اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

به گزارش فارس به نقل از هالیوود ریپورتر، جشنواره فیلم دریای سرخ عربستان سعودی با فیلم آمریکایی «سیرانو» ساخته جو رایت افتتاح می‌شود.

در این جشنواره که در ماه دسامبر در جده برگزار می شود، از حیفا المنصور، کارگردان سعودی نیز تقدیر خواهد شد.

جشنواره فیلم دریای سرخ، اولین جشنواره بین‌المللی فیلم عربستان سعودی، از فهرست فیلم‌های جشنواره افتتاحیه خود در ماه آینده رونمایی کرد.

سیرانو، درام موزیکال رمانتیک جو رایت با بازی پیتر دینکلیج، هیلی بنت، کلوین هریسون جونیور و بن مندلسون، پرده این رویداد ۹ روزه در شهر ساحلی جده را خواهد گشود. اختتامیه جشنواره اولین نمایش جهانی آخرین فیلمِ عمرو سلامه کارگردان سرشناس مصری به نام بارا المنهاگ با بازی مگد الکیدوانی، عمر شریف، روبی و دین ماهر خواهد بود.

این جشنواره که قرار بود در مارس ۲۰۲۰ راه اندازی شود به دلیل گسترش بین‌المللی همه گیر کروناویروس لغو شد و حالا  از ۵ تا ۱۴ دسامبر برگزار می‌شود.

همچنین مجموعه‌ای از عناوین برجسته سینمایی هالیوودی که بسیاری از آنها قبلا در جشنواره‌های تابستانی در سطح بین‌المللی به نمایش درآمده‌اند قرار است در جشنواره سینمایی دریای سرخ سعودی‌ها به نمایش درآیند.

در مجموع، جشنواره فیلم دریای سرخ ۱۳۸ عنوان فیلم بلند و کوتاه از ۶۷ کشور به ۳۴ زبان، از جمله ۲۵ مورد اولین نمایش جهانی را اکران خواهد کرد. در میان این ترکیب، فهرستی از ۲۷ فیلم بلند جدید سعودی از فیلمسازان نوظهور داخلی حضور دارند.

ادوارد وینتروپ منتقد سرشناس فرانسوی و مدیر سابق بخش دو هفته کارگردانان کن، مدیریت هنری جشنواره سعودی را برعهده دارد.

«مارتا بالاگا»، «آلیس خاروبی»، «لی سینگر»، «کارمن تامپسون» و «کیم یونگ-وو» از دیگر چهره های خارجی حاضر در تیم برگزارکننده جشنواره فیلم دریای سرخ عربستان هستند.

جایزه «یُسر طلایی» این رویداد سینمایی که به بهترین فیلم اعطاء می‌شود شامل یک جایزه نقدی ۱۰۰ هزار دلاری و جایزه «یُسر نقره‌ای» نیز به بهترین کارگردان این رویداد سینمایی از نگاه هیات داوران همراه با جایزه نقدی ۵۰ هزار دلاری اعطا می‌شود. در مجموع جوایز نقدی به میزان بیش از ۸۰۰ هزار دلار در این جشنواره به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی