اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

سریال فاخر ابوطالب حامی پیامبر

شنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۴۵ ق.ظ

به گزارش اسطوره سازان سریال ابوطالب حامی پیامبر به عنوان یکی از سریال های فاخر سیما در حال تولید است.

محمدرضا شفیعی، تهیه‌کننده سریال ابوطالب حامی پیامبر درباره روند تولید این اثر به جام‌جم گفت: محوریت اصلی این سریال درباره تاثیر حضرت ابوطالب بر مقاطع مختلف زندگی پیامبر(ص) است. این سریال در سه فصل تولید می‌شود. فصل اول این سریال در 18 قسمت مربوط به دوران کودکی پیامبر، فصل دوم در 15 قسمت دوره جوانی پیامبر و فصل سوم هم در 17 قسمت به بعثت پیامبر می‌پردازد.

در همه این مقاطع حضرت ابوطالب در کنار پیامبر(ص) بوده و از ایشان حمایت کرده است. وی ادامه داد: این سریال با همکاری موسسه نور تابان که حامی فیلم حضرت محمد(ص) بوده و معاونت سیما تولید می‌شود. فیلمنامه فصل اول و دوم نوشته شده و در اداره کل نمایش سیما مورد بررسی قرار می‌گیرد. حسن میرباقری و محمد بیرانوند فیلمنامه این سریال را می‌نویسند. مرتضی میرباقری معاون سیما مشاور فیلمنامه است و داوود میرباقری هم دیگر مشاوری است که در کنار نویسندگان به آنها کمک می‌کند.

این تهیه‌کننده عنوان کرد: داستان این سریال از زمان تولد حضرت محمد(ص) و سال عام‌الفیل شروع می‌شود و با هجرت پیامبر از مکه به مدینه تمام می‌شود. هنوز کارگردان این سریال هم مشخص نشده است.

شفیعی درباره این‌که آیا چهره حضرت محمد(ص) هم در این سریال نشان داده می‌شود، گفت: در این سریال حتی در یک پلان هم تصویر حضرت محمد(ص) دیده نخواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بخش‌هایی از قصه سریال ابوطالب حامی پیامبر با سریال سلمان فارسی که قرار است داوود میرباقری آن را بسازد شبیه یکدیگر نخواهد شد، توضیح داد: من شنیدم که قصه این سریال از زمان هجرت پیامبر اکرم(ص) از مکه به مدینه آغاز می‌شود، اما قصه سریال ابوطالب حامی پیامبر در این مقطع به پایان می‌رسد. از این‌رو این دو سریال شباهتی به یکدیگر نخواهد داشت.

شفیعی درباره تحقیق و نگارش سریال ابوطالب گفت: حدود ده سال است روی تحقیق و نگارش این سریال کار می‌شود. نگارش فصل سوم تا پایان سال جاری تمام می‌شود، ولی به محض تصویب شدن فیلمنامه می‌توانیم همزمان با نگارش فصل سوم، پیش تولید فصل اول را آغاز کنیم که این مساله بستگی به تامین بودجه هم دارد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی