اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

بله پیام رسانی مخاطب پسند ایرانی

پنجشنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۴۳ ق.ظ
سرعت قابل قبول در تبادل پیغام‌ها، اجرای بدون هنگ، جایی برای آرشیو اسناد و اتصال به ۱۶ بانک از نقاط قوت پیام رسان داخلی بله و ممکن نبودن انتخاب یکباره چند مورد و ناهمخوانی با تبلت از اشکالات فعلی آن است.

پس از فیلتر شدن پیام‌رسان تلگرام میزان تست  نصب پیام‌رسان‌های داخلی توسط کاربران بیشتر شده است. در حال حاضر پیام‌رسان‌های داخلی متعددی وجود دارند که کاربران می توانند طبق نیاز و سلیقه خود پیام‌رسان مناسب خود را انتخاب کنند.

اگر چه پیام‌رسان‌های داخلی اغلب با پیام‌رسان با سابقه تلگرام مقایسه می‌شوند اما هنوز در ابتدای راه شکل‌گیری و توسعه قرار دارند و طبق روال تمامی اپلیکیشن‌ها برای پیشرفت و توسعه نیازمند استفاده توسط کاربران هستند. امتحان کردن این پیام‌رسان‌ها به انتقال تجربیات کاربران و توسعه سریع‌تر آنها کمک می‌کند.

در این گزارش تجربه کاربری پیام‌رسان «بله» مورد بررسی قرار می گیرد. این پیام‌رسان به تازگی در لیست 7  پیام‌رسان مورد حمایت حاکمیت قرار گرفته است. 

تجربه کار با این پیام رسان برتری‌های آن را نسبت به نقاط ضعف آن نمایان می کند تا ثابت کند یکی از پیام رسان‌های برتر بین پیام رسان‌های داخلی است. فارس همچنین موارد دارای اشکال و زمان رفع آنها را برای بهتر شدن از مدیران بله پیگیری کرده است. یاراحمدی مدیر روابط عمومی بله به این موارد پاسخ داده است.

*دلیت اکانت به بله اضافه می شود

یاراحمدی در پاسخ به این سؤال که چرا پیام رسان‌های ایرانی بله امکان دیلیت اکانت برای پاک کردن تمامی اطلاعات کاربر را ندارد و این موضوع از نظر اهمیت آمار نصب برای پیام رسان‌ها شائبه برانگیز است، گفت: در حال حاضر در نسخه فعلی بله، امکان دیلیت اکانت وجود ندارد، اما بخش فنی در حال کار برای اضافه کردن این امکان است.

وی گفت: نبود این گزینه هیچ دلیلی نداشته بلکه پیام رسان یک پروژه در حال توسعه است که امکانات به تدریج به آن اضافه می‌شود.

*علت اضافه نشدن کارت بانکی به حساب کاربری

وی درباره اینکه امکان اضافه کردن کارت بانکی به حساب کاربری برای برخی کاربران این اپلیکیشن وجود ندارد، گفت: در حال حاضر 16 بانک به بله متصل هستند که اگر کاربری نمی‌تواند کارت خود را در بخش ثبت کارت اضافه کند احتمالاً کارت وی جزو بانک‌هایی است که هنوز به بله متصل نشده‌اند.

*امکانات نسخه وب بله، کمتر از نسخه اپلیکیشن

در حال حاضر نسخه وب پیام رسان بله دارای اشکالاتی است. از جمله اینکه امکان عملیات بانکی در این نسخه وجود ندارد. همچنین در حالی که این نسخه توسط کسب و کارهای کانالی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد اما گزینه باز ارسال برای ارسال مجدد در همان گروه یا کانال کار نمی کند.

یاراحمدی درباره  اشکالات  نسخه وب گفت: امکانات نسخه وب از نسخه اپلیکیشن (اندروید و IOS )‌کمتر است. برخی امکانات از جمله عملیات بانکی به دلایل امنیتی روی نسخه وب فعال نیست.

*تغییر جای آرشیو اسناد 

یکی از انتظارات کاربران از پیام رسان‌های داخلی داشتن جایی برای آرشیو اسناد مانند save message تلگرام است. در پیام رسان‌ بله این امکان وجود دارد اما جای آن تغییر کرده که برخی کاربران با ندیدن آن تصور می کنند این قابلیت در نسخه داخلی وجود ندارد. این امکان در بخش دیگری خارج از بخش گفت‌وگوها با عنوان فضای شخصی قرار دارد. 

*سرعت قابل قبول بله در تبادل پیغام‌ها

این پیام‌رسان در مقایسه با چند پیام‌رسان داخلی مشابه سرعت قابل قبولی در ارسال و دریافت پیغام ها دارد. البته در مقایسه با وضعیت سابق تلگرام تفاوت سرعت تبادلات مشهود است که صبر کاربران را می طلبد. همچنین سرعت ارسال و دریافت در فایل های حجیم به مراتب بیشتر احساس می شود. 

همچنین این پیام رسان از نظر سرعت اجرا و میزان تاخیر، عملکرد قابل قبولی نسبت به نمونه های مشابه داخلی دارد. به طوری که اغلب کاربران آن تجربه ای بدون احساس کندی را در استفاده از آن بیان می کنند. با توجه یه پیچیدگی‌های برنامه نویسی IOS، این پیام رسان نیز در نسخه های اندروید قوی تر از IOS است.

* اشکالاتی که توسط بله تأیید نشد

مواردی نیز در این تجربه کاربری وجود دارد که مدیر بله آن را تأیید نکرد، از جمله هماهنگ نبودن نسخه اپلیکیشن بله برای تبلت و انتخاب همزمان برای اضافه کردن و پاک کردن موارد در نسخه‌های متعدد.

* هماهنگ نبودن نسخه اپلیکیشن بله با تبلت  

وی در پاسخ به این سؤال که طبق تجربه نصب اپلیکیشن بله روی تبلت، نسخه های فعلی با تبلت هماهنگ نیستند و در صورت نصب اپلیکیشن روی تبلت گزینه‌های برنامه خارج از محیط دسترسی قرار می‌گیرند و غیر قابل استفاده می‌شوند، گفت که برای اظهار نظر در این باره نیازمند بررسی بیشتر است.

*مشکل مالتی سلکت کردن در بله

یاراحمدی در پاسخ به این سؤال که امکان انتخاب چند عکس در یک دفعه در این پیام رسان وجود ندارد، گفت: این امکان در هر دو نسخه اندروید و IOS فراهم است و همچنین امکان مولتی‌سلکت کردن برای پاک کردن نیز وجود دارد.

بنابر تجربه کار با این اپلیکیشن این امکان برای کاربران مختلف متفاوت است؛ کاربران سیستم عامل IOS امکان انتخاب توامان چند عکس را فقط از طریق دسترسی به دوربین دارند اما برای فایل و گالری در هر بار اقدام فقط می توانند یک عکس یا فایل را انتخاب کنند. این امکان حتی در نسخه‌های متفاوت بله که توسط کاربران IOS نصب شده نیز متفاوت است. اما کاربران اندروید این امکان را طبق گفته مدیر بله به صورت صحیح دارند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی