @jlo
  19. @khloekardashian
  20. @katyperry
  21. @ddlovato
  22. @kourtneykardash
  23. @badgalriri
  24. @victoriassecret
  25. @kevinhart4real
  26. @realmadrid
  27. @fcbarcelona
  28. @theellenshow
  29. @justintimberlake
  30. @zendaya
  31. @vindiesel
  32. @shakira
  33. @۹gag
  34. @davidbeckham
  35. @emmawatson
  36. @chrisbrownofficial
  37. @caradelevingne
  38. @champagnepapi
  39. @gigihadid
  40. @kingjames
  41. @jamesrodriguez10
  42. @zacefron
  43. @garethbale11
  44. @nikefootball
  45. @adele
  46. @maluma
  47. @nasa
  48. @iamzlatanibrahimovic
  49. @ronaldinho
  50. @shawnmendes
  51. @vanessahudgens
  52. @ladygaga
  53. @zayn
  54. @nba
  55. @luissuarez9
  56. @chanelofficial
  57. @anitta
  58. @brumarquezine
  59. @hm
  60. @adidasoriginals
  61. @zara
  62. @hudabeauty
  63. @adidasfootball
  64. @ayutingting92
  65. @danbilzerian
  66. @harrystyles
  67. @marinaruybarbosa
  68. @marcelotwelve
  69. @thenotoriousmma
  70. @natgeotravel
  71. @lelepons
  72. @nickyjampr
  73. @karimbenzema
  74. @leonardodicaprio
  75. @zachking
  76. @deepikapadukone
  77. @snoopdogg
  78. @sr4oficial
  79. @raffinagita1717
  80. @priyankachopra
  81. @louisvuitton
  82. @andresiniesta8
  83. @camerondallas
  84. @gucci
  85. @paulpogba
  86. @manchesterunited
  87. @laudyacynthiabella
  88. @niallhoran
  89. @princessyahrini
  90. @letthelordbewithyou
  91. @jbalvin
  92. @tatawerneck
  93. @prillylatuconsina86
  94. @aliaabhatt
  95. @floydmayweather
  96. @ivetesangalo
  97. @lucyhale
  98. @championsleague
  99. @amandacerny
  100. @shraddhakapoor

تعداد فالوور تا ابتدای سال 2020

  1. ۲۳۱,۳۰۳,۳۸۱
  2. 208,810000
  3. ۱۱۹,۶۵۲,۳۹۱
  4. ۱۱۷,۱۷۷,۳۷۴
  5. ۱۱۰,۴۳۳,۸۲۵
  6. ۱۰۶,۵۹۳,۹۰۴
  7. ۱۰۶,۱۳۰,۱۰۳
  8. ۱۰۰,۹۰۵,۴۲۹
  9. ۹۹,۰۹۰,۹۴۰
  10. ۹۶,۲۶۳,۲۷۷
  11. ۸۸,۰۰۷,۹۵۷
  12. ۸۶,۵۱۰,۳۸۷
  13. ۸۶,۴۰۰,۹۸۵
  14. ۸۵,۵۰۷,۸۸۴
  15. ۸۵,۱۱۸,۱۷۴
  16. ۷۵,۷۴۲,۹۴۹
  17. ۷۳,۹۷۲,۹۸۷
  18. ۷۱,۹۳۳,۱۹۹
  19. ۷۱,۸۹۹,۳۳۴
  20. ۶۸,۴۰۵,۹۸۸
  21. ۶۵,۱۶۷,۱۶۵
  22. ۶۰,۲۳۹,۷۸۴
  23. ۵۹,۵۳۹,۶۲۵
  24. ۵۸,۶۰۱,۹۲۳
  25. ۵۶,۵۰۵,۰۰۰
  26. ۵۴,۹۸۸,۸۳۵
  27. ۵۴,۴۹۵,۲۵۰
  28. ۵۰,۳۰۵,۹۱۵
  29. ۴۸,۲۹۲,۶۴۴
  30. ۴۷,۵۴۰,۳۳۱
  31. ۴۶,۶۴۷,۱۰۰
  32. ۴۵,۱۵۲,۶۴۳
  33. ۴۳,۶۲۲,۵۰۳
  34. ۴۱,۹۵۴,۴۳۹
  35. ۴۱,۹۲۵,۸۸۱
  36. ۴۱,۷۰۱,۰۶۶
  37. ۴۱,۱۳۰,۱۵۹
  38. ۳۹,۲۹۶,۱۰۹
  39. ۳۷,۹۲۹,۵۳۴
  40. ۳۴,۹۴۵,۲۲۶
  41. ۳۴,۵۴۰,۵۳۶
  42. ۳۳,۰۱۹,۹۵۹
  43. ۳۲,۴۵۳,۸۰۶
  44. ۳۱,۲۲۰,۰۹۵
  45. ۳۱,۰۸۹,۷۱۶
  46. ۳۰,۸۴۷,۸۶۷
  47. ۳۰,۲۲۷,۲۷۱
  48. ۲۹,۹۳۷,۴۶۴
  49. ۲۹,۲۷۹,۴۸۷
  50. ۲۸,۴۰۹,۰۹۶
  51. ۲۷,۸۴۲,۵۵۰
  52. ۲۷,۴۷۲,۸۲۹
  53. ۲۶,۵۱۳,۶۵۰
  54. ۲۶,۴۶۵,۷۹۵
  55. ۲۶,۰۵۵,۱۷۵
  56. ۲۵,۹۴۱,۷۹۱
  57. ۲۵,۷۰۱,۲۹۴
  58. ۲۵,۴۳۰,۲۵۷
  59. ۲۴,۲۱۹,۰۴۸
  60. ۲۴,۱۸۸,۵۵۰
  61. ۲۴,۰۷۴,۷۹۳
  62. ۲۴,۰۱۶,۶۲۷
  63. ۲۳,۸۱۶,۱۱۹
  64. ۲۳,۲۷۴,۴۱۷
  65. ۲۳,۲۱۰,۷۲۸
  66. ۲۲,۹۸۹,۷۲۳
  67. ۲۲,۷۶۴,۵۹۶
  68. ۲۲,۳۸۰,۱۳۷
  69. ۲۲,۱۷۷,۷۸۴
  70. ۲۲,۱۵۳,۸۲۱
  71. ۲۱,۶۹۶,۶۱۹
  72. ۲۱,۶۱۵,۵۸۶
  73. ۲۱,۴۷۱,۳۷۱
  74. ۲۱,۴۳۲,۴۷۲
  75. ۲۱,۲۹۸,۱۰۶
  76. ۲۱,۲۹۳,۲۹۲
  77. ۲۱,۲۹۱,۲۶۴
  78. ۲۱,۲۵۰,۶۳۷
  79. ۲۱,۲۲۴,۹۰۶
  80. ۲۱,۱۶۵,۰۷۱
  81. ۲۰,۹۷۱,۹۲۱
  82. ۲۰,۸۸۱,۶۵۱
  83. ۲۰,۷۶۴,۳۵۸
  84. ۲۰,۶۶۵,۷۰۴
  85. ۲۰,۴۶۵,۴۵۴
  86. ۲۰,۴۳۶,۲۶۷
  87. ۲۰,۴۲۹,۱۸۷
  88. ۲۰,۳۴۲,۶۲۷
  89. ۲۰,۲۱۸,۶۹۷
  90. ۲۰,۱۷۵,۵۸۴
  91. ۲۰,۱۱۴,۹۱۳
  92. ۱۹,۹۴۴,۱۹۵
  93. ۱۹,۹۴۰,۰۹۰
  94. ۱۹,۹۱۰,۷۱۳
  95. ۱۹,۷۹۱,۰۶۵
  96. ۱۹,۷۳۶,۲۲۹
  97. ۱۹,۴۵۵,۸۴۰
  98. ۱۹,۳۲۰,۶۱۲
  99. ۱۹,۳۱۰,۱۸۰
  100. ۱۹,۲۴۹,۵۷۷
تعداد کاربران اینستاگرام
تعداد کاربران اینستاگرام

آمار نصب نرم افزار اینستاگرام

خوب بر پایه بررسی های انجام شده  گروه وب سایت وب سما به شما اطلاعات و  آماری دیگری را  به شما داده تا بدانید  که نرم افزار اینستاگرام تا امروز چه تعدادی نصب شده است.

  البته نکته مهم در مورد نرم افزار اینستاگرام به این صورت می باشد که فقط بر روی موبایل قابل نصب است و نسخه مورد تایید و مستقیم از شرکت اینستاگرام تا این لحظه برای سیستم عامل های ویندوز ونداشته است.

 آماری که تقریباً تا این لحظه در نسخه اپلیکیشن اندروید وجود دارد ،  چیزی در حدود یک و نیم 1.5 میلیارد بار فقط از گوگل پلی دانلود و نصب شده و  تعداد نصب اینستاگرام برای نسخه ios اپل تقریباً نزدیک به 28 میلیون مرتبه می باشد.

اخبار جالب تر اینکه بالای یک و نیم میلیارد بار فقط بازدید از گوگل پلی و نصب داشته و امکان نصب از فروشگاه های نرم افزاری دیگر در دنیا نیز می باشد و از یک و نیم میلیارد بار که نصب خیلی بیشتر شده است .

در مورد بازدید اینستاگرام در تمامی کشورها ، کشور آمریکا بیشترین بازدید کننده اینستاگرام را در بین تمام کشورها داشته است . آماری که تا اینجا وجود دارد،  در آمریکا بیشترین استفاده از شبکه اجتماعی  اینستاگرام وجود داره با چیزی حدود ۲۳ درصد کل بازدید این شبکه اجتماعی در دنیا.

 کشور بعدی کشور روسیه است با ۹.۴ درصد قرار داده و جالب در مورد بازدیدها اینکه ۸۷ درصد تا ۸۸ درصد بازدید و استفاده از کاربران اینستاگرام مربوط به خارج از کشور آمریکا هستند .

در ادامه در مورد محبوب‌ترین برند هایی که تو اینستاگرام وجود دارند با شما صحبت می کنیم.

 بهترین و برترین  برند که از قدرت اینستاگرام  استفاده خیلی بزرگی داره و از آن استفاده میکند ، یک برند فروش لوازم ورزشی در ایران که خیلی مشهور بوده و اکثر افراد آن را  میشناسند ، برندی نیست بجز  کمپانی نایکی به آدرس وب سایت https://www.nike.com/  با چیزی در حدود 114  میلیون فالوور که با 770 پست اینستاگرامی و  روز به روز افزایش پیدا می کند و درآمد از اینستاگرام بالاتر میرود.

اینستاگرام   کمپانی نشنال جئوگرافیک
اینستاگرام   کمپانی نشنال جئوگرافیک

برندهای معتبر در اینستاگرام و استفاده از هشتگ hashtag#

از شرکت دیگری که در حال فعالت مستمر در اینستاگرام داشته و از این شبکه اجتماعی استفاده می کند و می تواند از آنها نام برد  کمپانی نشنال جئوگرافیک می باشد که زمینه فعالیت آن در بخش زیست‌محیطی و ویدیو هایی در مورد حیوانات و جانوران تهیه و تولید می نماید که شاید خیلی از دوستان بشناسند.

اطلاعاتی که وبسایت وب سما تا این لحظه از  شبکه اجتماعی اینستاگرام به دست آورد است بدین صورت می باشد که چیزی در حدود ۴۲ میلیارد عکس و ویدیو در این شبکه اجتماعی پرقدرت منتشر شده است.

خوب در مورد آمارهای خارج از اینستاگرام کمی صحبت کردیم و در مورد قدرت و استفاده افراد و شرکت‌ها و اتفاقاتی که در خود اینستاگرام می‌افتد کمی صحبت بکنیم.
یکی از نکات مهم در مورد شبکه اینستاگرام که خیلی ازش استفاده میشود هشتگ یا #hashtag می باشد.

از بین ده هشتگ یا #hashtag برتری که تو اینستاگرام استفاده شده ۷ مورد آن مربوط به برند های خیلی خیلی بزرگ پر ترند و محبوب  و مهم در دنیا می باشد.
گزینه دوم در مورد اتفاقات در داخل اینستاگرام بوجود می آید این می باشد که بالای ۵۰ درصد متن هایی که در اینستاگرام قرار داده میشود  حتماً یک یا دو شکلک وجود داره .

انسانها و افراد فعال در اینستاگرام برای نمایش احساسات خود بیشتر با شکلک نشان داده تا از متن استفاده کنند.
 

Tashtag استفاده از هشتگ و ایموجی در اینستاگرام
Tashtag استفاده از هشتگ و ایموجی در اینستاگرام

حال پاسخ به یک سوال دیگر بوجود آمده در این بخش این است که فکر می کنید مخاطبان اینستاگرام در شبانه روز در یک هفته در چه روزی بیشترین بازدید از اینستاگرام دارند ؟

برای پاسخ به این سوال ما بر اساس آمار در کل دنیا ، بیشتر روز های استفاده از اینستاگرام در روزهای دوشنبه و سه شنبه هر هفته بوده است و جالب تر اینکه که بیشترین ساعات بازدید از اینستاگرام بین ساعت ۲ تا 5 بعد از ظهر و ساعت 9 تا 12 شب بوده است.


نکته بعدی در مورد اینستاگرام این است که ۶۵ تا ۶۶ درصد عملکرد بالای پست های اینستاگرام مربوط به ویژگی های محصولات اند .

محصولاتی که صحبت میشه ، محصولاتی که فروخته میشه، و به دیگران معرفی میشه و در حال فروخته شدن و خدمات دیگر که مربوط به درآمد زایی می باشد.


نکته خیلی جالب دیگری که می خواهیم به شما اطلاع دهیم این مورد  می باشد که فکر میکنید یک برندی که دارد محصولات خود را در اینستاگرام به فروش می رساند حتما باید همه پستهای خود در اینستاگرام را مربوط به محصول خود بگذارد؟
پاسخ ما به این سوال خیر است .

به عنوان نمونه یک شرکت به نام شرکت فروتی میوه در کشور هندوستان وجود دارد که با مراجعه به پروفایل آنها در اینستاگرام متوجه می شوید که پروفایل ای شرکت پر شده از مطالبی مربوط به تفریح و سرگرمی و مطالب خلاقانه ای از استفاده رنگ هادر محصولات این برنده و نمایش آنها در اینستاگرام.
پیشنهاد گروه وب سما به شما این است که حتماً نیاز نست که شما فقط و فقط تو پروفایلتون در مورد محصول صحبت کنید ، شما می توانید از قدرت‌های بازاریابی‌شبکه و تبلیغات موثر استفاده بکنید .


 

برخی از پر بازدید ترین پیج های ایرانیان در اینستاگرام
برخی از پر بازدید ترین پیج های ایرانیان در اینستاگرام

آمار اینستاگرام در داخل ایران

خوب تا به این نقطه ما تماما آمارهای از دنیای اینستاگرام در خارج از ایران به شا اطلاع دادیم. خوب زمان این رسیده که ببینیم در دنیای شبکه اجتماعی اینستاگرام در داخل ایران چه اتفاقاتی رخ می دهد. با ما همراه باشد.

 

حالا بوریم به یه سری از این آمارهایی که در ایران  در شبکه اجتماعی پر طرفدار اینستاگرام  اتفاقات رخ داده است سر بزنیم.


به عنوان مثل اگر شما در گوگل سرچ بکنید کلمه ( صفحه اینستاگرام ) یه نکته  خیلی جالب را مشاهده می نمایید .

اولین جستجو که به شما در گوگل پیشنهاد می شود این است که ( صفحه اینستاگرام تتلو ) ، یک خواننده رپ که مدتی در ایران فعالیت می‌کرد و میتواندی پروفایل و اطلاعات مربوط به امیرحسین مقصودلو معروف به امیر تتلو را در ویکی پدیا هم سرچ کنید و ببینید تاریخچه این شخص به چه صورت است .

ما در این متن در مورد خوب بودن و بد بودن این خواننده ( امیرحسین مقصودلو معروف به امیر تتلو )  صحبت نمی کنیم بلکه تنها در مورد ترند بودن و معروفیت امیرحسین مقصودلو معروف به امیر تتلو در اینستاگرام صحبت می کنیم .
این شخص که در خارج از ایران درکشور ترکیه زندگی می کند و فعالیت زیادی در اینستاگرام دارد .

پروفایل این شخص دریک بازه زمانی نزدیک به ۷ میلیون بازدید کننده و فالور و پیگیر زیاد داشته.

این شخص ( تتلو ) به دلیل معروفیت حتی تیک آبی مربوط به تاییدیه اینستاگرام دریافت کرده بوده است.

بعد از مدتی با هر دلیلی و هر اتفاقی که برای امیر تتلو افتاد این شخص و پیج اصلی تتلو از طرف اینستاگرام بسته شد.

باز هم تاکید گروه وب سما بر این است که ما در این مورد صحبت می کنیم که قدرت شبکه های اجتماعی در حوزه دیجیتال به این صورت است که ذهن و عقل و منطق و درک همه آدمها را با هر نوع فرهنگی به سمت خودش می برد.

یعنی مهندسی معکوس و مهندسی اجتماعی خیلی قدرتمند روی ذهن همه ی آدم ها تو دنیا تاثیر گذار بوده .
از فیلتر و حذف شدن پیج اینستاگرام این شخص ( امیر تتلو ) ، او به سرعت با نامی دیگر در اینستاگرام پیج دیگری فعال نمود.

نام امیر تتلو ظرف کمتر از ۲۴ ساعت یک میلیون و ۱۰۰ هزار فالوور جدید گرفت .

اینستاگرام با هیچ شخصی در هیچ شرایطی شوخی نداشته و چون قدرت اینستاگرام در دستان خود شرکت می باشد و به همین منظور به سرعت اینستاگرام ‌پیج دوم امیر تتلو را مسدود نمود .
دو روز بعد این شخص (امیر تتلو ) دوباره یه پیج اینستاگرام برای خود فعال نمود با نام جدید .

پیج سوم این شخص که ظرف ۲۴ ساعت ۷۰۰۰۰۰ فالوور جدید گرفت و باز هم اینستاگرام پیج دیگر امیر تتلو را بست .
این نکته نشان دهنده این است که اشخاص معروف زمانی که تبدیل به یک برند در دنیای دیجیتال می شوند و این برند یکسری آدم ها را به سمت خودش می کشد .

 

  • برای درک بهتر این موضوع شما فقط کافیه هشتگ #تتلو  را در  اینستاگرام بزنید و نزدیک به یک میلیون و ۸۰۰ هزار پست اینستاگرام وجود داره که از این هشتک استفاده کردند .
  •  حال بجای  هشتگ تتلو شما تغیر بدهید و وارد نمایید  هشتگ #امیر_تتلو .
  • مشاهده مینمایید که بیش از  ۵۰۰ هزار پست اینستاگرام وجود داره که از این هشتک  #امیر_تتلو  استفاده کردند.

 

بررسی معروفیت امیر تتلو در اینستاگرام

 

این شخص بعد از هر بار که پیج آن از طرف اینستاگرام بسته میشد و ظرف مدت ۲۴ ساعت هر پروفایل جدیدی که برای خود ایجاد میکرد و ویدییو در آن منتشر می کرد با نهایت پنج  پست و ویدیو به صورت سریع و ویروسی در کل اینستاگرام این ویدئو ها منتشر و دست به دست ،  ما بین طرف دار های این شخص که خود را تتلیتی می نامیدند ، می‌چرخید و مردان و زنان  ظرف ۲۴ ساعت بین ۶۰۰ هزار نفر  الی ۷۰۰ هزار نفر به سرعت پیج جدید این شخص را پیدا کرده  و فالو می کردند.

 در مورد اینکه امیر تتلو  چه فعالیتی میکرده است و در ویدئو ها چه مطالبی بر زبان میرانده است و یا از اینستاگرام  چه استفاده میکند موضوع بحث و مطلب وب سما نیست بلکه این موارد به شما این را نشان می دهد که می‌توان از قدرت ترند و تاثیر گذار شدن و معروف شدن که در بالاتر از همین مقاله برای شما بیشتر توضیح داده ایم و صحبت شد استفاده کرد.

در ابتدای همین مقاله در  مورد یک فوتبالیت معروف به نام کریستیانو رونالدو که خیلی علاقمند در  دنیای مجازی و واقعی در تمام دنیا دارد صحبت کردیم که درآمدهای میلیونی بدست می اورد.

 در این میان مدیران برنامه ریزی  کریستیانو رونالدو قدرت  میلیون دلاری شبکه های اجتماعی را درک کرده  و فهمیده اند که در دنیای دیجیتال مارکتینگ باید از این موقعیت به بهترین نحو استفاده کرده و نه اینکه دیگران را فراری بدهید از خود .

 این خواننده ایرانی  ( امیر تتلو ) هم می توانست از این قدرتی که در اینستاگرام بدست آورده استفاده کرده و بهترین درامد ها را داشته باشد.

یکی از ویدیو های لایو این  شخص با یک خانم  دیگری که در ایران نبوده ، که در زمان لایو که برگزار شده  بیشترین تماشاچی لایو تا آن زمان را در دنیای اینستاگرام  به خود اختصاص داده بود .

قدرت دیجیتال مارکتینگ در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام بدین صورت است که میشود از این نوع موارد  استفاده کرد  به نحو  درست و قدرتمند .

قدرت شبکه های اجتماعی چه قدر می باشد
قدرت شبکه های اجتماعی چه قدر می باشد

قدرت شبکه های اجتماعی چه قدر می باشد ؟

در مورد موارد دیگر قدرت مند بودن شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام  به شما بگوییم که در این حد توانایی و قدرت مند هستند که در دوران انتخابات دولت ترامپ رئیس جمهور آمریکا ، شبکه اجتماعی فیس‌بوک آنچنان تاثیرگذار بود که می توانست رئیس جمهور یک کشوری مانند آمریکا را تغیر دهد و در آن دوران دچار جنجالهای انتخاباتی در آمریکا نیز شد. 
در یک بازه زمانی هم در کشور خودمون  ایران نیز  یکسری اشخاص بر روی پشت بام و داخل منازل خود شروع به رقصیدن و حرکات موزون  کرده و در اینستاگرام ویدئوی خود را منتشر می کردند.

بازم تاکید می کنم ما با درست و غلطی این موارد صحبت نمی‌کنیم که این کار از لحاظ اجتماعی غلط یا درست می باشد . ما مثال هایی برای درک بیشتر را بیان می کنیم تا قدرت شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام را نشان دهیم.
در ایران این اتفاقات ( مانند رقصیدن و قرار دادن ویدئو این حرکات در اینستاگرام )  باعث این مورد شد که صحن علنی مجلس جمهوری اسلامی ایران ۳ بار در ۳ روز مختلف با طرح 2 فوریتی با موضوع تاثیر این نوع رفتار ها بر جامعه ایرانی برگزار شد .
تجارت الکترونیک و مخصوصا شبکه های اجتماعی آنچنان پر قدرت هستند که تا این اندازه مجلس کشوری و قانون گذاری یک کشور بر روی شبکه‌های اجتماعی دقت میکنند  و مشاهده و بررسی اجتماعی آن را موشکافانه تحلیل می نمایند.
تاثیر گذاری شبکه های اجتماعی حتی در زمان انتخابات مجلس هم مشاهده می شود که که خیلی از نماینده‌های کشور از آن برای کمپین های خود از آن  استفاده می کنند.
گروه وب سما تا این بخش از متن به شما ارقال و اطلاعات و آمار دادیم تا بتوانید یک سری فیدبک و بازخورد های قدرت مند شبکه های اجتماعی را ببینید.
برای اشخاصی که در شبکه اینستاگرام و یا دیگر حوزه های آنلاین فعالیت می کنید ، اگر شما این قدرت بالقوه را دست کم بگیرید حتما بازنده این حوزه هستید .
بعضی از دوستان و همکاران در جلسه مشاوره که با وب سما داشته این نکته را بیان می نمایند که برای اینکه بتوانیم از دنیای دیجیتال مارکتینگ و آنلاین  استفاده کنیم فقط و فقط سایت خودمون رو توسعه داده و شبکه‌های اجتماعی را رها کرده و فقط تلاش کنیم برای صفحه اول گوگل و سئو سایت خودمان .
مجموعه وب سما همیشه برای این دوستان این کلام را داشته و دارد که اگر شما تمام فعالیت های خود را مختص به وب سایت خود کرده باشید  و  بدون استفاده از شبکه های اجتماعی یعنی نزدیک به یک و نیم میلیارد جمعیت را از دست میدهید . نزدیک به میلیارد لایک و تایید را از دست می دهید و یعنی از بازدید این همه افرادی که در حال فعالیت مستمر و روزانه از شبکه اجتماعی استفاده می کنند را از دست میدید.

ما به شما پیشنهاد می کنیم که این روزها را از دست ندهید .

شاید شما این نکته را بیان کنید که  خوب من این همه فعالیت شبکه اجتماعی بکنم و  اینستاگرام مثل تلگرام فیلتر بشود؟

پاسخ ما به این سوال بدین صورت است که مگر در این شرایط که تلگرام فیلتر هست ، در ایران  شرکتها و برخی آشخاص در تلگرام فعالیت نمی کند.

 خوب اینستاگرام فیلتر شد و از بین رفت. شما در شبکه اجتماعی دیگر حکومت خودت  و قدرت خود را  نشان بدهید .

مگر زمانی تنها شبکه موجود در دنیا یاهو مسنجر نبود ، آن زمان تمام افراد در حوزه شبکه های اجتماعی و اینترنت از یاهو مسنجر استفاده می‌کردند و زمانی در ایران شبکه اجتماعی کلوپ پر استفاده بود که مردم ازش استفاده می کردند و بعد از آن  فیس بوک و نرم افزار وی چت و شبکه اجتماعی  لاین و نرم افزار تانگو  آمد و رفتند و شبکه اجتماعی وایبر آمد و  بیشتر از این نمونه شبکه های اجتماعی از این نوع  اپلیکیشن هر روز بوجود آمده و دورانی در اینترنت و مشتریان خود را دارند که می توانید ازشون استفاده کنید.

اگر برای توسعه تجارت الکترونیک خودتون از قدرت و توانایی در شبکه‌های اجتماعی استفاده نکنید از همین الان بازنده در حوزه آنلاین هستید.
به شما پیشنهاد نمی کنیم که همین الان قدرتمند و با تمام توان شروع کنید .

شما باید خیلی وقت بزارید ( که مثلا از دید خودتون به قول دوستان بترکونید ) . از همین الان پله پله پله شروع کنید . این پروسه ( استفاده از قدرت شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و شناخته شدن در آن )  یک جریان زمان بر و با حوصله و با صبوری پیشه کردن  به سمت جلو پیش می رود.

چند نکته پیشنهادی و پایانی در مورد اتفاقات داخل پیج اینستاگرام برای  شما خواننده عزیز این مقاله.

  1. در شبکه های اجتماعی خیلی مهم این است که هیچ وقت کامنت هایی که در شبکه های اجتماعی به شما داده میشود از طرف بازدید کننده پیج شما را رها و بی پاسخ نگذارید.
  2. شاید برای شما دوستان این سوال پیش بیاید که از همین الان یه پیج چندین هزار فالور خریداری کرده و در آن فعالیت بکنیم ؟ ما اصلاً به شما پیشنهاد نمی کنم . چون شخصی که این پیج را از قبل داشته است و به شما می فروشد  ، اولاً شما نمی دانید فالوور این پیج واقعی بوده و فعالیت می کنند و یا به صورت جعلی و فیک خریداری کرده اند. نکته دوم این که شاید با استفاده از تصاویر مستهجن این پیج را دارای فالور زیاد کرده اند و در اختیار شما قرار داده شده است.آنگاه شما تجارت خود را بر پایه یک پیج مستهجن و بی ارزش ادامه می دهید . بدین منظور ضربه مستقیم و شدیدی به پیج و تجارت خود می زنید و امکان این که هیچ گاه به اکسپلور اینستاگرام برسید ممکن نمی باشد. برای پیوستن به اکسپلور اینستاگرام شما باید حتماً فعالیت مستمر و برنامه ریزی شده داشته باشید. پس از همین ابتدا شروعی ساده و معمولی با برنامه ریزی درست داشته باشید .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی