اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

تفاوت‌های وحشتناکی میان این سریال ابرقهرمانی و منبع اصلی اقتباس گرفته از آن وجود دارد. در این لیست به مهم‌ترین تغییراتی که در داستان و شخصیت‌های «پسرها» The Boys در به تصویر کشیدن آن بر روی پرده‌ی سینما انجام شده است می‌پردازیم. از آن‌جایی که نقاط حساس و گاهی خشن داستان را بررسی خواهیم کرد خطر لو رفتن داستان و جریحه‌دار شدن احساسات وجود دارد.

هیویی بلافاصله مقابل سون قرار می‌گیرد

هیویی در مقابل سون قرار میگیرد

هیویی می‌دانست سون یکی از شکست‌ناپذیرترین تیمهای ابرقهرمانی است. اما وقتی دوست‌دخترش به خاطر بی‌دقتی قهرمان ای-ترین کشته می‌شود، هیویی با بیلی بوچر و گروه پسران همراه می‌شود تا این قهرمان‌ها را به زیر بکشد. در کمیک، هیویی ابتدا به از بین بردن تیم‌های ابرقهرمانی کمتر شناخته شده کمک و می‌کند و پس از آن به مقابله با سون می‌رود.

۹. تیم بوچر بخشی از سی‌آی‌ای نیست

سریال هشت قسمتی آمازون

در اولین قسمت، بوچر خود را به عنوان یک مامور اف‌بی‌آی معرفی می‌کند. با وجودی‌که هیویی صحت این اطلاعات در مورد بوچر را زیر سوال می‌برد، به گروه او ملحق می‌شود. اما وقتی که رابطه‌ی میان آن‌ها شفاف‌تر می‌شود، بوچر اعتراف می‌کند که عضو اف‌بی‌آی نیست. دروغ‌های او پیچش‌های داستانی خنده‌داری را در کمیک ایجاد می‌کنند؛ در کمیک بوچر و گروه پسران از طرف سی‌آی‌ای مجوز دارند و تامین مالی می‌شوند.

۸. تقریبا همه چیز در مورد هیویی

پسرها

اگر یک کمیک «پسرها» را ورق بزنید، می‌بینید که هیویی شباهت‌های تامل‌برانگیزی با سایمون پگ که نقش پدر هیویی در سریال را بازی می‌کند دارد. این نسخه از این شخصیت اسکاتلندی است، مدل موی خاصی دارد که دور آن خالی است و از بقیه کوتاه‌تر است. اما برداشت سریال از این شخصیت، بلند قامت، آمریکایی و با موهای کامل است.

۷. رابطه‌ی انی و هیویی

پسرها

پس از آن‌که انی — که به استارلایت معروف است — و هیویی روزهای بدی را پشت سر می‌گذارند، در یک نیمکت پارک کنار یکدیگر می‌نشینند و مکالمه‌ی دوستانه‌ای را شروع می‌کنند. متاسفانه آن‌ها متوجه نیستند که به خاطر شغل‌هایشان آن‌ها عملا دشمن یکدیگرند. در طول فصل اول هیویی نسبتا زود متوجه می‌شود که انی یک ابرقهرمان است. در حالی‌که قصد دارد از او برای نزدیک شدن به دیگران استفاده کند، آن‌ها با یکدیگر قرار می‌گذارند. اما در کمیک او ماه ها با آنی دوست میماند بدون اینکه بفهمد آنی یک ابرقهرمان است

۶. جنسیت و سیر روایی استیلول

پسرها

اجازه ندهید که لباس‌های پر زرق و برق شما را گمراه کند. کسی که بر سون نظارت می‌کند، دستش را به خون افراد بسیار زیادی آغشته کرده است. در کمیک، این نقش را جیمز استیلول بر عهده دارد. این مرد بسیار سرد و غرق شده در کار خود است که برای جلوگیری از جبهه‌گیری منفی رسانه‌ها، دستور کشتار کامل یک تیم ابرقهرمانی را می‌دهد. اما سریال، جنسیت این شخصیت و نام او را تغییر داده است — کاری که با رهبر قبلی پسران، مالوری، هم انجام داد. با این وجود مدلین استیلول به اندازه‌ی شخصیت معادلش در کمیک، خشن است.

۵. اولین قتل هیویی

اولین قتل هیویی

هیویی کمی پس از پیوستن به پسران برای اولین بار دست به قتل می‌زند. در کمیک، این اتفاق مهم و نقطه‌ی عطف، پس از تحقیر تیمی به نام تینیج کیکس توسط پسران، رخ می‌دهد. وقتی یکی از اعضای آن به نام بلارنی کاک به هیویی حمله می‌کند، هیویی به طور تصادفی و حین دفاع از خود، او را می‌کشد. اما این قتل او در سریال ۱۰۰٪ عمدی است. هیویی ابتدا تصمیم می‌گیرد ابر قهرمانی به نام Translucent را رها کند، اما سپس نظرش عوض می‌شود و تصمیم می‌گیرد که دست‌هایش را به خون او آغشته کند — و بمب را فعال می‌کند.

۴. آن‌چه بر سر انی می‌آید

پسرها

هر دو اقتباس «پسرها» وقایعی بزرگ‌سالانه و جریحه‌دارکننده را به تصویر می‌کشند که به موضوعات اجتماعی واقعی می‌پردازد. یکی از سخت‌ترین صحنه‌ها، آن‌چه که بر سر انی می‌آید است. در کمیک، انی از طرف هوملندر، بلک نوآر، و ای-ترین مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد، که او را در گوشه‌ای گیر انداخته و او را به اخراج شدن از سون تهدید می‌کنند. اما در سریال این نقش به عهده‌ی دیپ گذاشته شده است. همچنین در حالی‌که در نسخه‌ی کمیک هیچ عواقبی متوجه آن افراد نمی‌شود، در سریال دیپ هزینه‌ی گزافی را به خاطر این موضوع به جان می‌خرد.

۳. حادثه‌ی هواپیما

پسرها

در حالی‌که استیلول می‌شنود تروریست‌ها هواپیما را ربوده‌اند، هوملندر و مایوه را می‌فرستد تا جان سرنشینان را نجات دهند. اما در طول ماموریت، هوملندر کنترل را از دست می‌دهد و آن‌ها که نمی‌توانند هواپیما را فرود بیاورند، مجبور می‌شوند ماموریت را ترک کرده و مسافران را رها کنند تا کشته شوند. نسخه‌ی کمیک، روایتی بدتر دارد. در کمیک، هواپیماربایی در یازدهم سپتامبر سال ۲۰۰۱ اتفاق می‌افتد. پس از آن‌که سون نمی‌تواند هواپیما را نجات دهد، آن‌ها را رها می‌کند تا روی پل بورکلین سقوط کند. ارتباط دادن این واقعه با اتفاقات تاریخی واقعی، آن‌را بسیار وحشتناک‌تر و ناراحت‌کننده‌تر کرده است.

۲. پسرها و قدرت‌های ابرقهرمانی

پسرها

چگونه گروهی مانند پسران شانسی در مقابل ابرقهرمان‌ها دارند؟ ساده است! در کمیک، همه‌ی آن‌ها قدرت‌های ابرقهرمانی دارند. اکثر آن‌ها با استفاده‌ی از داروی ترکیب وی قدرت‌های ابرقهرمانی به دست آورده‌اند. اما در سریال، این تیم آسیب‌پذیرتر از کمیک است. کیمیکو تنها عضو پسران است که قدرتهای فراتری دارد.

۱. سرنوشت بکا بوچر

پسرها

نفرت بوچرز از ابرقهرمان‌ها به همسرش بکا گره خورده است. در کمیک، او یک شب از خواب بیدار شد و فهمید که همسرش یک پسر ابرقهرمان به دنیا آورده است. وقتی آن پسر شروع به شلیک لیزر کرد، بوچر او را حین دفاع از خود کشت. بکا هم حین زایمان از دنیا رفت. بوچر که معتقد بود او توسط یک ابرقهرمان مورد آزار و اذیت قرار گرفته، شروع به حذف کردن تک تک آن‌ها کرد. در سریال کم و بیش همین داستان را می‌بینیم… تا قسمت آخر فصل اول. در یک پیچش غیرمنتظره می‌فهمیم که بکا زنده است و در خفا، پسر هوملندر را بزرگ می‌کند. چنین تفاوت‌های غیرقابل تصوری، پیش‌بینی آن‌چه در ادامه می‌آید را حتی برای طرف‌داران پر و پا قرص هم سخت می‌کند.
این مطلب برگرفته از نوشته‌ی اندرو تجادا در وب‌سایت واچ‌موجو است.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی