اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

توقف تولید سریال سلمان فارسی

يكشنبه, ۳ فروردين ۱۳۹۹، ۰۹:۵۰ ق.ظ

بانی فیلم، گروه تلویزیون: در حالی که طی هفته های گذشته هشدارها درباره شیوع کرونا و خطرات آن در میان گروه های تولید از جمله مجموعه هایی با تعداد بالای اعضا بارها از سوی مراجع مربوط مطرح شده بود، سازندگان سریال تاریخی «سلمان فارسی» سرانجام بی توجهی را کنار گذاشتند و کار تولید را تعطیل کردند. هرچند ظاهراً پایان تصویربرداری در لوکیشن مربوط در اتخاذ این تصمیم بی تأثیر نبوده است.

خبر دیگر اینکه در اخبار این پروژه همچنان نامی از علیرضا شجاع نوری دیده نمی شود. بازیگری که اوایل زمستان امسال، درست چندی بعد از اعلام رسمی نام او به عنوان بازیگر نقش سلمان، در مصاحبه ای به طرح انتقادات تند از صدا و سیما پرداخت. اقدامی که منجر به طرح شایعه حذف او از این پروژه شد. چیزی که سازندگان آنرا انکار کردند. شجاع نوری در مصاحبه خود گفته بود: «تلویزیون می‌خواهد کالای بنجل به مردم بیاندازد و در ادامه از حذف برنامه ۹۰ و کم فروشی در صدا و سیما بشدت انتقاد کرده بود!

البته احتمال این هم هست که سازندگان ترجیح داده اند با مانور ندادن موقتی روی نام این بازیگر، انتقادهای او را مشمول مرور زمان و فراموشی افکار عمومی کنند!

در هر حال خبر رسیده که فاز اول تصویربرداری «سلمان فارسی» که در مرکز سیمافیلم به کارگردانی داوود میرباقری و تهیه‌کنندگی حسین طاهری ساخته می‌شود، دوشنبه ۲۶ اسفندماه در جزیره قشم به پایان رسید.

در این بخش از سریال که عبور کاروان سلمان از کنار سپاه روم و ایران (دوران ساسانی) به تصویر کشیده شده است، از بازیگران خارجی با ملیت‌های یونانی، مراکشی، ترکیه‌ای و… استفاده شده است.

ادامه تصویربرداری مجموعه در فصل بهار تصویربرداری از سر گرفته می‌شود.

هم‌اینک نزدیک به ۱۴۰ دقیقه مفید از این مجموعه ۴۵ قسمتی ضبط شده است و امراله احمدجو کارگردان باسابقه تلویزیون نیز به گروه کارگردانی اضافه شد.

این سریال در ۴۵ قسمت از تولد سلمان تا پیش از وفات پیامبر اسلام روایت می شود.

تاکنون حضور فرهاد اصلانی، علی دهکردی و محمدرضا هدایتی در این سریال قطعی شده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی