اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

حضرت آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه  در دیدار با رییس و هیئت رئیسه دانشگاه صدا و سیما و دانشکده دین و رسانه با تسلیت شهادت امام سجاد(علیه السلام) فرمودند؛ این امام همام قهرمان پیام رسانی و مدیریت پسا عاشورایی است؛ یکی از مهمترین عوامل ماندگاری عاشورا مهندسی پیام رسانی این واقعه است.

مدیر حوزه های علمیه با تأکید بر این که پیام عاشورا در درون ماندگاری این حادثه تجلی یافته است، اظهار داشت: پیام رسانی عاشورا در درون ذات و هویت آن قرار دارد، که قهرمانش حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) و امام سجاد(علیه السلام) هستند.

وی یادآور شد: علی رغم عوامل مزاحم و تهدیدات پیش روی واقعه عاشورا و دخالت های اموی برای تضعیف جلوه عاشورا، این اقدامات با شکست مواجه شدند که معمار این مهندسی امام سجاد(علیه السلام) بودند.

آیت الله اعرافی، دعا و نیایش گری را یکی دیگر از ابعاد شخصیتی امام سجاد(علیه السلام) عنوان کرد و اذعان داشت: در دعا و نیایش بعد ذاتی اتصال با حضرت حق نهفته که شکوفایی جان و دل روح آدمی را به دنبال دارد.

آیت الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود به تأکید رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در رابطه با جایگاه هنر در زیست بشری اشاره نمود و اذعان داشت: با بلوغی که حوزه های علمیه پیدا کرده، نظام جامع هنر و رسانه مورد توجه این نهاد فاخر دینی بوده، راهبرهای آن مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی به رده بندی هنر در حوزه های علمیه اشاره نمود و اظهارداشت: آموزش های هنر و رسانه در متن برنامه های حوزه های علمیه ورود نموده، در نقشه جامع رشته های حوزوی از جایگاهی ارزشمند برخودار شده است؛ امیدواریم ضمن بازتعریف بسیاری از رشته های علمی در حوزه های علمیه، قدم های مستحکمی را در راستای ارائه نگاه های دین به حوزه های مختلف علمی برداریم.

عضو شورای عالی حوزه به بررسی طرح های مختلف حوزوی در دروس خارج فقه حوزه اشاره نمود و خاطرنشان کرد: ضمن ورود فقه معاصر در متن درس های رسمی خارج فقه درون حوزه ای، باید ابعاد مختلف آن در فقه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

مدیر حوزه های علمیه بر لزوم راه اندازی مراکز و مؤسسات مختلف در عرصه دین و رسانه تأکید نمود و اظهار داشت: دانشگاه صدا و سیما باید در سطوح نخبگانی ورود نموده، به جریان سازی رسانه ای در حوزه های مختلفی دینی توجه جدی داشته باشد.

وی نیاز به تأسیس رشته های جدید رسانه ای بر اساس دانش های دینی را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: حوزه علمیه و جامعة المصطفی به دستاوردهای قابل توجهی در حوزه دین و رسانه عرصه بین الملل دست یافته اند.

آیت الله اعرافی در پایان انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه صدا و سیما با مراکز و مؤسسات حوزوی فعال در عرصه رسانه  را مهم ارزیابی نمود و خاطرنشان کرد: امیدواریم روز به روز شاهد رشد و اعتلای فعالیت های رسانه ای در حوزه دین و معارف الهی باشیم

شایان ذکر است درابتداء دکتر اسفندیاری ریاست  دانشگاه صداوسیما با ارائه گزارشی از عملکرد و نقش دانشگاه صدا و سیما گفت:

دانشکده دین و رسانه قم به عنوان یکی از دانشکده های دانشگاه صدا و سیما امسال وارد بیستمین سال فعالیت خود شده و از منظر آموزش تولید برنامه های دینی رسانه ای به مرکزی قابل توجه تبدیل شده است.

دکتر اسفندیاری افزود: ارائه خدمات علمی و آموزشی به همه فعالان تولید آثار دینی و نیز ایجاد زمینه هم اندیشی نخبگان و دانشوران این عرصه، از مهمترین اهداف و برنامه های این دانشکده به شمار می رود.

رییس دانشگاه صدا و سیما گفت: با گذشت قریب به 40 سال از پیروزی شکوه مند انقلاب اسلامی، در پژوهش های بنیادی در حوزه دین و رسانه ؛ و دین و سینما هنوز در اول راهیم در حالی که در کشورهای دیگر این مطالعات بسیار توسعه یافته است.

دکتر اسفندیاری افزود: پژوهشگران زیادی در جهان، از جمله متکلمان مسیحی و استادان الهیات به مطالعه سینما ورود کرده و آثار قابل توجهی تولید نموده اند و امروزه، جشنواره های مختلف و نشریات علمی گوناگونی در حوزه دین و سینما در عرصه های مختلف بین المللی و کشوری ارائه می شود و ما از فضلای حوزه علمیه انتظار داریم در این عرصه ما را یاری کنند.

رییس دانشگاه صدا و سیما گفت: تعمیق ارتباط دانشگاه صدا و سیما، رسانه ملی و حوزه های علمیه به ما کمک خواهد کرد تا بتوانیم در عرصه ارائه سبک زندگی دینی و نشر سیره زندگانی بزرگان دین، قدم های بلندتری برداریم.

دکتر اسفندیاری ابراز امیدواری کرد: در دوره جدید مدیریت دانشکده دین و رسانه قم، ارتباط و همفکری موثرتری با علما، فضلا و اندیشمندان حوزه های علمیه رقم بخورد تا شاهد ارتقاء کیفی عملکرد علمی، آموزشی و پژوهشی دانشکده دین و رسانه و تربیت دانش آموختگانی باشیم که بتوانند در آینده رسانه ای جهان اسلام مؤثر و بیش از پیش در خدمت اهداف عالیه انقلاب نوپای اسلامی باشند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی