اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

ده فیلم پرفروش تاریخ سینمای چین

چهارشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۶، ۰۳:۴۵ ب.ظ

آواتار (جیمز کامرون، 2010) - 221.9 میلیون دلار

Avatar
با آن که دولت چین نسخهٔ دو بعدی فیلم را خیلی زودتر از موعد از پرده ها پایین کشید تا جا برای نمایش تولیدات داخلی باز شود و با آن که تکنولوژی نمایش فیلم سه بعدی در سینماهای چین تا آن زمان چندان پیشرفته نبود، «آواتار» به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای چین مبدل شد.
 
2
گمشده در تایلند (زو ژِنگ، 2012) – 202.1 میلیون دلار
Lost in Thailand
زو ژنگ که خودش بازیگر بود، این کمدی را با 4.8 میلیون دلار ساخت، با این حساب این فیلم شاید پرمنفعت‌ترین فیلم تاریخ سینما باشد (نسبت هزینه تولید به درآمد) و داستانش دربارهٔ دردسرهای سه چینی در تایلند است.
 
 
3
ترانسفورمرز: تاریکی ماه (مایکل بی، 2011) – 173.6 میلیون دلار
Transformers: Dark of the Moon
این فیلم در چین یک ماه دیرتر از بقیه جاهای دنیا به نمایش درآمد و دلیلش این بود که چینی‌ها موظف بودند فیلم ویژهٔ نودمین سالگرد تأسیس حزب کمونیست در چین را در سینماها نشان بدهند که همان‌طور که حدس می‌زنید پردهٔ اکثر سینماهای چین را با حداکثر تبلیغات پر کرده بود. اما وقتی این اکشن رباتی به نمایش درآمد سه برابر فیلم دولتی فروخت!
 
 
4
سفر به غرب: شکست اهریمن (استیون چو، 2013) – 166.8 میلیون دلار
Journey to the West: Conquering the Demons
این کارگردان هنگ‌کنگی در دهه 1990 با اقتباس دیگری از رمان مشهور چینی «سفر به غرب» معروف شد. این کمدی او در طی فقط 16 روز 160 میلیون دلار فروش داشت.
 
 
5
تایتانیک سه بعدی (جیمز کامرون، 2012) - 152.4 میلیون دلار
Titanic 3D
نمایش این فیلم باعث شگفتی همه شد، برای این که فروش هفتهٔ اولش (که در صنعت سینما خیلی رویش حساب می‌کنند) خیره کننده بود و حتی از آمریکا پیش گرفت. حذف کردن صحنهٔ نقاشی کشیدن لئوناردو دی کاپریو از کیت وینسلت در نسخهٔ چینی، باعث تولد جوک‌های زیادی دربارهٔ این مساله شد و این که چرا سانسور نگران ویژه‌ای دربارهٔ کیت وینسلت سه بعدی دارد!
 
 
 
6
سی زی دوازده (جکی چان، 2012) - 141 میلیون دلار
CZ12
این بزرگ‌ترین موفقیت جکی چان 58 ساله در چین هم‌زمان شد با اظهارنظرهای معروف او که آمریکا را بزرگ‌ترین کشور فاسد جهان خواند.
 
 
7
پوست رنگ شده: احیاء (وئرشان، 2012) - 113.3 میلیون دلار
Painted Skin: Resurrection
دنبالهٔ گوردون چان به فیلم «پوست رنگ شده» عنوان پرفروش‌ترین فیلم چینی را برای پنج ماه حفظ کرد تا این که «گمشده در تایلند» سر رسید و این عنوان را از او ربود. گفته می‌شود دلیل موفقیت عظیم این فیلم تصمیم سیاستمداران چینی برای به تأخیر انداختن نمایش «اسپایدرمن شگفت انگیز» و «ظهور شوالیه تاریکی» بود که به فیلم چان اجازهٔ نمایشی گسترده و بی‌رقیب داد.
 
 
8
بگذار گلوله‌ها پرواز کنند (جیانگ وِن، 2012) - 108.8 میلیون دلار
Let the Bullets Fly
موفقیت این فیلم به خاطر جسارت کارگردانش در نقد چین معاصر و فساد در رده‌های بالا و بی‌تفاوتی بین توده های مردم بود. در زمان نمایش فیلم شایعاتی وجود داشت که سانسور می‌خواهد جلوی موفقیت عظیم فیلم را بگیرد و مانند فیلمی که ون در سال 2000 ساخت («شیاطین در روی روی ردپاها»، هجویه‌ای دربارهٔ ملی‌گرایی) برای همیشه جلوی نمایشش را بگیرد.
 
 
9
مأموریت غیرممکن: پروتوکل گوست ( برد بیرد، 2012) - 108.5 میلیون دلار
Mission Impossible: Ghost Protocol
آخرین قسمت مجموعه «مأموریت غیرممکن» مشکلاتی با سانسور در چین پیدا کرد و دولت چین به نحوۀ نمایش چین در بخش سوم این مجموعه اعتراض کرد که در آن شانگهای شهری است کثیف با شهروندانی بی‌توجه به امور دوروبرشان. اما این قسمت چهارم توانست با خیال آسوده برای سه هفته در صدر جدول پرفروش‌های سینمای چین بنشیند.
 
 
10
بعد از شوک (فنگ زیائوگانگ، 2010) – 108.2 میلیون دلار
Aftershock
روایت گیرای این فیلم از تلاش‌های یک خانواده بعد از زلزله مهیبی در چین 1976 که بیش از سیصدهزار نفر را کشت، اولین فیلم آیمکس چینی بود. زلزله اول فیلم صرفاً مقدمه‌ای بود برای روایت اصلی فیلم دربارهٔ مقاومت‌های یک خانواده برای بقا. بعضی منتقدان معتقدند این داستان استعاره‌ای است برای چگونگی حرکت چین به سوی پیشرفت اقتصادی.
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی