اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

« در کشاکش جنگ ۱۰۰ ساله، دوره‌ای که پادشاهان و شاهزادگان بر سر تاج و تخت فرانسه جدال می‌کردند، در عصر شوالیه‌ها و ملاکان، روزگاری که بسیاری دَم از فتوت می‌زدند اما در عمل خبری از آن نبود، دوشیزه‌ای که هنوز دومین دهه‌ی زندگی‌اش را به پایان نبرده بود، پیشاپیش لشگریان بر ارتش پرشمار انگلستان تاخت، محاصره‌ی شهر اورلئان را شکست و امیدواری را به ارتش فرانسه بازگرداند. او را ژاندارک می‌نامیدند. این قهرمان ملی فرانسه و قدیسه‌ی کلیسای کاتولیک در نوزده‌سالگی به‌جرم ارتداد سوزانده شد »

حمله‌ی گرگینه به شاهزاده‌ی فرانسه

بازی Time of Legends: Joan of Arc (روزگار اساطیر: ژاندارک) از رویدادهای تاریخی گرفته شده اما یه مقدار هم چاشنی افسانه‌ی جن و پری داره. نوع بازی ترکیبیه از بازی با کارت، مدیریت منابع و مدیریت مکان روی صفحه. بازیکن برای برنده شدن باید بتونه هر سه‌تا کار رو خیلی خوب انجام بده. قبلاً توی بازی Scythe این ترکیب سه‌گانه رو دیده بودیم، اما این‌جا با لشگرکشی‌های بزرگ‌تری سروکار داریم و نقش کارت هم پررنگ‌تر شده. کارهایی که می‌تونیم انجام بدیم هم تنوع خوبی دارن؛ مثلاً می‌تونیم منبع جمع کنیم یا مصرف کنیم، یا این‌که نیروهامون رو برای جنگ با دشمن، بازجویی از حریف، جست‌وجوی منطقه و کاوش بفرستیم. یا شاید تصمیم بگیریم قهرمان‌مون رو ارتقا بدیم، تمام حرکت‌مون رو خرج کنیم یا یه‌مقدار بذاریم برای بعد و اصلاً شاید فقط بخوایم از پیرزنی که توی جنگل زندگی می‌کنه یه کم اطلاعات بگیریم.

هرکدوم از بازیکن‌ها یا نقش یکی از جناح‌های جنگ (و البته قهرمان اون جناح) رو بازی می‌کنن، یا دسته‌ای از موجودات ماوراء‌الطبیعه (ازجمله گرگینه‌ و تکشاخ) رو در اختیار می‌گیرن. معروف‌ترین قهرمان‌ها این‌ها هستن:‌ شاهزاده‌ی سیاه، دافین (پسر بزرگ پادشاه)، فالستاف (از شخصیت‌های داستان‌های شکسپیر) و صدالبته خودِ ژاندارک. این بازی، سناریوهای متنوعی داره که باعث تغییر چیدمان صفحه‌ی بازی (که به شکل کاشی یا تایل‌های شش‌ضلعی درست شده)، مجموعه‌ی قهرمان‌ها و مهره‌های دیگه می‌شه. هر سناریو هم شرایط مخصوص به خودش رو برای برنده شدن داره. بعضی از سناریوها یه هدف خیلی کوچیک رو دنبال می‌کنن و اجزای اندکی دارن، اما بعضی‌هاشون هم یه جنگ تمام عیار به راه میندازن با ده‌ها شوالیه، کمان‌دار، و سایر نیروهای تحت فرمان. هر سناریو عموماً توی کم‌تر از یه ساعت تموم می‌شه.

لشگری بزرگ روی میزِ کوچک

اگه از حرکت دادن سرباز‌ها و موجودات ریز و درشت مینیاتوری روی صفحه‌ی بازی لذت می‌برین، این بازی همونیه که می‌خواین. صدها مجسمه‌ی هنرمندانه که با ظرافت تمام طراحی شدن، از تک‌تک قهرمان‌ها گرفته تا موجودات خیالی و بیشتر از ۱۰ نوع نیروی جنگی (شامل سربازان تبرزن، کمان‌دار، سواره‌نظام و موجوداتی مثل گرگ، اسکلت، روح و فرشته). اما هنوز قشنگ‌ترین بخش‌ مینیاتورها مونده: ساختمان‌های خیلی ظریف و زیبا، مثل کلیسا، و اجزایی مثل چاه، دیوار و درخت. البته این‌ها تنها اجزایی نیستند که توی بازی به کار می‌رن. بیشتر از ۵۰ تا مکعب رنگی و بیست‌ویکی تاس مخصوص هم وجود داره با کلی قطعه‌ی مقوایی و بیشتر از ۲۰۰ تا کارت.

مکانیسم جنگیدن توی این بازی خیلی آسونه. هرکدوم از واحدهای جنگی، تعداد معینی تاسِ حمله و دفاع دارن. بازیکن‌ مهاجم تاس‌های حمله و بازیکن مدافع، تاس‌های دفاع‌شون رو می‌ریزن. بعد تاس‌های مهاجم رو بررسی می‌کنن. نمادهایی برای کارهایی مثل کشتن، زخمی کردن و عقب روندن وجود داره. بعد تاس‌های مدافع رو می‌بینن: هر یکی از سپرهایی که روی تاس‌های مدافع دیده بشه، یکی از ضربه‌های تاس‌های مهاجم رو (به انتخاب مدافع) خنثی می‌کنه. در پایان مبارزه، اگه مهاجم موفق شده باشه که تمام اون منطقه رو از نیروهای مدافع خالی کنه، می‌تونه با نیروهای خودش به اون منطقه پیشروی کنه.

 

photoتعدادی از مینیاتورهای بازی برای مقایسه‌ی تناسب اندازه، از کوچک تا غول‌پیکر

کلام آخر

بازی Time of Legends: Joan of Arc (روزگار اساطیر: ژاندارک) توی سایت کیک‌استارتر یکی از موفق‌ترین بازی‌ها در تأمین سرمایه بود و تونست بیشتر از ۲ میلیون دلار سرمایه جمع کنه. با توجه به زیاد بودن تعداد اجزای بازی، و نیاز به بازی‌آزمایی‌های بیشتر با سناریوهای گوناگون، تولید بازی قدری بیشتر از بازی‌های متداول دیگه طول می‌کشه و به این زودی‌ها نباید منتظر ورودش به بازار باشیم.

داده‌های مرتبط:

– تعداد بازیکنان: ۲ تا ۴ نفر

– مدت بازی: ۴۵ تا ۹۰ دقیقه

– طراح بازی: Pascal Bernard

– ناشر: Mythic Games

نظرات (۱)

بازی جالبی هستش ، ممنون از معرفی بی نقصتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی