اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

به گزارش سوره سینما، در این قسمت و پس از پخش مستند، حجت الاسلام و المسلمین حامد کاشانی، پژوهشگر در حوزه مسائل تاریخی و مذهبی، مهمان برنامه خواهد بود و با موضوع شیوه‌ی درست روایت تاریخ از واقعه‌ی عاشورا سخن خواهند گفت. هم‌چنین، محمد تقی فهیم و آرش خوشخو به نقد و بررسی فرمی این اثر مستند خواهند پرداخت.

مستند «کربلا جغرافیای یک تاریخ» روایتی متفاوت و غیر کلیشه‌ای از واقعه‌ی عاشورا و قیام امام حسین (علیه‌السلام) است. این مستند هم‌چنین، تاثیر قیام امام حسین را بر فرهنگ و سبک زندگی شیعیان از گذشته تا به امروز نشان می‌دهد. این فیلم در فاز نخست، مروری مستندگونه بر حرکت حماسی امام حسین (علیه‌السلام) از ابتدا تا پس از شهادت در روز عاشورا دارد و در فاز بعدی چگونگی عزاداری در فرهنگ‌های مختلف در جهان را در ماه محرم بررسی می کند.

«کربلا جغرافیای یک تاریخ» در سی و سومین جشنواره فیلم فجر و نهمین دوره جشنواره «سینما حقیقت» روی پرده رفت. این مستند داستانی موفق به کسب جوایز ارزشمند مختلفی شد که از جمله‌ی آن می‌توان به دریافت تندیس بهترین تحقیق و پژوهش از جشنواره چهلچراغ و نامزد دریافت بهترین فیلم و بهترین دستاورد هنری از همین جشنواره اشاره نمود. این مستند موفق شد تا جایزه بزرگ جشنواره کربلا را از آن خود کند. علاوه‌بر این، این فیلم در گروه هنر و تجربه و در سینماهای آزادی، شاهد، سپیده و پیام اکران عمومی شد.

روایتگر این مستند، سید شهاب‌الدین حسینی است و مجید انتظامی موسیقی متن آن را ساخته است. این مستند به کارگردانی داریوش یاری، تهیه‌کنندگی بهروز مفید و محصول سازمان سینمایی حوزه هنری است.

برنامه «به اضافه مستند» با اجرای علی صدری نیا، تهیه کنندگی سید محمدحسین میری و کارگردانی محمدرضا رضاییان سه‌شنبه ۲۳ آبان ماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد. بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۲۴ آبان ماه ساعت ۹ و جمعه ۲۶ آبان ماه ساعت ۱۳:۳۰ است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی