اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

بررسی شعار یه جا به جا همه روبیکا

شنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۹، ۱۱:۲۲ ق.ظ

روبیکا یه جا به جا همه جا 

این اپ کار خود را از سال 97 با تبلیغات گسترده در صدا و سیما شروع کرد و شرکت در برنامه‌های بزرگی مثل عصر جدید و خندوانه کاربران بسیاری پیدا کرد.
قطعا میتوان این اپ را با 20 میلیون کاربر یکی از پر کاربر ترین برنامه های ایرانی برشمرد.

قابلیت های مختلف‌های روبیکا Rubika

  • دیدن فیلم و کارتون و انمیشین (بعضی رایگان هستند و بعضی اشتراکی)
  • امکان درست کردن کانال و گروه و امکان عضویت در کانال های مختلف
  • امکان ارسال لایو در گروه و کانال
  • امکان تماس صوتی
  • قابلیت استفاده از ربات
  • پخش زنده تلویزیون
  • خرید شارژ و اینترنت و پرداخت قبض
  • خرید بیلت هواپیما و اتوبوس
  • خرید فروش کالا نو و دست دو
  • خرید بیمه
  • ویدیو آموزشی و کتاب های الکترونیکی (با خرید اشتراک)
  • بخش مربوط به رانندگان تاکسی
  • مشارکت در برنامه های تلویزیونی مختلف
  • بازیهای مختلف آنلاین
  • و …..

 


روبیکا یک اپلیکیشن جامع (سوپر اپ) است که برای کاربران فارسی زبان سرویس های متعدد، متفاوت و جذابی را یکجا گرد هم آورده است






روبیکا الان بیشترین کاربر را دارد

آمار فوق مربوط به مهر ماه 1401 است

در این جدول زیر، بخشی از اطلاعات کلی مربوط به چند شبکه‌ی اجتماعی در حوالی سال ۲۰۱۷ را می‌توانید مشاهده کنید:

 ۳۵ میلیون کاربر ماهانه روبیکا به چه معناست؟

شباهت آمار سال ۲۰۱۷ این پلتفرم‌ها با زمان کنونی در بخش شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های اجتماعی در درجه‌ی بلوغ محصول و میزان پراکندگی کاربران است. شبکه‌های اجتماعی داخلی مانند روبیکا و بله، رسانه‌های اجتماعی مانند ایتا، شاد و آپارات هر کدام کاربران وفادار و بعضا جدید متعلق به خود را دارند. همچنین این اپلیکیشن‌ها، در کنار خدمات اصلی خود به سمت توسعه پلتفرم‌ و استفاده مجدد از کاربران رفته‌اندپرداخته‌اند. 

در جدول بالا نسبت تعداد کاربران فعال روزانه به ماهانه (تقسیم Daily Active User به Monthly Active User) نشان دهنده‌ی میزان عادت و استفاده‌ی کاربران یک پلتفرم در فعالیت‌های روزانه خود است. به عنوان نمونه در سال ۲۰۱۷ (که بلوغ فیس‌بوک به سطح مطلوبی رسیده بود)، کاربران در این پلتفرم به صورت فعالانه مشارکت داشتند و نرخ مشارکت قابل قبولی داشتند. همچنین محدودیت‌های اینستاگرام در آن زمان با نسبت تعداد کاربران فعال روزانه به ماهانه ۲۸٪ نشان دهنده‌ی مشکلات و تفاوت این محصول در سال ۲۰۱۷ نسبت به زمان حال است. همچنین درباره برنامه ژاپنی لاین که بیشتر به عنوان یک پیغام‌رسان شخصی کاربرد داشت تقریبا تفاوتی بین کاربران فعال ماهانه و روزانه آن وجود ندارد. در حالی که این نرخ برای واتساپ در آن زمان حدود ۱۵٪‌ است.

اعداد اعلام شده از سوی روبیکا

در مصاحبه‌ای که از احمد حدادی مدیرعامل روبیکا در ۸ مهرماه ۱۴۰۱ منتشر شده است، این اعداد در خصوص روبیکا اعلام شده است:

  • تعداد کل نصب فعال در حدود ۵۰ میلیون عدد

  • تعداد کاربران فعال ماهانه در حدود ۳۵ میلیون نفر

  • تعداد کاربران فعال روزانه در حدود ۱۷ میلیون نفر

  • تعداد پیغام تبادل شده در روز حدود ۵۰۰ میلیون پیغام

  • تعداد نمایش روزانه محتوا بین ۲ تا ۴ میلیارد در روز

  • بیشترین پهنای باند مصرف شده معادل ۱۱۰ گیگابیت در ثانیه

در صورت فرض بر صحت این اعداد یعنی نسبت تعداد کاربران فعال روزانه به ماهانه حدود ۴۹٪ است.

همچنین با فرض توزیع یکسان (که حتما اشتباه است و این عدد بر اساس خوشه‌بندی رفتاری باید محاسبه شود) هر کاربر روزانه حدود ۲۹ پیغام و یا محتوا تولید می‌کند. همینطور در صورت نمایش ۴ میلیارد بار محتوای روزانه، احتمالا هر کاربر حدود ۲۳۶ بار مطالب را مشاهده می‌کند.

واقعیت این است این اعداد بدون تحلیل و خوشه‌بندی هیچ معنای خاصی ندارند. تنها معنی متصور این است که باید انتظار داشت روبیکا حداقل امکانات (شامل مخاطبان و محتوا) هم عرض فیس‎‌بوک و جذابیت اسنپ‌چت را داشته باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی