اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

با زلزله دوست شویم

چهارشنبه, ۶ دی ۱۳۹۶، ۰۲:۰۶ ب.ظ

در نزدیکی یک کوه آتشفشانی در جنوب کشور زلزله خیز ژاپن، مجتمعی از 450 خانه گنبدی شکل مقاوم در برابر زلزله احداث شده که پذیرای بسیاری از گردشگران آسیایی سرزمین آفتاب تابان است.
استان کوماموتو که در جزیره کیوشو قرار دارد از مناطق بشدت زلزله خیز ژاپن محسوب می‌شود. به همین دلیل ژاپنی ها که می‌دانند زلزله مهمان همیشگی آن‌هاست سعی کرده‌اند از آن فرار نکرده و راه و رسم زندگی را با آن بیاموزند. اینگونه است که امروزه کشور ژاپن بیشترین ابداعات را در زمینه کنار آمدن با این پدیده طبیعی به خود اختصاص داده است.

برای ساخت این خانه‌های پیش ساخته از قطعات فوم پلی استایرن که نوعی محصول پتروشیمی بوده و البته به لطف وجود نفت در ایران ما نیز ساخت آن به سهولت امکان پذیر است، استفاده می‌شود.
سازنده این بنای زیبا آقای کاتسویوکی کیتاگاوا، سرپرست اداره زمین‌های کشاورزی!! بوده که از طرح نوعی شیرینی سنتی ژاپن الهام گرفته است و این فکر بکر اکنون میزبان گردشگرانی از نقاط مختلف آسیاست.
ساخت این منازل مقاوم در برابر زلزله در ژاپن که فرآیندی ساده داشته و مواد اولیه آن نیز در کشور ما وجود دارد و به سرعت قابل انجام است، الگوی مناسبی برای ایران بوده و مزیت آن نسبت به چادر، دوام، مقاومت در برابر باران و آتش، برطرف شدن دغدغه اسکان در سرپناه‌های مستحکم‌تر همچون کانکس می‌باشد. همچنین مهمترین نکته فضای نسبتا راحت آن بوده که امنیت روانی افراد زلزله زده را تا حدود زیادی تامین می‌کند.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی