اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

معرفی فیلم‌ سینمایی «امپراطور جهنم»

چهارشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۶، ۰۱:۱۸ ب.ظ

داستان فیلم در اروپا می‌گذرد و به زندگی مفتی وهابی می‌پردازد که فتواهای عجیبی می‌دهد و در دام صهیونیست‌ها می‌افتد. شیخ‌طادی در این فیلم به خطر وهابیت در اروپا و نقش عربستان سعودی در ایجاد و تقویت تفکرات وهابی اشاره کرده است.
پرویز شیخ‌طادی در «امپراطور جهنم» پیش‌بینی‌ای نیز از آینده گروه‌های تکفیری ارائه داده است. مباحثی مانند بازگشت تروریست‌ها به اروپا و حمله آنها به حامیانشان در قالب یک حادثه تروریستی در سفارت دولت سعودی به نمایش گذاشته شده که بخشی از جلوه‌های ویژه خاص این فیلم هم در این سکانس با انفجار در داخل سفارت عربستان جلوه می‌کند.
 به گفته پرویز شیخ طادی : ” فیلمنامه «امپراطور جهنم» درباره برخی «مفتی‌ها» و چگونگی و چرایی صدور فتواهایی است که به نام اسلام و اسلام‌گرایی صادر می‌کنند. . وقتی در خلوت خود به مسائل تکفیری‌ها و سلفی‌ها و فعل آنها که به نام اسلام گذاشته می‌شود، فکر می کنم به این نتیجه می رسم که کشتار مردم دردناک و غم انگیز است اما جریان تکفیری که با حمیت مفتی‌ها و رژیم سعودی ایجاد و فربه شده نیز یک جنایت است که زیرساخت های دین را نشانه گرفته است.“

گفته می‌شود  فیلم سینمایی “امپراطور جهنم” که از نظر پروداکشن و جلوه‌های ویژه یکی از نمونه‌های منحصر به فرد در سینمای ایران است، از نظر پرداخت به موضوع وهابیت یکی از جنجال‌برانگیزترین تولیدات سینمایی  به شمار می‌رود. از همین‌رو شیخ‌طادی و محمد خزاعی، تهیه‌کننده این فیلم ترجیح داده‌اند که کلیه مراحل ساخت فیلم را در سکوت کامل خبری پیش ببرند.
  تحقیقات این پروژه سینمایی   یک سال  و نگارش فیلم نامه 6 ماه به طول انجامیده است و در کشورهای فرانسه و گرجستان فیلمبرداری شده است. با این همه از دید هیات انتخاب سی و پنجمین جشنواره فجر، تنها جواز حضور در بخش غیر رقابتی “چشم انداز سینمای ایران” را دریافت کرده است.
امپراطور جهنم - راوی فیلم
گفتنی است؛ شیخ‌طادی پیش از این چندین فیلم سینمایی از جمله «روزهای زندگی»، «شکارچی شنبه»، «دایناسور»، «سینه سرخ»، «پشت پرده مه»، «روایت سه‌گانه» و «دختری از آسمان» را جلوی دوربین برده  و در سی‌امین دوره جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین کارگردان برای فیلم «روزهای زندگی» را کسب کرده بود.

.....
به تازگی  روزنامه «البناء» یکی از رسانه‌های لبنان نیز در مطلبی به فیلم سینمایی «امپراطور جهنم» ساخته پرویز شیخ طادی و تهیه‌کنندگی محمد خزاعی پرداخته است. 
متن این خبر به شرح زیر است:
«پس از گذشت ۵ سال از اکران فیلم «پادشاه شن ها» به کارگردانی اسماعیل نجدت انزور، این روزها اخباری از برنامه ایران برای تولید فیلمی در راستای نقد آل سعود، رسوایی داعش و نمادهای تکفیری منتشر شده است. در این فیلم همچنین به رویدادهایی که به صورت مخفیانه در خاورمیانه، اروپا و آمریکا در جریان است، پرداخته می شود. فیلم «امپراطور جهنم»، بزرگترین پروژه ایران در عرصه جهانی محسوب می شود.
محمد خزاعی تهیه کننده و پرویز شیخ طادی نیز کارگردان این فیلم است.
این فیلم  فلسفه ایجاد داعش و گروه های تکفیری را روایت می کند و همچنین روابط سعودی ها با رژیم اسراییل را نمایش می دهد.
محمد خزاعی یکی از فعالان سینمایی در حوزه رسانه های مقاومت است و آثار مهمی را در جشنواره فیلم «مقاومت» در ایران ارایه داده است. وی در این آثار، شخصیت رهبران مقاومت یعنی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله و عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن را به نمایش گذاشته است.
 این پروژه سینمایی به صورت مخفیانه و به دور از چشم رسانه های محلی و بین المللی تولید شده است و بدون شک این فیلم در ایران و کشورهای منطقه با مشکلاتی مواجه خواهد شد و جنجال های گسترده ای را در پی خواهد داشت.»

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی