اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

معرفی فیلم سریال مسافر ری

يكشنبه, ۳ دی ۱۳۹۶، ۰۴:۲۴ ب.ظ

خلاصه داستان: قرن سوم هجری، مقارن با خلافت عباسی (دهمین خلیفه) و امامت دهمین پیشوای شیعه امام هادی (ع) است. عبدالعظیم حسنی یکی از شاگردانشان و مریدان امام هادی (ع) مغضوب دستگاه خلیفه است. پس از تخریب بارگاه امام حسین (ع) در کربلا به دستور عمال خلیفه، عبدالعظیم به توصیه امام هادی (ع)، به مهاجرتی طولانی به سمت ایران و شهرری می زند. 

این هجرت از نظر سیاسی بسیار پر اهمیت است و عبدالعظیم طی این مسافرت حامل پیام امام هادی (ع) به علویان ایرانی است. او در این مسافرت طولانی با خطرات و حوادث گوناگونی روبرو می شود و در مواجه با نژادها و اقوام مختلف ساکن ایران، جلوه هایی از فرهنگ شیعه اصیل را آشکار می سازد. سرانجام پس از مسافرتی خطیر و انباشته از حوادث تلخ و شیرین به مقصد می رسد.

جوایز و افتخارات

۱۳۷۹ - بهترین چهره پردازی   در بین المللی فیلم فجر،

۱۳۸۰ - بهترین طراحی لباس  در جشن سینمای ایران،

در فیلم – سریال «مسافر ری» که پس از اکران در سینماها نسخه سریال آن از تلویزیون پخش شد، داریوش ارجمند به ایفای نقش پرداخته است؛ بازیگری که ۹ سال قبل از این کار با ایفای نقش در سریال «امام علی (ع)» به کارگردانی داوود میرباقری و ایفای نقش مالک اشتر محبوبیت بسیاری را در میان مردم به دست آورده بود. ارجمند پیش از ایفای نقش در «مسافر ری» در سینمایی «اعتراض» به کارگردانی مسعود کیمیایی بازی کرده است.

ویشکا آسایش دیگر بازیگر این فیلم است که او هم در سریال امام علی (ع) بازی داشت و از بازیگران اصلی این سریال هم محسوب می‌شد. در کنار این دو بازیگر، هنرپیشگانی چون جمشید هاشم‌پور، محمدرضا شریفی نیا، عنایت بخشی، عنایت الله شفیعی، سیاوش طهمورث، زهره حمیدی و ستاره اسکندری نیز در فیلم- سریال «مسافر ری» بازی کرده بودند.

 

نظرات (۴)

۲۰ فروردين ۹۷ ، ۱۷:۲۷ محمد رضا فرزین
تشکر از نظرات خوب دوستان در خصوص سریال مسافر ری
۱۹ فروردين ۹۷ ، ۱۹:۰۰ محمد شهریاری
بله آقا محسن خیلی خوبه
۱۹ فروردين ۹۷ ، ۱۸:۵۷ محسن خزلی پور
فیلم مسافر ری بسیار فیلم خوبی بود از سازنده آن تشکر میکنیم 09103599637
۱۹ فروردين ۹۷ ، ۱۸:۵۴ محسن خزلی پور
سریال مسافر ری سریال بسیار خوبی بود خدا سازنده فیلم را خیر بدهد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی