به گزارش روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، در راستای تداوم حرکت سینمای ایران به سمت ارتباط نزدیکتر با پژوهش و پژوهشگری، محمود اربابی معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی و رئیس شورای سیاستگذاری دومین دوره جایزه پژوهش سینمایی سال طی حکمی دکتر احمد ضابطی جهرمی را به عنوان دبیر این جایزه تعیین کرد.

در این حکم آمده است:

«با توجه به جایگاه علمی و تجارب ارزنده جنابعالی در عرصه فعالیت های دانشگاهی و سینمایی به موجب  این حکم به عنوان دبیر دومین دوره جایزه پژوهش سینمایی سال منصوب می شوید.

نظر به اهمیت و مزیت روز افزون پژوهش، امید است برگزاری با شکوه این رویداد علمی پژوهشی، فرصت مغتنمی برای معرفی پژوهش های برتر سینمایی و تقویت ارتباط متقابل دست اندرکاران سینمای ایران و مراکز دانشگاهی و پژوهشی و نیز جهت دهی پژوهش های سینمایی به سمت حل مسائل کلیدی و نیازهای اصلی سینمای ایران را فراهم نماید.»

احمد ضابطی جهرمی در سال ۱۳۳۰ در جهرم متولد شد. او لیسانس کارگردانی سینما و تلویزیون را در سال ۱۳۵۴ از دانشکده‌ی هنرهای دراماتیک گرفت و در سال ۱۳۷۴ مدرک فوق لیسانس خود در رشته‌ی پژوهش هنر را از دانشگاه هنر اخذ کرد و در سال ۱۳۸۲ نیز از همان دانشگاه، در رشته‌ی پژوهش هنر در شاخه‌ی هنرهای دراماتیک، دکتری گرفت. او در حال حاضر استاد تمام‌ دانشگاه صدا و سیماست و در دانشکده‌ی سینما و تئاتر دانشگاه هنر، و دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران نیز، به‌طور پاره‌وقت، تدریس می‌کند. از ایشان نوشته¬های بسیاری به عرصه سینمای کشور ارائه شده است.