اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

کتاب «دانشنامه تهیه و تولید فیلم» نوشته احمد کیا با تکیه بر الزامات و شرایط تولید فیلم منتشر شد.
به گزارش رسیده،کتاب دانشنامه تهیه و تولید فیلم مربوط به مطالب مهم و کلیدی برای تولید فیلم در ایران است که به تازگی از طرف نشر تریتا وارد بازار کتاب شده است.
این کتاب به مباحث ضروری برای تولید فیلم در ایران اشاره دارد و استانداردهای روز دنیا را در این زمینه بیان می کند و از سوی دیگر چگونگی شکل گیری چرخه تولید فیلم در ایران را براساس آئین نامه و عرف سینمای کشور ارائه می دهد. این کتاب در پنج بخش الزامات ، ضروریات«تجارت و سرمایه» پیش تولید – تولید و پس تولید نوشته شده است. این کتاب در ۲۳۹ صفحه و در ۵۰۰ نسخه به بهای ۱۸۰۰۰ هزارتومان از سوی نشر تریتا منتشر شده است.
احمد کیا در توضیح کتاب دانشنامه تهیه وتولید فیلم گفت:« باتوجه به تجربه شخصی در این حوزه احساس کردم به کتابی در زمینه تولید فیلم نیاز است چراکه بخش عظیمی از فیلمنامه های ما به تولید نمی رسد.به عقیده اهالی سینما مشکل عمده سینما نداشتن فیلمنامه خوب است.اما از نظر من در کنار فیلمنامه بخش تولید از مسائل مهم در این زمینه است که باید در کنار فیلمنامه در نظر گرفت چراکه بسیاری از فیلمنامه ها هستند که به مرحله تولید نمی رسند».
«مهندسی فیلمنامه»، کتاب دیگری نوشته احمد کیا است که بااستفاده از علوم مهندسی و انسانی برای نگارش فیلمنامه به شناسایی مکانیزم های شخصیتی می پردازد که مورد استفاده نویسندگانی اعم از نویسندگان فیلمنامه و کتاب است که به همت نشر تریتا به چاپ رسیده است .
مهندسی فیلمنامه در چهار فصل و ۲۰۸صفحه با هدف تجربه کردن فرایند نگارش به مثابه یک سفر کاری و صد در صد هنری و علمی تهیه و تدوین شده است. احمد کیا نویسنده این کتاب آن را در چهاربخش کویر ، دشت ، جنگل و دریا تدوین و این کتاب برمبنای هفت سال کار پژوهشی نویسنده به رشته تحریر درآمده است. دانشنامه تهیه و تولید فیلم و مهندسی فیلمنامه اویل دی ماه سال جاری در‌ جشنواره دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی واحد ۳۸ با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان حوزه سینما رونمایی می شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی