اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

دکتر سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در نخستین کنفرانس مطبوعاتی خود با اهالی رسانه گفت: گفت‌وگوی فرهنگی، هنری و رسانه‌ای بخشی از شعار من در دوره اخیر در وزارت فرهنگ است. بر این اساس دبیرخانه گفت‌وگوی فرهنگی هنری و رسانه‌ای تشکیل شد؛ ما گرفتار فقر گفت‌وگو هستیم. داخل اصحاب فرهنگ در ارتباط اصحاب فرهنگ با رسانه و ارتباط اصحاب فرهنگ با کنشگران امنیت، دین، اقتصاد و سیاست فقر گفت‌وگو وجود دارد؛ گفت‌وگو یک شعار محوری برای این دوره است. دبیرخانه گفت‌وگوی فرهنگی هنری و رسانه‌ای شروع به کار کرده است. 
دکتر صالحی با بیان اینکه
تمرکززدایی دولتی و جغرافیایی در بسته 100 روزه وزارت فرهنگ است، عنوان کرد: حضور جدی‌تر و قاطع نمایندگان صنوف و تشکل‌های فرهنگی هنری، شورای سیاستگذاری در معاونت‌ها، سازمان‌ها و مدیریت‌های فعال وزارت ارشاد ضروری است. استفاده از مراکز استانی و شهرستانی در تصمیم‌گیری‌ها و دخیل کردن استان‌ها در تصمیم‌گیری‌های ملی در دستور کار ماست. برنامه 100 روزه به ما کمک می‌کند اولین پایه‌ریز‌ی‌ها را انجام دهیم و جلو برویم. 
وی تصریح کرد: مشورت‌گیری‌هایی در یک ماه اخیر صورت گرفت، وقت وزیر صرف جلسات می‌شود، با این حال سعی کردم مشورت‌های فردی و جمعی داشته باشم. ما مسئولان باید یاد بگیریم بیشتر بشنویم، شنیدن به ما بیشتر در اداره کشور کمک می‌کند. در همه حوزه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای 5 تا 7 نفر از شاخص‌های آن حوزه را مشخص کردیم و دوستان زحمت کشیدند با آنها مصاحبه انفرادی انجام دادند، بدین ترتیب در تمام حوزه‌ها اعم از نقاشی، خط، موسیقی، مجسمه‌سازی و سینما و رسانه با پیشکسوتان گفت‌وگو شد، گفت‌وگوی آنها پیاده شد و من آنها را شنیدم، برخی گفت‌وگوها یک ساعت و برخی دیگر سه ساعت بود. بزرگان هر حوزه نقطه‌نظرات خود را بیان کردند و من همین جا از آنها تشکر می‌کنم. 
دکتر صالحی با بیان اینکه انسجام‌گرایی اقدام چهارمی است که در این یک ماه در وزارت فرهنگ رخ داد، گفت: وزارت فرهنگ 10 حوزه فعالیتی دارد که این 10 حوزه در هر بخش، معاونت‌ها و مدیریت‌هایی دارند که کار می‌کنند. در بخش فرهنگ، معاونت فرهنگی، نهاد کتابخانه‌های عمومی، انجمن مفاخر و شورای فرهنگ عمومی را داریم.
در حوزه هنر معاونت هنری و سازمان سینمایی را داریم. سازمان حج و زیارت، کانون فرهنگی هنری مساجد و بنیاد امام رضا (ع) از جمله سازمان‌های ما در حوزه دینی هستند. در حوزه رسانه معاونت مطبوعاتی، موسسه ایران و خبرگزاری ایرنا را داریم. در بخش پژوهشگاه فرهنگی، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباط، در بخش آموزشگاه موسسه آموزشگاه‌های کاربردی فرهنگ و هنر و مدرسه ملی سینما را داریم. صندوق اعتباری هنر،‌ صندوق هنرمندان پیشکسوت و موسسات تک‌منظوره و چندمنظوره در حوزه حمایت‌ها و سازمان اوقاف نیز در حوزه وقف است؛ این 10 حوزه در درون خود انسجام کافی ندارند، مناسبت‌های هم‌افزایانه کم است، انسجام فرارشته‌ای کم است.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه انسجام درون‌حوزه‌ای، میان‌حوزه‌ای و فراحوزه‌ای در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کم است، عنوان کرد: 10 کارگروه داخلی برای افزایش انسجام در وزارت فرهنگ شروع به کار کردند که بتوانیم انسجام درون حوزه‌ای، میان‌حوزه‌ای و فراحوزه‌ای را کامل کنیم. 
وی تصریح کرد: نگاه بنده این بود که ماه اول را به شناسایی، تدوین و تنقیح برنامه خود برای وزارت ارشاد اختصاص دهم و ماه دوم را برای استقرار معاونت‌ها، مدیریت‌ها و مجموعه‌ها. دو رویکرد وجود دارد که هر کدام ادله خود را دارد، در رویکرد اول آدم انتخاب می‌کنیم و آدم‌ها برنامه می‌آورند و کار می‌کنیم. رویکردی که بیشتر می‌پسندم و با آن جلو آمدم رویکرد دوم است، اینکه وزارت فرهنگ را بیشتر بشناسم، از مشورت‌های دیگران برای افزایش شناخت استفاده کنم، برنامه‌ام را تحلیل، تقنیح و مشخص‌سازی کنیم، سپس سراغ این بروم که برای این برنامه‌ها چه آدم‌هایی مناسب‌ترند. 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه نه تغییر ارزش است و نه ثبات، اظهار داشت: برنامه و کارکرد ارزش است، اعتقاد من این نیست که تغییر حتما خوب است همانطور که معتقد نیستم ثبات ارزش است. در برنامه و کارکرد گاه ممکن است افراد جدید بیایند و وارد صحنه مدیریتی شوند. گاهی نیز ممکن است همان افراد قدیم که به رویکردها نزدیک هستند با انرژی تازه در صحنه مدیریت باشند. تا این مرحله بنده صرفا در مسیری که کار کردم گزارش دادم، تلاش دادم صادق باشم و حرف نادرستی نزنم، تلاش می‌کنم که صداقت را فدای سیاست نکنم. تاکنون تلاش کردم از محیط شناخت پیدا کنم و با مشورت از نقطه نظرات دیگران آگاه شوم. از هیچ انتقادی ولو گزنده ناراحت نمی‌شوم، ما مسئولان باید سعه صدر و تحمل خود را بالا ببریم حتی اگر انتقادات کمی غیرمنصفانه باشد زیرا این تمرین و شروع یک زندگی با عقل جمعی است؛ مسئولان باید این را بیشتر یاد بگیریم. 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی