اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

آمازون ویژگی ها و موفقیت ها

يكشنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۷، ۰۳:۱۶ ب.ظ

بیشتر ما نام وب سایت آمازون را شنیده ایم یکی از معروفترین فروشگاه های آنلاین در دنیا، آمازون در سال 94 میلادی در  سیاتل توسط جف زوس تاسیس شد و در سال 95 میلادی وب سایت آمازون روی اینترنت قرار گرفت و به عنوان یک کتابفروشی آنلاین آغاز به کار کرد. لوگوی آمازون یک پیکان است که از حرف a تا z کشیده شده و به شکل یک لبخند و به نشانه نماد رضایتمندی مشتریان می باشد. در ابتدا آمازون فقط یک فروشگاه آنلاین برای خرید کتاب بود. اما در حال حاضر محصولات دیگری مانند CD و DVD، نرم افزار، کفش و لوازم نو و دست دوم هم در این وب سایت عرضه می شود. در کنار فروش این محصولات شرکت آمازون کتاب خوان های الکترونیکی با نام کیندل نیز تولید می کند که از محبوبیت بالایی در جهان برخوردار است.

یکی از مهمترین دلایل موفقیت آمازون به خاطر همکاری در فروش محصولات می باشد. درآمد جف زوس در سال ۲۰۰۸ به 8.7 میلیارد دلار و در سال ۲۰۱۰ به بیش از 12.3 میلیارد دلار رسید. آمازون در سال 2014 توانست سهم 64 درصدی در فروش آنلاین کتاب و 40 درصدی کل فروش کتاب در دنیا را از طریق خرده فروشی بدست آورد. شرکت آمازون در بین فروشگاه های اینترنتی دنیا دارای بیشترین درصد فروش است. در حدود یک سوم خریدهای اینترنتی آمریکا در سایت آمازون انجام می گیرد، آمازون ۳۳ هزار کارمند در سراسر جهان دارد، همچنین آمازون موفق شده IMDB / Woot / Love Film و Zapoos.com  را در سالهای اخیر خریداری کند. 

در تصاویر زیر می توان فعالیت گسترده این شرکت در زمینه فروش کالا و حجم بالای سفارشات اینترنتی را مشاهده کرد.

از ویژگی‌های وب سایت آمازون، امکان مطالعه نسخه الکترونیکی و ورق زدن بیشتر کتاب‌هایی است که برای فروش گذاشته شده است. این شرکت همچنین اقدام به ارائه کتاب بر اساس سیستم چاپ بنابر تقاضا نموده است و تنها با نگهداری فایل الکترونیکی کتاب پس از سفارش مشتری اقدام به چاپ آن و ارسال برای مشتری می نماید.

در سال ۲۰۰۰ اکثر شرکت‌های جدید اینترنتی یا ورشکست شدند یا دچار ضررهای مالی فراوان که اصطلاحا این ناکامی را ترکیدن حباب دات کام می‌نامند و علت اصلی آن شایعات مربوط به پدید آمدن مشکل برای کامپیوترها با آغاز سال 2000 و عدم استقبال مردم از خریدهای اینترنتی بود. اما آمازون توانست این بحران را پشت سربگذارد البته با ضرری در حدود سه میلیارد دلار و تا سال ۲۰۰۳ هم این شرکت نتوانست به سود سالانه‌ای دست پیدا کند.

آزمازون برای پشتیبانی از مشتریان اهمیت ویژه ای قائل است به طوریکه هر کارمند آمازون باید دو سال یک بار در قسمت پشتیبانی سایت، پشت میز بنشیند و مشکلات مشتریان را حل کند و حتی رئیس شرکت ملزم به انجام این کار است

شیوه ی مدیریت آمازون :

مرکز های توزیع محصولات امازون از جمله مرکز Swansea بسیار بزرگ و گسترده هستند. وسعت این مرکز 75هزار متر مربع است. افرادی که در این جا کار می کنند بسیار چابک هستند به طوری که در هر 33 ثانیه یک محصول تحویل می دهند و در هر نوبت کاری 17 کیلومتر راه می روند. این شرکت دارای 67 مرکز توزیع که مساحت هر کدام 400 هزار متر مربع است، را دارا می باشد. امازون دارای بزرگترین انبار های دنیا است. هر یک از انبار های این شرکت ده هزار برابر مساحت استخرهای شنای المپیک است.

شرکت آمازون اهمیت خاصی را برای مشتریان قائل است و در زمینه ی خدمات بسیار تلاش می کند، حتی جف بزوس برای این که بهترین خدمت بدون هیچ مشکلی انجام شود تمامی کارمندان حتی مدیر عامل شرکت را هر دو سال یک بار به مدت دو روز در پشت میز خدمات قرار می دهد تا کار خدمات را انجام دهند و سلیقه و درخواست های مشتریان را بدانند.

جف بزوس می گوید روزی که در پشت میز خدمات نشسته است یک مرد یازده بار زنگ زده و در جاهای مختلف کالا سفارش داده و ادرس اشتباهی می داده است. در امریکای شمالی 10% تجارت الکترونیک متعلق به شرکت آمازون (amazon) است و شرکت های دیگری هم چون اپل، دل، وال مارت هم صاحب 10% دیگرند و 80% باقی مانده هم متعلق به بیش از 1000 خرده فروش است. هر خرید شرکت آمازون (amazon) ، صد و شصت و یک هزار دلار از وبلاگ مزایده اینترنتی eBay بیشتر است. در سال 2015 سود امازون 92 میلیون دلار بود.

حتی روز های تعطیل هم این شرکت کار میکند در روزهای تعطیل 300 بسته ی پستی تحویل مشتریان می دهد. میزان فروشی که این شرکت از طریق اینترنت انجام می دهد، پنج برابر Walmart، Target و Buy.com است.

شرکت امازون در طول هفته به 137 میلیون مشتری رسیدگی می کند. و هر روز پنجاه هزار سفارش دریافت می کند. در حال حاضر33 هزار کارمند در سراسر جهان فعالیت می کنند.

تعداد کارمندان امازون 117000 نفر هستند. در امریکا یک سوم خرید ها از طریق سایت amazon انجام می شود.

آمار و ارقام آمازون (amazon) :

درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۱۳۶ میلیارد دلار بود. از این مقدار ۴ میلیارد دلار مربوط به سود ناخالص و ۲ میلیارد دلار مربوط به سود خالص بود. مجموع دارایی های شرکت تا سال۲۰۱۶ به ۸۳ میلیارد دلار رسید.

دلایل موفقیت شرکت آمازون :

۱) حساسیت و تمرکز بر مشتریان

از نظر کارشناسان، کمپانی هایی که بر مشتریان متمرکز هستند شانس بیشتری برای ماندن در رتبه اول دارند. کمپانی هایی که بر مشتریان متمرکز هستند از مزایای زیادی بهره می برند. یکی از بزرگ ترین دلایل این است که مشتریان همیشه به طرز خاصی ناراضی هستند. حتی زمانی که می گویند نسبت به خدمات راضی هستند و مطالعات نشان می دهند که فروش خوبی داریم، احتمال نارضایتی مشتریان وجود دارد.

۲) ایستادگی در برابر موانع و برداشت های غلط

طراحان و مخترعان باتجربه دارای درک عمیقی از مشتریانشان هستند. آن ها انرژی بسیاری صرف توسعه محصولشان می کنند. در حقیقت آنها به دنبال راهی هستند تا اکثریت کاربران از محصولشان استفاده کنند و به مقدار کم یا متوسط قانع نیستند.

۳) متدهای جدید را با آغوش باز بپذیرید

اگر متدها و گرایش های جدید را نپذیرید، دنیای تجارت شما را به سمت درجا زدن خواهد برد. اگر با متدهای جدید مقابله کنید، درواقع با آینده مقابله خواهید کرد که نتیجه اش به غیر از شکست نخواهد بود. اما پذیرفتن متدها و گرایش های جدید به شما کمک می کند پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته باشید و حتی مشتریان جدیدی به دست آورید.

۴) تصمیم گیری سریع

اعضای ارشد آمازون مصمم هستند تصمیمات به سرعت گرفته شود. درواقع سرعت در تجارت از اهمیت بالایی برخوردار است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی