اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

لوکیشن‌های فیلم و سریال‌ها و گردشگری فیلم

پنجشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۰۶ ب.ظ

گردشگری فیلم یا Film Tourism در واقع یکی از فعال‌ترین بخش‌ها در جذاب‌سازی مقاصد گردشگری کشورهای مختلف جهان به شمار می‌رود. سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی معروفی که از طریق پرده نقره‌ای سینما و همچنین سینما‌های خانگی میلیاردها مخاطب جعبه سیاه، الهام‌بخش مقاصد گردشگری در ۲ دهه اخیر شده‌اند، عامل سفر میلیون‌ها گردشگر به کشورهای ۵ قاره هستند.
   اکنون، قدرت صنعت سینما، به کمک جذاب‌سازی برای مقاصد گردشگری در سراسر گیتی آمده تا نقاط بکر و کمتر دیده شده، فرصت دیده شدن دوباره را از دوربین گردشگران پیدا کنند. از این فضا، کشور ایران هم باید با توجه به پتانسیل‌های صنعت سینما و صنعت گردشگری خود، به بهترین شکل ممکن استفاده کند. بخشی از ۳۶ میلیارد درآمد ارزی از صنعت گردشگری کشور در یک دهه آینده، می‌بایست توسط گردشگری فیلم، گردشگری سلامت و گردشگری روستایی تامین شود. برای نیل به این آرمان‌ها، به برنامه‌ریزی دقیق نیاز است.

 


کشور ۴ اقلیم ایران با این همه پتانسیل طبیعی و اقلیمی که بارها در فیلم‌های سینمایی، سریال‌های تلویزیونی و حتی مستندها به تصویر کشیده شده است، می تواند از طریق صنعت سینما، رونق گردشگری خود را دنبال کند.

لوکیشن فیلم‌ها و سریال‌های معروف ایرانی در چند دهه اخیر، می‌تواند خیل مشتاقان داخلی و بین المللی را به سمت مکان‌های فیلمبرداری هدایت کند. هدایتی که فرصت‌سازی بهینه‌ای برای تعامل سینما با گردشگری در ایران را سبب خواهد شد. فیلم‌های زیادی در لوکیشن‌های تاریخی، باستانی، فرهنگی و هنری در چند دهه اخیر بازی شده است که هر یک، در نظر و ذهن مخاطبان ایرانی، مکان‌های نوستالژیک هستند. مانند روزی روزگاری و امیرکبیر و امثالهم. این مکان‌های فیلمبرداری، می تواند زمینه جذب مخاطبان زیادی را برای بازدید از مکان‌های فیلمبرداری فراهم کند تا تورهای گردشگری فیلم و سریال ایرانی، گردشگران را به نقاط مختلف کشور ببرد.
 
تقویت گردشگری روستایی ایران در کنار آشنایی بهتر و بیشتر نسل جوان با قابلیت‌های مختلف اقلیم ایران و سنت اقوام ایرانی، از دیگر فواید گسترش گردشگری فیلم در کشورمان است که باید به آن توجه کنیم. در واقع تنها حوزه‌های گردشگری روستایی (Rural Tourism) و حتی گردشگری سلامت (Medical Tourism) نیست که در صنعت پول‌ساز و میان رشته‌ای گردشگری، ثروت‌آفرینی مولد دارد. بلکه در چند دهه اخیر، در برخی از کشورهای جهان که بعضا مقاصد اصلی گردشگری را تشکیل می‌دهند و سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر هستند، مساله گردشگری فیلم (Movie Tourism)‌ نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شده است.
 
تقریبا از دهه شصت میلادی، با توسعه تولیدات فیلم و سریال و توسعه امکانات دوبلاژ در کشورهای مختلف جهان تا به امروز که امپراطوری نت فلیکس و گوگل و نرم افزارهای دانلود قانونی و غیر قانونی فیلم و سریال‌ها سیطره رسانه دیجیتال را بلامنازع کرده است، گردشگری فیلم مورد توجه واقع شد. مقاصد گردشگری الهام‌بخش از فیلم و سریال‌های تلویزیونی (Tourism destinations inspired by Movies) عنوان مصطلح این روزهای نشریات و پرتال‌های فعال در عرصه گردشگری فیلم و سریال جهان را تشکیل می‌دهد که به شما مقاصد گردشگری خاص را معرفی می‌کند.

 


 
(تصویر بازدید گردشگران از لوکیشن‌های فیلم  ارباب حلقه‌ها در نیوزلند)

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی