اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی با بیان این که رواج مدگرایی در جامعه از پیامد‌های منفی پیام رسانه است، نسبت به پیامدهای ترویج فرهنگ غربی در جامعه هشدار داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس رفعتی نائینی، استاد حوزه علمیه قم، امروز در درس خارج فقه‌‌رسانه که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با مروری بر مصادیق قسم سوم محرمات پیام رسانه، اظهار داشت: در این قسم از
محرمات پیام رسانه، اصل پیام حرام نبوده بلکه پیامد‌های منفی آن پیام منجر به حرمتش می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی اظهار داشت: بازیگران و هنرپیشه‌های فیلم‌های تلویزیونی به واسطه قدرت رسانه در جامعه تبدیل به الگو می‌شوند و جوانان و نوجوانان از نوع موی سر، آرایش و لباس آنها تقلید می‌کنند.

وی با بیان این که رواج مدگرایی در جامعه از پیامد‌های منفی پیام رسانه است، ابراز داشت: اصل پوشیدن لباس جدید برای بازیگران، مجریان و هنرپیشه‌ها فی‌نفسه حرام نیست، اما زمانی که آن مد با فرهنگ و سنت اسلامی کشور مغایرت داشته و زمینه‌ ورود فرهنگ غرب به جامعه اسلامی ایران را مهیا کند، حرام خواهد بود.

رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای حوزه علمیه قم افزود: آن نوع از مدگرایی نفی شده است که تبعیت جوانان مسلمان از نحوه پوشش و آرایش غربی‌ها منجر به تهی شدن هویت اسلامی آنها شود.

وی با تأکید بر این که اسلام هیچ‌گاه تهی شدن مسلمانان از هویت ملی و دینی شان را نمی‌پذیرد، تصریح کرد: حکم فقهی پوشیدن لباس کفار توسط مسلمانان و تشبه به کفار حرمت است.

رییس شبکه جهانی ولایت خاطرنشان کرد: جامعه شناسان و اصحاب رسانه بر این عقیده‌اند که در ادوار گذشته ماه‌ها و چه بسا سال‌ها طول می‌کشید تا لباسی در جامعه‌ای تبدیل به مد شود، اما امروزه گسترش فضای مجازی و فراگیر شدن رسانه‌ها بر سرعت مدگرایی در جهان افزوده است.

وی جنگ نرم با دشمن را بسیار دشوارتر از جنگ سخت دانست و عنوان کرد: به محض آغاز جنگ نظامی منطقه‌ای که دشمن به آن هجوم می‌برد، آشکار می‌شود اما هجمه‌های فرهنگی پس از گذشت سال‌ها خودنمایی می‌کند.

استاد فقه خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: سلاح دشمن در جنگ فرهنگی مشخص نیست، از این رو یافتن شیوه مقابله با آن نیز بسیار دشوار خواهد بود.

وی با بیان این که مدگرایی در جوامع اسلامی از جمله هجمه‌های فرهنگی دشمن به شمار می‌آید، اظهار داشت: بسیاری متوجه نمی‌شوند که به دنبال تغییر شکل و ظاهر لباس؛ فرهنگ، هویت، سبک زندگی و به تبع آن مذهب و دین شان نیز تغییر خواهد کرد.

نایب رییس انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ با قرائت آیه «فَلَا تُطِعِ الْکَافِرِینَ وَجَاهِدْهُمْ بِهِ جِهَادًا کَبِیرًا»، ابراز داشت: خداوند در آیه 52 سوره مبارکه فرقان راهکار مبارزه با جنگ نرم(جهاد کبیر) را تبعیت از قرآن کریم معرفی می‌کند.

وی با تأکید بر این که عده‌ای خواسته یا ناخواسته پازل دشمن را در تهاجم فرهنگی تکمیل می‌کنند، خاطرنشان کرد: بازیگری که لباسی متضاد با فرهنگ ملی و دینی را بر تن کرده و آن مد را ترویج می‌کند، باید پیامد‌های رفتارش را نیز مدنظر قرار دهد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی