اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

سریال «101 راه برای ذله کردن پدر و مادرها»

سه شنبه, ۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۲۲ ب.ظ

پارسا، پسر تیزهوش و نابغه‌ای است که بزرگترین مشکل زندگی‌اش تنهایی و مشغول بودن پدر و مادرش است.
او دوستان خوبی مثل مسعود و اکبردارد که همگی در کلاس پنجم ابتدایی تحصیل می‌کنند. پارسا مرتب درحال اختراع و ساختن وسایل و ابزار جدیدی است که با آنها بتواند زندگی خود و اطرافیان را راحت‌تر کند؛ اما در این میان غیر از دایی جوانش که البته با خانوادۀ آنها بر سر ارثیه مشکل پیدا کرده کسی به او توجه چندانی ندارد. تااینکه معلمی به مدرسه آنها آمده و پیشنهاد انتخاب موضوع انشا را به شاگردان واگذار می‌کند. پارسا برای اینکه توجه پدر و مادرش را جلب کند موضوع عجیبی را پیشنهاد کرده و دست به کار می‌شود...!

سریال «101 راه برای ذله کردن پدر و مادرها» برای گروه سنی کودک تولید شده است. داستان این سریال از رُمانی به همین نام نوشتۀ خانم «لی واردلاو» برگرفته و با فضایی کاملاً ایرانی ساخته شده است.

موضوع کتاب نیز دربارۀ فاصله‌ای است که هم به لحاظ ذهنی و هم در عمل بین کودکان نسل جدید و والدینشان ممکن است با کوچکترین غفلتی از جانب والدین ایجاد شود و این فاصله مابین نسل‌ها به دلیل سرعت رشد تکنولوژی است که نسل جدید با آن رشد می‌کند و نسل قدیم ممکن است از آن عقب بیفتد. در واقع مخاطب اصلی این کتاب و این سریال والدین هستند نه کودکان. علاوه بر آن نکته‌ای که توجه را به آن جلب می‌کند انگیزۀ بالای نوجوانان برای رسیدن به دنیای بهتر است که والدین ممکن است ناخواسته از آن ممانعت کنند. این سریال با بازی «مجید مظفری»، «آتنه فقیه‌نصیری»، «احمد نجفی»، «بهناز جعفری»، «مجید مشیری»، «داوود اسدی»، «مهران رجبی»، «محمد ربانی‌پور»، «پوریا ابراهیم‌پور»، «ارسلان قاسمی»، «علیرضا جعفری»، «ترلان پروانه»، «شهاب محمدی»، «علی سلطان‌محمدی»، «یونس غزالی»، «مجید حیدری‌نیا» و... به تهیه‌کنندگی «ایرج تقی‌پور» تولید شده و توسط «آرش معیریان» تدوین شده است.

اطلاعات تکمیلی
کارگردان:حجت قاسم‌زاده‌اصل
نویسنده:حجت قاسم‌زاده‌اصل
موسیقی:حمیدرضا صدری
تکنیک:رئال
کشور سازنده:جمهوری اسلامی ایران
سال ساخت:1384
تهیه شده در:گروه فیلم و سریال شبکه تهران

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی