اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

سپاه هراسی در سریال های جدید آمریکایی

دوشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۶، ۰۹:۰۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه انقلاب نیوز، این که در سریال ها و فیلم های آمریکایی به طور مستقیم و یا غیرمستقیم به تخریب سپاه و نهادهای انقلابی ایران اسلامی پرداخته شود، چندان جای تعجب نیست، تعجب و دردمندی آن جاست که برخی رسانه های داخلی از جمله روزنامه "قانون" سپاه و مدافعان حرم را مورد هجمه قرار دهند.
بحث درباره رویکرد دوگانه و زشت رسانه های داخلی مجال دیگری می طلبد اما اجمالا نکاتی چند را باید در خصور رویکرد اخیر سریال های آمریکایی و تم اصلی حاکم بر آن ها باید مورد توجه قرار داد.
در فصل ششم سریال آمریکایی "هوملند" که در ژانر جاسوسی و امنیتی ساخته و به نمایش درآمده ، بار دیگر موضوع ایران و به خصوص بحث توافق هسته ای و برجام مورد توجه فیلمساز قرار گرفته است.
قبل از هر چیز باید دانست که سریال هوملند، روایتگر داستان یک  افسر عملیاتی سازمان CIA است که با تروریست‌ها و خرابکاران مبارزه می‌کند و ماجراهای این مجموعه تلویزیونی در کشورهای مختلفی چون عراق، افغانستان، پاکستان، آلمان و ایران می‌گذرد. 
فصل جدید این سریال مربوط به ایام انتقال قدرت به رییس جمهور تازه ایالات متحده است که یک زن می باشد و در همین فصل نیز با محوریت تحولات ایران، رویدادهای دوران پسابرجام مورد توجه قرار می گیرد.
در بخشی از فصل ششم سریال هوملند با نمایش یک پاسدار عیاش، نویسنده و کارگردان به تخریب سپاه پاسداران دست می زند؛ شخصیتی به نام "فرهاد نفیسی" که اهل خوش گذرانی و عیاشی و فساد است و بعدها مشخص می شود که وی برای منفعت بیشتر به استخدام سازمان جاسوسی موساد درآمده است و این یعنی این که حتی وفادارترین نیروهای ایران انقلابی یعنی پاسداران هم در نهایت برای منافع و خوش گذرانی به کشور خود خیانت می کنند و این پیامی است برای مخاطبانی که احیاناً در میان آن ها ایرانی ها هم کم نیستند.
همچنین در بخش های دیگر سریال به این موضوع اشاره می شود که عامل برخی حملات تروریستی، سپاه است و البته این موضوع در راستای پروژه ایران هراسی می باشد که چند سالی است در فیلم های هالیوودی و سریال های آمریکایی جریان دارد.
البته در فصل‌های پیشین این سریال نیز به طور بسیار اغراق‌آمیز و غیرقابل باوری، ایرانی‌ها افرادی تروریست و وحشی نشان داده می شوند با این تفاوت که در فصل جدید به صورت خیلی حرفه ای و البته غیرمستقیم و موثر همین تخریب و ایران هراسی وجود دارد خاصه در رابطه با سپاه پاسداران.

تصویر به نمایش در آمده در این سریال از ایران به شدت ناشیانه و غیر حرفه ای است و ایران را شبیه یک کشور عربی نشان می دهد.

در این قسمت نیروهای آمریکایی برای عملیات تروریستی در ایران موفق می شوند یکی از عوامل خود را به بهانه این که می خواهد به ایران پناهنده شود وارد تهران کنند. این عامل آمریکایی با نام نیکلاس برودی برای اثبات ادعای خود به مصاحبه با تلویزیون ایران می پردازد. اشتباه فاحش صورت گرفته در سریال اینجاست که زیرنویس مصاحبه با او فارسی است اما در کنار صفحه کلمه "خبر عاجل" که عربی است به معنای خبر فوری دیده می شود!

ممکن است این تلقی ایجاد شود که این گزارش در حال پخش از یک شبکه عربی بوده است اما هیچ آرمی از شبکه عربی در تصویر دیده نمی شود. به علاوه مدیر عملیات سیا می گوید براودی در حال مصاحبه با تلویزیون دولتی ایران است.

در قسمت یاد شده براودی پس از روبرو شدن با یکی از فرماندهان سپاه و در حالی که آرم سپاه را به سینه خود آویخته است از فرصت استفاده کرده و وی را می کشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی