اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

سریال «سقوط شوالیه»، عنوانی درام، مهیج و تاریخی از شبکه هیستوری میباشد که فصل اول آن در قالب ده قسمت از سوی این شبکه تهیه شده است. سقوط شوالیه بیشتر به جهت معرفی از سوی شبکه سازنده سریال پرطرفدار «وایکنیگ‌ها» مورد توجه قرار گرفته است که توسط دون هندفیلد و ریچارد رینر خلق شده است و از تهیه کنندگان ویژه آن میتوان به جرمی رنر ستاره سری فیلم‌های «انتقام‌جویان» استودیو مارول اشاره کرد.

داستان در بردارنده نبردهای متعدد و همچنین بازی‌های سیاسی بین کلیسا و حکومت فرانسه میباشد، که نقش شوالیه‌های معبد یا کلیسا مبارزه و حفظ از سرزمین معنوی میباشد

سقوط شوالیه داستان خود را بر گرفته از تاریخ روایت میکند و محوریت خود را در سال‌ها نبرد و درگیری بین کلیسا و حکومت پادشاهی فرانسه قرار داده است. این سریال داستان‌های ناگفته‌یِ شوالیه‌های معبد یا کلیسا میباشد که در راس آنها شخصیت اصلی به نام “سر لاندری” قرار گرفته است که در تاریخ از او به عنوان شوالیه‌ای شجاع و جنگجویی بینظیر یاد شده است. سقوط شوالیه داستان خود را به سال‌های ۱۳۰۷ و حضور پاپ کلمنت پنجم و پادشاه فیلیپ چهارم در فرانسه تصویرسازی میکند. جایی که بر اساس نگاره‌های تاریخی، این پادشاه به جهت نبردهایش با کشور انگلستان، شوالیه‌های معبد را تحت فشار قرار میدهد تا ثروتشان را برای کمک به او در جنگ ببخشند.

داستان در بردارنده نبردهای متعدد و همچنین بازی‌های سیاسی بین کلیسا و حکومت فرانسه میباشد (کلیسا، پادشاه فیلیپ چهارم را به جهت خرج بیش از حد در نبردهایش همیشه مورد بازخواست قرار میداد) که نقش شوالیه‌های معبد یا کلیسا مبارزه و حفظ از سرزمین معنوی میباشد. با توجه به اطلاعات منتشر شده از داستان این سریال، با محوریت نمادهای مقدس آئین مسحیت روایت میشود، شبکه هیستوری در گذشته از آئین اقوام مختلف استفاده‌های بسیار درستی کرده بود که نمونه دقیق آن، سریال وایکینگ‌ها بوده است و اکنون باورهای قدیمی و باستانی مسیحی در سریال جدید هیستوری خود را نشان خواهد داد که چنین باورهایی شامل، جام مقدس و سرزمین موعودی است، چرا که داستان این سریال ده قسمتی از فصل اول، در ابتدا با به تصرف در آوردن جام مقدس شروع میشود و نقش شوالیه‌های داستان که بیشتر نسبت به وظیفه خود دل سرد شده‌اند را به چالش میکشد تا نقش سر لاندری در این راستا بیشتر و بهتر مشخص شود. سر لاندری توسط تام کولین بازی میشود که شخصیت او بیشتر شوالیه کلیسا و کهنه سرباز جنگ‌های صلیبی معرفی شده است که به دنبال جام مقدس، از سوی کلیسا وارد جنگ میشود. از دیگر بازیگران این سریال میتوان به سم هازلدینی در نقش گادفری و ارباب معبد و همچنین راهنمای شخصیت اصلی یا سر لاندری، سیمون میریلس در نقش شخصیت وفادار به کلیسا و یکی از اشخاص حاضر در جنگ‌های صلیبی در کنار، پادریک دیلینی، اد استوپارد، الویا روس و جولیا اوندن اشاره کرد.

«سقوط شوالیه»، با توجه به تریلری که از آن منتشر شده است، خبر از جنگ و نبردهایی از جنسِ سریال وایکینگ‌ها را میدهد

سقوط شوالیه در کشورهای آمریکا و جمهوری چک فیلمبرداری شده است و از کارگردانان این سریال میتوان به داگلاس مکینون (کارگردان اپیزودهایی از سریال غریبه)، میتین هویسین و دیوید پتریشیا (کارگردان اپیزودهایی از سریال بازی تاج و تخت) اشاره کرد. دیگر موضوع بسیار مهم این سریال، استودیو سازنده آن میباشد. این سریال توسط استودیوی براندوو ساخته شده است که بیشتر برای ساخت سریال‌های «افسانه‌ها» و «بورجیا» در کنار فیلم‌های همچون؛ «رویال کازینو» و «هویت بورن» مورد توجه قرار گرفته است.

سقوط شوالیه، با توجه به تریلری که از آن منتشر شده است، خبر از جنگ و نبردهایی از جنسِ سریال وایکینگ‌ها را میدهد که طعم بازی‌های سیاسی آن دوره که اوج اختلاف کلیسا و کشورهای مسیحی در جنگ با یکدیگر بوده، را میدهد. تصاویر و داستانی که بیشتر توسط کارگردان معروف انگلیسی، ریدلی اسکات و در عنوان «قلمرو بهشت» با محوریت جنگ‌های صلیبی تصویرسازی شده بود و برای علاقمندان به این اثر، سقوط شوالیه میتوانند تکرار تجربه‌ای بسط یافته و بهتر از نسخه سینمائی آن دوره باشد. بنابراین با توجه به زمینه‌ای که شبکه هیستوری منتشر کرده، سقوط شوالیه اگر از اِلمان‌های در دسترس خود به خودی استفاده کند، میتواند به تجربه‌ای لذت‌بخش و زیبا برای دوست‌داران سریال «وایکینگ‌ها» و «بازی تاج و تخت» همراه شود، که میتواند علاوه بر اطلاع از دوران جنگ‌های صلیبی، کشمکش‌های جالبی از آن دوران به نمایش بگذارد.

منبع: فیلمجی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی