اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

جی‌کی رولینگ نویسنده سرشناس بریتانیایی پس از نزدیک به یک دهه به صدر جدول پردرآمدترین نویسندگان جهان بازگشت.
به گزارش خبرآنلاین، جی‌کی رولینگ به لطف فروش بالای نمایشنامه «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» در ۱۲ ماه میان ۳۱ می ۲۰۱۶ تا ۳۱ می ۲۰۱۷ هر دقیقه بیش از ۱۸۰ دلار کسب کرده است. به این ترتیب رولینگ در این سال با درآمدی بالغ بر ۹۵ میلیون دلار لقب پردرآمدترین نویسنده سال را از آن خود کرد.
جیمز پترسون نویسنده سرشناس آمریکایی که سه سال پیاپی صدرنشین این فهرست بود، امسال با درآمد ۸۷ میلیون دلاری در رده دوم قرار گرفته است.
«هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» تابستان گذشته روانه بازار کتاب شد و در سه روز نخست عرضه بیش از ۶۸۰ هزار نسخه از آن تنها در بریتانیا فروخته شد.
فروش خوب «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» که ماه نوامبر سال ۲۰۱۶ منتشر شد و ارائه نسخه موثر رمان‌های «هری پاتر» به مناسبت بیستمین سالگرد انتشار نخستین رمان نیز سهم چشمگیری در درآمد بالای رولینگ داشتند.
رولینگ پیش از این در سال ۲۰۰۸ نیز در فهرست پردرآمدترین نویسندگان سال مجله فوربز در صدر قرار گرفته بود. او و جیمز پترسون اختلاف قابل توجهی با دیگر نویسندگان حاضر در فهرست دارند. نفر سوم این فهرست جف کینی نویسنده سری کتاب‌های پرفروش «یک بی‌عرضه»‌ است که درآمد یکسالش به ۲۱ میلیون دلار می‌رسد و پس از او دن براون با درآمد ۲۰ میلیون دلاری ایستاده است.
جان گریشام و استیون کینگ از دیگر نویسندگان شاخص حاضر در این فهرست هستند. در این میان چهره‌های شاخصی چون جرج‌ آر‌آر مارتین و جان گرین در میان ۱۰ نفر نخست فهرست فوربز جایی ندارند. البته بی‌شک مارتین با ارائه کتاب جدید از سری کتاب‌های «ترانه یخ و آتش» بی‌شک به جمع ۱۰ نفر نخست بازخواهد  گشت.
فوربز برای رسیدن به این فهرست مجموع درآمد نویسندگان از فروش کتاب‌های چاپی، الکترونیکی و صوتی در کنار درآمد حاصل از سینما و تلویزیون را در نظر گرفته است.

فهرست ۱۰ نویسنده پردرآمد جهان:‌
۱ - جی‌کی رولینگ با درآمد ۹۵ میلیون دلار
۲ - جیمز پترسون با درآمد ۸۷ میلیون دلار
۳- جف کینی با درآمد ۲۱ میلیون دلار
۴ - دن براون با درآمد ۲۰ میلیون دلار
۵ - استیون کینگ با درآمد ۱۵ میلیون دلار
۶ - جان گریشام با درآمد ۱۴ میلیون دلار
۶ - نورا رابرتس با درآمد ۱۴ میلیون دلار
۸ - پائولا هاوکینز با درآمد ۱۳ میلیون دلار
۹ - ال جیمز با درآمد ۱۱.۵ میلیون دلار
۱۰ - دانیل استیل با درآمد ۱۱ میلیون دلار

 

جیمز پترسون

جیمز پترسون که سومین سال است به این فهرست راه پیدا کرده، ‏با اختلافی فاحش با نفر دوم صدرنشین است. او در سال ۲۰۱۶، ۹۵ میلیون دلار درآمد کسب کرده و جدیدترین کتاب این نویسنده با عنوان «BookShots» ماه ژوئن در آمریکا به چاپ رسید و تاکنون بیش از یک میلیون دلار فروخته شده است. پترسون نویسنده مطرح رمان‏های روانشناختی و جنایی آمریکا است که مجموعه‏اش با نام الکس کراس و همچنین به‌دلیل تریلرهای باشکوه، غیرداستانی و مستند و البته داستان‏های عاشقانه شهرت جهانی دارد. پترسون به‌طور میانگین سالی ۱۴ کتاب منتشر می‏کند. نام او به‌عنوان اولین نویسنده‏ای که یک میلیون جلد از آثارش در قالب دیجیتال به فروش رسیده، ثبت شده است. تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیون جلد از کتاب‏های این نویسنده آثار جنایی آمریکا در سرتاسر جهان به فروش رسیده است.

سوزان کالینز

پنجاه و پنج میلیون دلار آمریکا سوزان کالینز نویسنده تلویزیونی و رمان نویس آمریکایی است که بیشتر به خاطر سری سه‌گانه «عطش مبارزه» مشهور است. از روی این رمان فیلمی به همین نام ساخته شده و ستاره آن جنیفر لورنس است. کالینز ابتدا نویسنده برنامه های تلویزیونی کودکان بود و اکنون یکی از نویسنده های پولدار و مشهور است.

جف کینی

جف کینی که کتاب‏های «دفترچه خاطرات یک بی‏عرضه» او شهرت جهانی دارند، ‏با ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار مقام دوم را دارد. این نویسنده آمریکایی هنرپیشه، مولف و طراحی بازی ویدئویی است و مجموعه ۶ جلدی «دفترچه خاطرات یک بی‏عرضه» یک شاهکار داستانی و طنز است که در سال ۲۰۱۰ منتشر و پرفروش‌ترین کتاب ایالات متحده آمریکا شده و جزو ۱۰ کتاب برتر دنیا در سال ۲۰۱۰ قرار گرفته است. اولین کتاب این مجموعه چندی پیش که داستان، روایت پسری به نام گریگوری است و اتفاقاتی را که در خانه و مدرسه برای او و دوستانش می‏افتد، روایت می‏کند چندی پیش توسط ترجمه رضا دهقان ترجمه شد و توسط نشر ماهی به بازار آمد.

رولینگ

رولینگ نویسنده رمان‏های «هری پاتر» که طی سال‏های گذشته مشغول نگارش و انتشار رمان‏های بزرگسال بوده، ‏در ۱۲ ماه گذشته ۱۹ میلیون دلار درآمد داشته و رتبه سوم فهرست پردرآمدترین نویسندگان جهان را ازآن خود کرده است. او هفته گذشته «هری پاتر و بچه نفرین‏شده» را که مخاطبانش آن را هشتمین کتاب‏ «هری پاتر» می‏دانند روانه بازار کرد و علاقه‌مندان تا نیمه‌های شب در صف‌های طولانی در انتظا ماندند تا این اثر را تهیه کنند. این اثر یک نمایش‌نامه است که اقتباس آن در حال اجرا روی صحنه «وست‏اند» لندن است و داستانش ۱۹ سال پس از پایان یافتن رمان‏های هفت‏گانه «هری پاتر» رخ می‏دهد. کتاب‌های این نویسنده در ایران هم توسط ویدا اسلامیه ترجمه و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

جان گریشام

جان گریشام، نویسنده آمریکایی رمان‏های جنایی و حقوقی هم با ۱۸ میلیون دلار رتبه چهارم را به دست آورده است. استیفن کینگ نویسنده مشهور هموطن او که اقتباس بسیاری از رمان‏هایش در سینما و تلویزیون ساخته شده و طرفداران بسیاری دارد، جایگاه پنجم را اشغال کرده است. جان ری گریشام ابتدا به تحصیل رشته حقوق روی آورد و پس از اخذ مدرک این رشته از دانشگاه ایالتی می‌سی‌سی‌پی، مدتی به‌کار وکالت در شهر آکسفورد مشغول شد و مدتی نماینده مجلس در پارلمان ایالتی بود و پس از چند سال از کار کناره‌گیری کرد بیشتر کتاب‏های این نویسنده توسط مترجمان ایرانی به فارسی هم ترجمه شده‏اند و از اکثر کتاب‏های او یک نسخه سینمایی هم ساخته شده‏است.

استفن کینگ

استفن کینگ خالق بیش از ‏۲۰۰ اثر ادبی در ژانرهای وحشت و خیال‏پردازی است. کارگردانان مطرح با اقتباس از رمان‏های او فیلم‏های بسیاری ساخته‏اند؛ فهرست برخی از این فیلم‏ها که با بازی درخشان بازیگران نام‏دار بر پرده رفته از این قرار است و علاقه‌مندان هنر هفتم در ایران حتما فیلم‏هایی همچون درخشش، میزری، رستگاری در شاوشنگ و مسیر سبز را به خاطر دارند که با الهام از کتاب‏های این نویسنده ساخته شده‌اند. از این نویسنده به عنوان سلطان معاصر ادبیات ترسناک، جاسوسی، تعلیقی، علمی- تخیلی و فانتزی نام می‌برند. او بیش از ۵۰ رمان به رشته تحریر در آورده که تعدادی با نام اصلی و تعدادی را نیز تحت عنوان ریچارد بَچمن به چاپ رسانده است. کینگ همچنین نزدیک به دو هزار داستان کوتاه نوشته و برنده جوایز متعدد ادبی همچون جایزه برام استوکر، جوایز فانتزی اِوارد و جایزه‏ی انجمن فانتزی انگلستان شده است.

دنیل استیل

نام دنیل استیل، رمان‏نویس آثار عامه‏پسند و نورا رابرتز هم با ۱۵ میلیون دلار درآمد در رتبه‏های بعدی دیده می‏شود. رتبه هشتم هم نصیب ای. ال جیمز نویسنده رمان‏های «۵۰ طیف خاکستری» شده است. او که با نام اصلی «دانیل فرناندز دومینیک شولین استیل» به دنیا آمد، با نام هنری دانیل استیل خالق آثار مطرح و پرفروش متعددی شد. استیل آثار محبوب بسیاری به نگارش در آورده که تمام آنها به ۲۸ زبان زنده دنیا ترجمه و در اختیار علاقه‌مندان در جهان قرار گرفته‏اند. همچنین ۲۲ برداشت تلویزیونی نیز در کارنامه دارد که دو سریال نامزد دریافت جایزه گلدن‌گلوب بودند. رمان‏های او اغلب مملو است از شخصیت‏های متعدد که درگیر اتفاقات یا گرفتار تنگنا هستند. استیل همچنین کتاب‏هایی برای کودکان به رشته تحریر در آورده است. ارزش دارایی او ۳۷۵ میلیون دلار تخمین زده می‏شود.

پائولا هاوکینز

پائولا هاوکینز، نویسنده‏ای که در زیمبابوه متولد و در سال ۱۹۸۹ راهی لندن شد، پیش از روی آوردن به این شغل، استاد اقتصاد و روزنامه‏نگار اقتصادی بوده است. او امسال برای اولین‏بار به فهرست فوربس راه یافته و رتبه نهم را با ورونیکا راث و جان گرین‏ شریک شده است. هر سه این نویسندگان طی سال ۲۰۱۶، ۱۰ میلیون دلار درآمد داشته‏اند. هاوکینز رمان پرفروش «دختری در قطار» را اوایل سال ۲۰۱۵ منتشر کرد. این تریلر تا ۲۰ ماه صدرنشین لیست پرفروش‏ترین کتاب‏های انگلستان و آمریکا بود و تنها در سه ماه نخست ۲۰ میلیون دلار فروش داشت. فوربس اعلام کرد، ‏ رمان «دختری در قطار» این نویسنده در سطح جهانی ۱۱ میلیون دلار فروخته است. اقتباس سینمایی این کتاب با بازی امیلی بلانت در ماه اکتبر سال جاری به روی پرده می‏رود.

جی. آر. آر مارتین

جی. آر. آر مارتین که بیستمین سالگرد انتشار اولین رمان از مجموعه «ترانه‏های یخ و آتش» خود را جشن می‏گیرد، ‏ در این رده‏بندی در جایگاه دوازدهم نشسته است.سریال پرطرفدار «بازی تاج و تخت» براساس کتاب‏های پرفروش و موفق او ساخته می‏شود که در دنیا طرفداران بسیاری دارد. مارتین در ۱۲ ماه گذشته ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار درآمد به دست آورده است. او سال گذشته با ۱۲ میلیون دلار، پانزدهمین نویسنده پردرآمد جهان لقب گرفته بود. امسال دن براون نویسنده رمان‏های «رمز داوینچی» و «دوزخ» و «یک ریوردن هم با همین میزان درآمد دوازدهم شده‏ است.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی