اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در مراسم اختتامیه دومین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس اظهار داشت ، گفت قهرمانی که در این دفاع مقدس به شهادت یا جانبازی یا اسارت رسیدند از نظر مکتب حیات بخش اسلام و رهبران انقلاب اسلامی شان و نقشی مشابه دیگر مدافعان مکتب و کشورها و نظام‌های دیگر را دارند یا تفاوتی مهم  در این میان در کار است. مجموع بیانات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری  در مورد شهدا به خوبی نشان دهنده تفاوت میان شهدای عظیم القدر دفاع مقدس با قهرمانان دیگر نظام ها ست که در راه دفاع از کشور خود جان می بازند. ریشه این تفاوت در تبیین ، تعریف و هدفی است که در مکتب اسلام درباره مقام و کمال انسان بیان شده است.
مختار پور تصریح کرد: از نظر اسلام انسان کامل مظهر و تجلی صفات خداوند است. در عرفان ناب شیعی  مراتب و درجات مختلفی برای رسیدن به مقامات عالی عرفانی مورد توجه قرار گرفته است. علامه طباطبایی همانند برخی از بزرگان اهل معرفت معتقد بود که پویندگان راه خدا چهار گروه اند: مجذوب محض، سالک محض، مجذوب سالک و سالک مجذوب.

  وی خاطرنشان کرد: مقام معظم انقلاب اسلامی " دل بریدن از عواطف و خواسته های شخصی "، " اخلاص، ‌ایمان، قدرت معنوی تقوا "، " آرمان گرایی براساس جهان بینی الهی "، " عبادت، تدین، انس با قرآن و نماز"، " ارادت و پیروی نسبت به ائمه ی اطهار (ع ) "، " تعقل و منطق و  استدلال نه احساس و هیجان صرف "، انجام وظیفه و تکلیف نه شهرت طلبی "، " بصیرت قدرت و تشخیص دقیق "، " ترجیح مصلحت کشور و دین بر مصلحت شخصی "، " عدم هراس از مرگ "، " بی ادعایی و طلب کار نبودن از انقلاب "، " ایستادگی در برابر دشمن " را 13 ویژگی شهدای والا مقام ذکر فرمودند.
  دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور بیان کرد: هشت وظیفه و تکلیفی که مقام معظم    رهبری برای ما نسبت به شهدا و خانواده آنها قائل هستند، عبارتند از :  تکریم که اولین و حداقل  وظیفه است. شناخت دشمن و نیز ا ستکبار ستیزی، عمل به درس شهیدان و پیام آنان، بصیرت،  عدم تسلیم، و عدم سازشکاری، الگوگیری از شهیدان و الگوسازی برای نسل جوان، زنده نگاه  داشتن نام و یاد شهدا و سبک زندگی آنان. مقام معظم رهبری معتقدند که شهید، یاد شهید، نام شهید و خانواده شهید چیزی است که نظام اسلام و مکتب اسلامی بر آن استوار است. مقام معظم رهبری فرمودند" من به دیدار خانواده شهدا می‌روم تا فیض پیدا کنم تا روحیه بگیرم و قدرت پیدا کنم" . ایشان همچنین معتقدند که شهدا ، خانواده شهدا و سبک زندگی شهدا یک ضرورت استراتژیک برای کشور است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی