اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

رئیس سازمان اوقاف با تأکید بر اینکه رقبات و موقوفات بلا استفاده و رها شده باید احیاء و به بهره‌وری کامل برسد تصریح کرد: سازمان اوقاف براساس تأکیدات مقام معظم رهبری بدنبال تشکیل اتاق جنگ اقتصادی در معاونت بهره‌وری اقتصادی و جذب نیروهای جوان و انقلابی و تغییرات مدیریتی در راستای ارتقاء بهره‌وری موقوفات در سراسر کشور است.

به گزارش روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدی نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه پیش از ظهر امروز سه‌شنبه ۱۲ تیرماه در آیین تودیع و معارفه پنج‌تن از معاونان و مدیران این سازمان با تأکید بر اینکه موقوفات و رقبات و بقاع متبرکه در سراسر کشور به‌ عنوان یک اولویت برنامه‌ای باید به بهره‌وری کامل اقتصادی وفرهنگی برسد تصریح کرد: یکی از اولویت‌های اصلی سازمان اوقاف در حوزه اقتصادی ارتقاء بهره‌وری موقوفات و رقبات و افزایش عواید به منظور اجرای بهینه نیات واقفان خیراندیش است.
وی با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر عواید موقوفات و هدایا و نذور امام‌زادگان رشد ۴ برابری داشته تصریح کرد: این رشد البته کافی نیست و با توجه به نیازهای گسترده جامعه باید براساس کارکردهای اقتصادی و اجتماعی وقف فعالیت‌های مضاعفی در معاونت بهره‌وری اقتصادی به منظور احیای موقوفات و رشد عواید و اشتغال‌زایی صورت گیرد.
حجت‌الاسلام محمدی تکمیل پروژه‌های ملی سازمان اوقاف با پیگیری مضاعف را مورد تأکید قرارداد و تصریح کرد: یکی از اهداف تغییر و تحولات در اوقاف ایجاد زمینه حرکت برای تعالی و پیشرفت بیشتر و تحقق برنامه‌هاست و این تغییرات تشریفاتی و تزئینی نیست.
وی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد معاونان فرهنگی، اوقافی و بهره‌وری اقتصادی و مدیران کل تحقیق و فناوری تأکید کرد: یکی از تأکیدات مکرر در راستای تحولات کیفی، چابک سازی ساختار و کارآمد کردن مجموعه‌ها ازجمله بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور است.
رئیس سازمان اوقاف جوان‌گرایی، اعطای مسئولیت به نخبگان جوان و متعهد را مورد تأکید قرارداد و افزود: لازمه پیشرفت اوقاف در عرصه اقتصاد و فرهنگ استفاده همزمان از ظرفیت‌های بیرونی است، لذا برای حل مسائل و مشکلات فراروی سازمان اوقاف باید با دستگاه‌های دیگر تعامل کرد و با تعیین تکلیف مشکلات فرارو به سمت ارتقاء و پیشرفت حرکت کرد.
وی با بیان اینکه تغییرات مدیریتی فعلی در سازمان اوقاف باید مقدمه تحول بیشتر اوقاف باشد تصریح کرد: معاونان و مدیران سازمان مشخصاً تا پایان سال ۹۷ با اولویت دادن به برنامه‌ها و ترجیح اولویت‌های ملی، باید دستاوردها و تحولات مشخصی را تا پایان سال ارائه کنند.
رئیس سازمان اوقاف هدایت، نظارت، راهبری و حل مسائل و مشکلات اوقاف را یکی از اولویت‌های مدیران و مسئولان دانست و تصریح کرد: تغییرات مدیریتی مقدمه تحول و پیشرفت است، اما برای عملی شدن این هدف و ارتقاء سطح کارآمدی سازمان باید به جوانان مؤمن، متعهد و انقلابی و باسواد میدان داد و از دادن مسئولیت به جوانان نهراسید، چراکه ما هر جا به جوانان انقلابی و مؤمن کار سپرده ایم، به نتیجه دلخواه رسیده‌ایم.
وی یکی از مشکلات فعلی را بروکراسی اداری دانست و افزود: حوزه کارشناسی و عرصه فعالیت کارشناسان اوقاف بسیار حساس و مهم است، باید این حوزه روزآمد و کارآمد شود، تا مجموعه اوقاف دچار تحول و تغییر شود در غیر این صورت مکاتبات و نظرات کارشناسی در پیچ‌وخم‌های اداری گیر می‌کند و کار مردم معطل می‌ماند.
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف با اشاره با بیانات مقام معظم رهبری در روزهای اخیر خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیرشان پرهیز از سهل‌انگاری، تنبلی، تکبر و اشرافی گیری مسئولان را مورد تأکید و توصیه قراردادند، لذا همه مدیران اوقاف هم باید نسبت به مردم و همکاران متواضع و فروتن باشند.
وی یکی از ضرورت‌های فعلی سازمان اوقاف را اطلاع‌رسانی کارآمد و پاسخگویی سریع دانست و افزود: عملکرد اوقاف و خدمات وقف باید به شکل عالمانه و هنرمندانه به اطلاع مردم برسد، ضمن آن‌که این اطلاع‌رسانی باید نخبگان جامعه در عرصه‌های مختلف قرآنی، فرهنگی، هنری ، اقتصادی، فناوری و همه بخش‌ها را در برگیرد.
نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف بابیان اینکه پست‌ها و مدیریت‌ها زودگذر و مقطعی است و تنها کار برای رضای خدا و مردم است که باقی می‌ماند تصریح کرد: به‌طور طبیعی سازمان اوقاف همچون دستگاه‌های دیگر هرسال دچار تغییر و تحولاتی می‌شود که این تغییر و تحولات در راستای ارتقای سطح کیفی فعالیت‌ها، گردش مدیران، استفاده از تجارب مدیریتی و ایجاد تحولات جدید در بخش‌های مختلف است و ادامه‌دار هم خواهد بود.
وی با ابراز رضایت و قدردانی از خدمات ارزنده معاونان فرهنگی و اجتماعی، اوقافی، بهره‌وری اقتصادی و مدیران کل تحقیق و فناوری تصریح کرد: لازم می‌دانم از تلاش‌ها و خدمات تمامی دوستان طی این هشت سال که کارها و برنامه‌های بزرگی را که سابقه نداشت آغاز کردند و کارهای مسبوق به سابقه را با جدیت و تلاش مضاعف به ثمر رساندند قدردانی کنم.
محمدی تأکید کرد: ما در طی این سال‌ها شاهد تغییرات مثبت و ارزشمندی در معاونت بهره‌وری اقتصادی، معاونت فرهنگی و اجتماعی، معاونت اوقافی و حقوقی و ادارات کل فناوری و حقوقی بوده‌ایم که موجب ایجاد دستاوردها و تغییرات بزرگی در ساختار و عملکرد سازمان اوقاف شده است.
رئیس سازمان اوقاف در ادامه با اشاره به وجود بیش از هشت هزار متولی موقوفات در سراسر کشور تعامل و ارتباط صحیح و منطقی را با متولیان خواستار شد و افزود: غالب متولیان موقوفات امین و امانت‌دار وقف و موقوفات هستند و ضرورت دارد اداره کل تحقیق با آن‌ها ارتباط سازنده و منطقی برقرار کند.
وی یکی از معضلات کنونی کشور را در حوزه خیریه مشخص نبودن متولی امور خیریه دانست و افزود: هم‌اکنون وزارت کشور، سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام، و چندین دستگاه و سازمان‌های دیگر در امور خیریه فعالیت دارند، اما متولی اصلی این عرصه مشخص نیست که باید با جدیت و پیگیری لازم اداره کل تحقیق وضعیت آن روشن شود.
حجت‌الاسلام محمدی همچنین با اشاره به مواعظ حضرت امیرالمومنین علی(ع) به مالک اشتر در نامه ۵۳ نهج‌البلاغه تصریح کرد: یکی از موضوعات مهمی که آن حضرت در این نامه به مالک سفارش کرده‌اند توجه به طبقات پایین و نیازمندان جامعه است و مولا در این نامه سفارش می‌کنند که از خدا بابت طبقات پایین جامعه، گرفتاران و دردمندان بترس.
وی افزود: هیچ جامعه‌ای و ملتی براساس فرمایشات حضرت امیر(ع) به سرافرازی و پیروزی نمی‌رسد مگر اینکه بدون لکنت زبان و اضطراب ضعیف از قوی حقش را بگیرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی