اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

کتاب دشت های سوزان

شنبه, ۴ آذر ۱۳۹۶، ۰۲:۰۰ ب.ظ

داستان کتاب دشت های سوزان در خوزستان اتفاق می افتد و به سال ها قبل از کشف نفت در ایران توسط انگلستان در زمان ناصرالدین شاه قاجار بر می گردد.دشت های سوزان
در دشت های سوزان سعی شده با داستانی کردن روایت تاریخی به توصیف برخی جزییات تاریخی در دل داستانی با زبان ساده که قصه‌گویی که نقش پررنگی در دارد بزند.

در ابتدای داستان مرگ شیخ المشایخ قبیله شروع میشود و اختلاف بین فرزندان شیخ بر سر جانشینی وی ادامه پیدا می کند.

در بخشی از کتاب دشت های سوزان آمده است:

ترکان خاتون تکه‌ای از ماهی کند و بر دهان گذاشت و دوباره مشغول کشیدن قلیان شد. از پشت سر پلنگ بزرگی آرام از پشت نخلی بیرون آمد و به تخت ترکان خاتون نزدیک شد. خادم‌ها مشغول کار خود بودند.

پلنگ نزدیک شد. ترکان خاتون تکه‌ای دیگر از ماهی کند و بر دهان گذاشت و نورا خانم شروع به کشیدن قلیان کرد. پلنگ به پای تخت رسید. ترکان خاتون به قلیان پک زد.

پلنگ به بالای تخت جهید و آرام کنار ترکان خاتون نشست و دم خود را جمع کرد. ترکان خاتون دستی بر سر پلینگ کشید و گفت: «کجا بودی دختر؟! نگفتی دلم برایت شور می‌زند؟!‌های یک ماهی برای وریده بیاور!»

نویسنده کتاب صادق کرمیار آذر ماه ۱۳۳۸ در تهران متولد شد. اولین داستان خود را در سال ۱۳۶۷ در روزنامه اطلاعات به چاپ رساند. در سال ۱۳۶۹ مجموعه داستان ایشان به نام "فریاد در خاکستر" به زیر چاپ رفت و بعد از یک سال مجموعه داستان نوجوانان به نام "انتقام در اردوگاه" منتشر شد.

از کتاب های آخر کامیار می توان به رمان " دشت های سوزان "، رمان "نامیرا" و رمان "خدا حافظ دوکوهه" اشاره کرد.

کتاب دشت های سوزان ، گوشه هایی از تاریخ ایران در دوره ناصرالدین شاه بیان می کند . نقات قوت این داستان را می توان به ۴ قسمت تقسیم کرد :

۱ انگلیسی ها مانند همیشه بعنوان استعمارگران دنیا بخوبی  بهمان حیله گری و تفرقه اندازی مشغول هستند.

۲ شیخ خزعل که به خاطر قدرت برادرش رااز میان بر می دارد  و مردم را زیر پا می گزارد تا با انگلیس متخد شده و به قدرت برسد.

۳ مردمی مه برای دفاع از خود و کشتار انگلیسی ها و نیرو های شیخ خزعل دست به قیام می زنند .

۴ همچنین ۲ نمونه مرجعیتی که در این رمان بیان شده یعنی آیت الله جزایری که اول در مقابل انگلیسی ها مقاومت می کند و در آخر فتوابه  کار کردن برای انگلیس می دهد و آیت الله یزدی که تا پایان کتاب از مبارزه با انگلیس پا پس نمی کشد .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی