اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

خلاصه فیلم «دوران عاشقی»:
دوران عاشقی یک درام خانوادگی است که در یک بستر اجتماعی روز اتفاق می‌افتد.

فیلم «دوران عاشقی» در بخش مسابقه سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و در 10 بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد. «دوران عاشقی» سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری و بهترین فیلمنامه را دریافت کرد و در بخش های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد(شهاب حسینی)، بهترین بازیگر نقش اول زن(لیلا حاتمی)، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد(فرهاد اصلانی)، بهترین موسیقی متن، بهترین تدوین، بهترین طراحی صحنه و لباس نامزد سیمرغ جشنواره سی و سوم شد.

شعار فیلم «دوران عاشقی»:

دور عاشقی گذشت و نوبت ماست                   هرکسی پنج روز نوبت اوست

عوامل فیلم «دوران عاشقی»:

کارگردان، تهیه‌کننده: علیرضا رئیسیان/ نویسنده: رویا محقق، مهسا محب علی/ مدیر فیلمبرداری: علیرضا برازنده/ مدیر هنری: مجید فخرایی/ صدابردار: عباس رستگارپور/ طراح چهره‌پردازی: سودابه خسروی/ تدوین: هایده صفی‌یاری‌/ طراحی و ترکیب صدا: امیرحسین قاسمی/ موسیقی: ستار اورکی/ منشی صحنه: ندا آصف/ مشاور حقوقی: شکوفه شرافت/ مدیر تولید، مجری طرح: مجید کریمی/ عکاس: صبا سیاه‌پوش / مشاور امور رسانه‌ای: منصور جهانی/ مدیریت سایت فیلم و فضای مجازی: امید عشیری

بازیگران: لیلا حاتمی، شهاب حسینی، فرهاد اصلانی، مینا وحید،بیتا فرهی، پرویز پورحسینی، نسیم ادبی، سوگل قلاتیان، لی‌لی فرهادپور، سعید داخ، داریوش فائزی، عاطفه للهی، شهرام جمشیدی، فرزان نجفی، حمیدرضا حیات، حسین کوهستانی، عرشیا خلج

 

حواشی «دوران عاشقی»:

لیلا حاتمی در فیلم‌های «ایستگاه متروک» و «چهل سالگی» نیز با علیرضا رئیسیان همکاری داشته است.

اکران ویژه فیلم «دوران عاشقی» در تاریخ  5 مرداد ماه در پردیس سینمایی کوروش برگزار شد. (گزارش تصویری)

لیلا حاتمی درباره شباهت و تفاوت دو کاراکتر بیتا در فیلم «دوران عاشقی» و لیلا در فیلم «لیلا» ساخته داریوش مهرجویی، گفت:

"وقتی که فیلمنامه را خواندم به وجود شباهت‌هایی بین بیتا و لیلا پی بردم که بخشی از این شباهت‌ها به فیزیک و نوع حرکت‌های این دو کاراکتر برمی‌گردد به این معنا که فقط واکنش دو کاراکتر نسبت به رخدادهای پیرامون متفاوت است و من به شخصه به عنوان بازیگر هر دو نقش، از این موضوع ناراحت نیستم. به نظر من شخصیت لیلا در برخی از موارد در مواجهه با آدم‌ها مظلوم‌نمایی می‌کرد اما بیتا به هیچ‌عنوان مظلوم‌نمایی نمی‌کند و بسیار محکم حرف خود را به کرسی می‌نشاند."
علیرضا رئیسیان درباره انتخاب لیلا حاتمی به عنوان بازیگر اصلی فیلم «دوران عاشقی» گفت:

"نقشی بود که به یک آدم فعال، پرجنب ‌و جوش، پرکار و خیلی شکننده از نظر عاطفی نیاز داشتم. این خصلت‌ها در وجود بازیگری لیلا حاتمی هست، فقط کافی‌ست شما خوب آنها را نشان دهید. لازم نیست چیز جدیدی را به وجود بیاورید که معلوم نیست شدنی است یا نه. انتخاب اول من برای این نقش مشخص بود. اصولاً در سینمای ایران در یک محدودۀ سنی، چه جوان باشد، چه نزدیک به پختگی و میانسالی و چه پیری، همیشه دو سه انتخاب محدود بیشتر نداریم و این کار را سخت می‌کند."
شعار فیلم «دوران عاشقی»، بیتی از حافظ است.

علیرضا رئیسیان با تأکید بر اینکه تم اصلی «دوران عاشقی» خیانت نیست بلکه بحران را به تصویر کشیده‌، توضیح داد:

"همه آدم‌ها در شرایط بحران رفتارهای متفاوتی را از خود نشان می‌دهند اما مهم این است که چقدر این بحران توسط فرد مدیریت شود که متاسفانه اغلب با بی‌درایتی صورت می‌گیرد. با این اوصاف «دوران عاشقی» تشریح انسان معاصر در موقعیت بحرانی است."
هایده صفی یاری درارتباط با تدوین فیلم «دوران عاشقی» گفت:

"علیرضا رئیسیان دکوپاژهای دقیقی برای کارگردانی پلان به پلان فیلمنامه دارد و به درستی می‌داند که از فیلمنامه چه می‌خواهد، بنابراین من سعی کردم با توجه به لحن فیلمنامه تدوین را انجام دهم."
فیلم «دوران عاشقی» نسبت به نسخه به نمایش درآمده در سی و سومین جشنواره فیلم فجر، حدود 6 دقیقه کوتاه تر شده است.

علیرضا رئیسیان درباره فیلم «دوران عاشقی» گفت:

"مضمون اصلی دوران عاشقی بحران روابط و عشق در زندگی انسان معاصر است، مثل سایر فیلم‌هایم. چون من بلد نیستم فیلم علمی-تخیلی یا تاریخی بسازم. موضوع من، انسانِ امروز و درگیری‌ها و گرفتاری‌هایش است، در قالب فیلمسازی حرفه‌ای به این معنا، نه به معنای شغلی. این فیلم معادل آدم‌های دوران عاشقی در اطراف ما زیاد هستند و بیننده در مورد سرنوشت آنها مشارکت خواهد داشت."
طرح اولیۀ دوران عاشقی توسط رویا محقق که اولین کار سینمایی‌اش است نوشته شده است.

علیرضا رئیسیان درارتباط با استفاده از دوربین روی دست در فیلم «دوران عاشقی» گفت:

"واقعیت این است که دوربین روی دست نبود بلکه علیرضا برازنده با روشی ابداعی برای اولین‌بار حس سیال و معلقی را که در کار می‌خواستم درآورد. فیلم «دوران عاشقی» نمی‌توانست بهشیوه کلاسیکفیلمبرداری شود و در عین حال با دوربین روی دست شتاب‌زده از آب درمی‌آمد که هر دو شیوه مورد پسند من نبود چراکه من یک فضای سیال را می‌خواستم."
نقش فرهاد اصلانی در فیلم «دوران عاشقی» یک شخصیت خاصی است که به گفته علیرضا رئیسیان برای اولین بار چنین نقشی را در سینمای ایران خواهیم دید.

پوسترهای فیلم «دوران عاشقی»:

طراح پوستر: امیرشیبان خاقانی

سایت رسمی فیلم «دوران عاشقی»: www.doraneasheghi.ir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی