اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

در لیست 50 فیلم پرفروش جهان به‌ جز 4 مورد پراکنده همه آثار قهرمان محور هستند.
هالیوود پرچم‌دار تولید فیلم‌های قهرمان محور دنیاست. این در حالی است که دست آمریکا برای نمایش زندگی قهرمان‌های واقعی و بومی خالی است. هالیوود خلأ قهرمان‌های واقعی را با تولید فیلم‌های ابرقهرمانی و قهرمان سازی پرکرده است.
آمریکا از دهه 70 میلادی تاکنون بیش از 100 فیلم ابرقهرمانی ساخته است. قهرمان سازی با جعل واقعیت مدل پرتکرار دیگری در آمریکاست.
سینمای آمریکا جنایات خود را دستمایه‌ای برای تولید فیلم‌های قهرمان محور می‌کند. آمریکا تا امروز درباره حضور نظامیان خود در عراق دست‌کم 30 فیلم سینمایی ساخته است.
درباره جنگ افغانستان نیز حداقل 20 فیلم سینمایی در آمریکا تولیدشده است. جنگ ویتنام هم تا امروز دستمایه تولید بیش از 50 فیلم سینمایی در آمریکا بوده است. سینمای آمریکا در قهرمان سازی تفاوت‌های جنسیتی و سنی را هم در نظر می‌گیرد.
مشاهده فیلم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی