اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

لابراتوار دیجیتال پیشگامان سینمای آریا

يكشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۶، ۰۳:۳۴ ب.ظ

بخش استودیوهای صداگذاری لابراتوار دیجیتال پیشگامان سینمای آریا بعنوان مجهزترین استودیوهای صداگذاری در ایران با حضور مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وسازمان سینمایی، کارشناسان خارجی در زمینه صدا و سینماگران افتتاح شد.

 در ابتدای  این مراسم فریبرز کامرانی مدیرعامل پیشگامان سینمای آریا ضمن خیر مقدم به حاضرین با اشاره به تاریخچه شروع فعالیت های این لابراتوار اظهار داشت: امروز روز مهمی برای ما است و با افتخار راه اندازی حرفه ای ترین استودیوهای صداگذاری با استاندارد های بین المللی و استفاده از طراحی (Reflection Free Zone) CID (Controlled Image Design)/RFZ در ایران را آغاز می کنیم  .

وی در ادامه افزود: این مجموعه از سال 88 در ابتدا با داشتن یک واحد اصلاح رنگ دیجیتال فیلم های سینمایی و یک دستگاه فیلم رکوردر حرکت خود را آغاز کرد و در ادامه با  ارتقا مجموعه به  داشتن 5 واحد تصحیح رنگ و اضافه کردن بخش ترمیم و مرمت دیجیتال فیلم های آرشیوی توانست کارنامه بسیار خوب و موفقی را در9 سال گذشته بدست بیاورد. با پشت سر گذاشتن تمامی فعالیت های ذکر شده امروز بخش دیگری در مجموعه ما مورد بهره برداری قرار می گیرد که مربوط به استودیو های صداگذاری مجهز و به روز در سطح جهانی برای اولین بار در ایران است.

با بهره گیری تجریبات چهار شرکت مطرح به نامهای:  Genelec، Merging، Schoeps و EZ Acoustics   که  هر یک جایگاهی شاخص در بحث حرفه ای صدا در سینما، رادیو و تلویزیون امروز دنیا دارند این استودیوها شکل اجرایی  و فنی به  روز خود را گرفتند.

در ادامه مراسم محمود اربابی، معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی کشور گفت:

ابتدا وظیفه دارم مراتب تشکر ریاست محترم سازمان سینمایی را برای فراهم کردن این سرمایه جدید به سینما ابلاغ کنم، افتتاح این استودیوها یک تلاش ارزشمند برای سینمای ایران محسوب می شود و مجموعه ما در سازمان سینمایی کشور ارتباط نزدیکی با پیشگامان سینمای آریا از گذشته داشته است و این استودیو ها  یک سرمایه  و امکان ارزشمند برای سینمای ایران هستند و ما وظیفه داریم در راستای گسترش و توسعه سطح کیفی سینما از اینگونه تلاش های ارزشمند حمایت کنیم و منشا خدماتی باشیم تا سینمای ایران در عرصه های داخلی و بین المللی موفقیت های بیشتری به ارمغان بیاورد.  این مسیر را با قدرت ادامه می دهیم و  امیدوار هستیم تا این سرمایه جدید  نقش خود را در جهت ارتقا سطح کیفی صدا در سینمای ایران ایفا کند.

محمد علی حسین نژاد، عضو هیئت مدیره مدرسه ملی سینما نیز ضمن ابراز خرسندی از افتتاح این استودیوهای  پیشرفته اظهار داشت: ما از گذشته های دور با فعالیت های لابراتوار پیشگامان سینمای آریا آشنا بوده ایم و در جریان گام های بسیار موثر آنها در سینما هستیم. 

عضو هیئت مدیره مدرسه ملی سینما در ادامه افزود: جا دارد ازمرحوم سیف الدین کامرانی  یاد کنیم که در دوران خود از پیشگامان به نام در عرصه توسعه فنی سینمای ایران  بودند و فرزند ایشان امروزه به شایستگی این مسیر را ادامه می دهند.این مجموعه پایه گذار قدم های فنی بسیار مثبت در سینما بوده است که همواره تدوام داشته  و امیدوارم اهالی سینما قدردان و پشتیبان این مجوعه باشند تا در عرصه های بین المللی بیش از پیش توفیق داشته باشیم.

دکتر اکبر عالمی، مدرس دانشگاه و مستند ساز نیز از دیگر سخنرانان این مراسم ،ضمن اشاره به تاریخچه ای از سینما بیان کرد: سینما زبان تصویر و صداست.بزرگترین دستارود تاریخ تمدن پیدایش کلام است.کلام باعث شد تا انسان اولیه با استفاده از کلمه ،اندیشه خود را منتشر کند و در ادامه پیدایش خط بود تا بشر بتواند تفکرات خود را جاودانه کند.

موضوع این مراسم نیز صدا است، کلام قداست حیرت آوری دارد که تمام کتب مذهبی به آن اشاره کرده اند و سینما زبان تصویر است. سینما دو حس اصلی انسان را به قوی ترین شکل ممکن، در خود دارد. حرکتی که در استودیو پیشگامان سینمای آریا از گذشته تا حال در جریان است بسیار قابل تقدیر است زیرا این مجموعه با بهره گیری از سرمایه شخصی ضمن تلاش در جهت ارتقا سطح کیفی سینمای ایران به اشتغال زایی نیز کمک کرده است و امروزه تجهیزاتی در این مجموعه وجود دارد که حتی در انگلستان وجود ندارد.وقتی از این مجوعه بازدید داشتم صدا در سینما را به معنای واقعی کلمه درک کردم و بعنوان یک ایرانی احساس غرور می کنم .این مجموعه بی شک متعلق به تمامی سینماگرانی است که می خواهند فیلمهایشان را  آبرومندانه در بیرون از مرزها به نمایش قرار دهند.

این پژوهشگر و مولف در ادامه افزود: برای مبحث صدا در سینمای ایران به راستی باید سرمایه گذاری کرد زیرا صدا نیمی از شخصیت سینما است و من بعنوان یک معلم سینما به سهم خودم خانواده کامرانی را برای تلاش سالیان سال خود برای آبرومندی سینمای ایران تحسین میکنم و برای سینمای شریف ایران بهترین آرزوها را دارم زیرا ما در آثارمان اندیشه و خرد داریم.

در پایان این مراسم سیامک نقیان مدیر عامل شرکت GENELEC (یکی از مدیران موفق ایرانی خارج از کشور) اظهار داشت: من 32 پیش از ایران رفتم و در این مدت کوتاه که برای برگزاری کارگاه های تخصصی صدا در تهران بودم به ایرانی بودنم افتخار کردم زیرا فرهنگ، روح آدمی است و این فرهنگ غنی ایران است که باعث بقای همه ما در دنیا شده است و سینما بخش مهمی از فرهنگ ما محسوب می شود. در این تعامل ارزشمند تجربیات خود را با سینمای ایران تقسیم کردم و افتخار می کنم که فیلم های ایرانی در سالهای اخیر موفقیت های چشمگیری در جهان داشته است و خوشحالم که در  پیدایش این استودیو ها سهیم بوده ام، پیشگامان سینمای آریا خدمات مهمی  به لحاظ فنی برای سینمای ایران ارائه کرده است و در آینده نزدیک صدای چند بعدی است که سینما را متحول خواهد کرد و خوشحالم که در این جریان عظیم حضور داشته ام.

در پایان این مراسم حاضرین از استودیو های  مجموعه پیشگامان سینمای آریا بازدید کردند.

آدرس: میدان انقلاب ، خیابان جمالزاده جنوبی ، کوچه رشتچی، پلاک ۱۷

تلفن:
 ۰۲۱ ۶۶۹۰ ۰۸۱۰
توضیحات:
شرکت پیشگامان سینمای آریا نخستین و فعال‌ترین لابراتوار دیجیتال سینمایی با چرخه کامل DI (Digital) Intermediate در ایران می‌باشد.
این شرکت در سال ۱۳۸۷ توسط مهندس فریبرز کامرانی و خانم مریم کامرانی با هدف بالا بردن سطح کیفی تولید فیلم و تکمیل فرآیند فیلم سازی دیجیتال تأسیس شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی