اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

سریال ماندگار سربداران

شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۶، ۰۱:۵۱ ب.ظ

اگر از هزاردستان زنده یاد علی حاتمی بگذریم،سریال سربداران که اولین سریال تاریخی صدا و سیمای ایران است، اثر هنری فاخری است که شمار زیادی از هنرپیشگان موفق امروز سینما و تلویزیون کشورمان بخشی از شهرت و محبوبیت خود را مدیون حضور در این سریال هستند که پیرامون دوره ای از تاریخ پرافتخار سرزمین خراسان به جلوداری مردم سبزوار و نواحی اطراف آن از جمله باشتین در قرن هشتم هجری ساخته شد.

داستان سربداران در قرن هشتم در سبزوار رخ می دهد و محور رخدادهای آن قیام سربداران خراسان به رهبری شیخ حسن جوری علیه حضور مغول ها در ایران است. این قیام که می توان از آن به عنوان الهام بخش شمار زیادی از حرکات آزادیبخش و جنبش های مردمی بعد از آن تاریخ یاد کرد، چنان سرشار از جذابیت های دراماتیک است که ساخته شدن هر اثری درباره اش را می توان توجیه شده دانست. سربداران را میتوان به یادماندنی ترین، خوش ساخت ترین و احتمالا بهترین کار تمام کارنامه محمدعلی نجفی دانست.

تصویربرداری این سریال تلویزیونی از شهریورماه 1360 آغاز و تا 3 آبان 1362 ادامه داشت. این سریال فاخر در مسجد جامع تاریخی شهرستان اردستان ساخته و فیلم برداری شد.

ماندگارترین سریال های تاریخی

محمدعلی کشاورز در سریال تاریخی سربداران

فاطمه با بازی سوسن تسلیمی، قاضی شارح با ایفاگری علی نصیریان، خواجه قشیری با بازی محمدعلی کشاورز، شیخ حسن جوری با کار خوب امین تاریخ و طغای با بازی زنده یاد فیروز بهجت محمدی از نقش های به یادماندنی مجموعه های تلویزیونی و تاریخی محسوب می شوند.

زنده یاد جمشید لایق در نقش ارغون شاه، افسانه بایگان در نقش ترکان خاتون، محمد ابهری در نقش امیر محمود اسفراینی و عنایت  بخشی در نقش خان باشتین دیگر شخصیت های ماندگار «سربداران» را خلق کردند.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی