اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

اربعین هر سال برای میلیون‌ها ایرانی، موعد وصل است؛ وصل معشوق، طی‌طریق می‌خواهد و اگر عشق در میان باشد، حتی از مسیر، سیر نمی‌شوی. حالا چندسالی است سنت راهپیمایی به وقت اربعین حسینی، چشمگیر شده و هر چند، سکوت، زبان الکن برخی رسانه‌های جهان در قبال آن است، اما عاشقان، کاری با سکوت ندارند و فریاد عشق، قوت غالبشان است.
 تصویر پیاده‌روی «ستاره‌ها» تا خورشید
از همین‌رو است که امسال هشتگ «#سکوت‌ـ‌در‌ـ‌برابر‌ـ‌بزرگ‌ترین‌ـ‌اجتماع‌ـ‌جهانی» به راه افتاده که به نوعی اعتراضی است به همان سکوت. مهم‌تر از این کارزارهای مجازی اما، حضور قاطعانه و عاشقانه مردم است؛ مردمی که لابه‌لایشان چهره‌های مختلف هنر، فرهنگ، ادبیات، ورزش و سیاست هم دیده می‌شوند. آنها که کربلا، این نبض غیرت زمین را یک سال به انتظار می‌نشینند تا به انارستان شهود برسند، در این گزارش، به آنها می‌پردازیم.
از سینما تا کربلا
در میان چهره‌ها، سینماگران، بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده‌اند. از هر طیف و سلیقه‌ای هم بین آنها پیدا می‌شود؛ از بهروز افخمی کارگردان گرفته تا بهار ارجمند بازیگر. از ارسلان قاسمی نوجوان تا رابعه مدنی کهنسال. در بین سینماگرانی که در این چند روز، علاوه بر اینها، عکس‌هایی از آنها در حال پیاده‌روی نجف به کربلا منتشر شده، این نام‌ها به چشم می‌خورد: ابراهیم داروغه‌زاده (دبیر جشنواره فجر و معاون ارزشیابی و نظارت)، آفرین عبیسی(بازیگر)، سوگل طهماسبی (بازیگر)، کوروش سلیمانی(بازیگر)، عمار تفتی (بازیگر)، شهین تسلیمی (بازیگر)، بهرام عظیمی (انیمیشن‌ساز)، محمد حمیدی‌مقدم (کارگردان و برنامه‌ساز)، محمد داوودی (کارگردان و مدیر فیلمبرداری)، افسانه بایگان (بازیگر)، محمدرضا عباسیان (تهیه‌کننده و مستندساز)، محمدرضا شفیعی (تهیه‌کننده)، داریوش یاری (مستندساز)، امیر سمواتی (تهیه‌کننده سینما) و مجید اسماعیلی (تهیه‌کننده و انیمیشن‌ساز). البته همه این نام‌ها در قالب دومین کاروان هنرمندان (چهل‌چراغ) با حضور چهره‌های فرهنگ و هنر در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی دیده می‌شوند. برخی هم مثل سارا منجزی‌پور، بازیگر سینما و تلویزیون، جداگانه به نجف رفته‌اند.
عشق و اهالی کلمه
سهم اهالی کلمه هم از اربعین امسال کم نیست. به‌هر‌حال کربلا، تجلی کلمه است، مهم‌ترین کلمات؛ عشق. از همین روست که هم شاعران، هم نویسندگان و هم دیگر کسانی که اهل نوشتن‌اند و به نوعی با کلمه سر و کار دارند هم امسال راهی کربلا شده‌اند. حبیب احمدزاده (نویسنده) که هم قصه‌نویس است و هم برای چند فیلم فیلمنامه نوشته، علیرضا قزوه که شاعر است و تاکنون بارها شعرهایی برای امام حسین(ع) سروده، ناصر فیض که او را به شعرهای طنز و اجراهای تلویزیونی‌اش می‌شناسیم و هم فضه‌سادات حسینی که او نیز مجری و شاعر است در این مسیر همپای عاشقانند و هم چهره‌هایی چون آیت‌الله قائم مقامی که استاد و مدرس حوزه و دانشگاه است و ابراهیم فیاض جامعه‌شناس که دکتر فرهنگ و ارتباطات است. البته از چهره‌های موسیقی هم می‌توانیم به حسام‌الدین سراج، خواننده موسیقی سنتی اشاره کنیم که پا در وادی عشق گذاشته است.
از مسیر سیاست به راه عشق
بین عکس‌هایی که در یکی دو روز گذشته از حضور چهره‌ها در مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا منتشر شده، چند چهره نام‌آشنای سیاسی و فرهنگی نیز دیده می‌شود.
محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر جوان کابینه دولت حسن روحانی یکی از حاضران است. اتفاقا جهرمی که وزیر ارتباطات است و کلی چالش را در این مدت بر سر اینترنت و بازار موبایل از سر گذرانده، همراه عکسی که از خود در راهپیمایی اربعین حسینی منتشر کرده، از مشکلات اینترنت برای زائران ایرانی در عراق گفته است. عباس سلیمی‌نمین، کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی هم یکی دیگر از کربلایی‌های امسال است به همراه علا‌ءالدین بروجردی رئیس‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم. به این فهرست اضافه کنید، عبدالحسین خسروپناه را که عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی است و همچنین مهدی فضائلی که از جمله مدیران رسانه‌ای است.

تلویزیونی‌های نجف ـ کربلا
البته اگر بخواهیم اهالی تلویزیون را هم در این گزارش فهرست کنیم، از هر دو فهرست قبلی هم می‌توانیم اینجا اضافه کنیم. هم برخی سینماگرانی که معرفی کردیم اساسا اهل تلویزیون‌اند و هم ناصر فیض و فضه‌سادات حسینی که بین اهالی کلمه به آنها اشاره کردیم، مجری تلویزیون محسوب می‌شوند.
فوتبالی‌های عشق حسین(ع)
شایان مصلح را بچه‌مذهبی‌های فوتبال ایران خوب می‌شناسند هرچند اگر بیشتر فصل اخیر را روی نیمکت پرسپولیس گذرانده و چندان وقت پابه‌توپ‌شدن پیدا نکرده باشد؛ جوان قرمز پایتخت، هم مداح است و هم کتاب شعر منتشر کرده. او هم خودش را به کاروان عاشقان حسینی در نجف رسانده تا به کربلا برسد. ‌علاوه بر او علی فتح‌الله‌زاده، مدیر سابق باشگاه استقلال هم این روزها در مسیر راهپیمایی است. اما مربی و بازیکن عراقی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان هم از اهالی فوتبالی هستند که امسال خودشان را به راهپیمایی بزرگ رسانده‌اند؛ فراز کمالوند، مربی این تیم، طبعا همسفری بهتر از جاسم کرار جاسم، بازیکن عراقی تیمش برای شرکت در این رویداد باشکوه پیدا نمی‌کرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی