اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

امروز بازی تولید محتوا و بازاریابی محتوا پیچیده‌تر و البته جذاب‌تر از گذشته شده است. روش‌های بسیاری در این بازار اینترنتی برای تولید محتوا و جذب مخاطب قد علم می‌کنند. دوگانه‌ی اعتماد به آنها و یا عبور از آنها همیشه بر سر راه کارآفرین‌ها و فعالان حوزه کسب و کارهای اینترنتی (استارتاپ‌ها) بوده است. یکی از این روش‌های قدیمی و کارآمد در حوزه بازاریابی محتوا و تولید محتوا بلاگ داشتن و بلاگ نوشتن است. خیلی ساده است؛ اگر کسب و کار شما سایت دارد، یک محیط بلاگ برای آن طراحی کنید و لینک دسترسی به آن را در گوشه‌ای از هدر یا فوتر قرار دهید. از این طریق شما به یک رسانه رایگان برای انتشار محتوا دسترسی دارید. بلاگ یک فرصت طلایی برای تولید محتوا و همچنین بازاریابی محتوا استارتاپ‌ها است.

شاید با من هم‌عقیده هستید و همکارانی دارید که اعتقادی به نوشتن بلاگ ندارند. شاید هم هنوز با بنده همراه نشده‌اید و پرسش‌های بسیاری در سر شما می‌گذرد. پرسش‌هایی مانند اینکه:

چرا ما به بلاگ نیاز داریم؟ چرا باید بلاگ بنویسیم؟ آیا نیازی به ایجاد بلاگ برای سایت خود هستیم؟ چرا کسب و کارهای اینترنتی (استارتاپ) ما باید یک بلاگ داشته باشد؟ بلاگ نوشتن چه نقشی در  کسب و کار و استارتاپ ما دارد؟ در وضعیتی که باید تمرکز اصلی تیم  گروه بر روی توسعه محصول باشد، بلاگ نوشتن یک کار احمقانه نیست؟  نگارش بلاگ مهم‌تر است یا شبکه‌های اجتماعی؟  بلاگ نوشتن چه ارتباط و تاثیری بر بازاریابی دارد؟ مخاطبان بلاگ یک استارتاپ و کسب و کار چه کسانی هستند؟

اگر به بازاریابی محتوا از طریق نگارش بلاگ برای استارتاپ خود اعتقاد دارید و یا چنین پرسش‌هایی برای شما مطرح است، پیشنهاد می‌کنم با ما همراه باشید؛ در ادامه ۱۳ دلیل و تجربه‌ی منظوم را برای لزوم بازاریابی محتوا از طریق نگارش بلاگ برای استارتاپ و کسب‌و‌کار خود می‌خوانید.

 

۱. بلاگ و بازاریابی محتوا

بلاگ یک روش بازاریابی محتوا است و می‌تواند مخاطبهای جدیدی از گوگل برای ما جذب کند. محتوای اختصاصی و دست اول ما می‌تواند در موتورهای جستجوگر نقش خوبی را ایفا کند. دو کلید می‌تواند به بازاریابی مطالب بلاگ ما کمک کند:

الف) هر چقدر کمبود محتوا در زمینه موضوع متن‌های بلاگ‌ ما بیشتر باشد، مطالب یا پست‌های ما رتبه‌ی بهتری در نمایش گوگل و دیگر موتورهای جستجوگر خواهد داشت. به زبان ساده مطالبی بنویسید که کمبود محتوای بیشتری در آن حس شود تا مطلب شما حکم یک طلای نایاب را داشته باشد.

ب) هر چقدر مخاطب این مطلب مورد نیاز به موضوع متن‌های بلاگ‌ شما در میان مخاطبان و جامعه بیشتر باشد، سبد جستجو و دسترسی به پست‌های بلاگ شما افزایش می‌یابد. به زبان ساده مطالبی بنویسید که مخاطب هدف شما بیشتر به آن احساس نیاز می‌کند.

۲. بلاگ و مخاطب وفادار

اگر برای کسب و کار خود به دنبال مخاطب باوفا هستید، بلاگ بهترین روش بازاریابی دیجیتالی است. از میلاد اینترنت تاکنون، بسترها و پلتفرم‌های متفاوتی برای انتشار محتوا ایجاد شدند. هر یک از این بسترهای نشر محتوا، سبک متفاوتی از تجربه کاربری را برای مخاطب به ارمغان می‌آورد. جنس بلاگ از اصیل‌ترین و قدیمی‌ترین بستر‌های انتشار محتوا در دنیای مجازی است. جنس بلاگ این است که مخاطب خود را به پست‌ها و رسانه شما وفادار می‌کند.

۳. بلاگ و معرفی به حرفه‌ای‌ها

گونه و ژانری از موضوع و محتوای بلاگ‌ها، تخصصی هستند و معمولا افراد دغدغه‌مند و حرفه‌ای صنعت شما آنها را می‌خوانند. از این طریق شما و می‌تواند خود را به همکاران‌تان و افراد حرفه‌ای صنعت مورد نظر خود معرفی کنید. به نوعی با بلاگ می‌توانید حرفه‌ای‌ها را دنبال‌کننده‌ی کسب و کار خود کنید. به طور مشخص وبسایت منظوم می‌تواد با یکی از روش‌های بازاریابی محتوای خود یعنی بلاگ، توانسته است افراد حرفه‌ای صنعت سینما و تلویزیون را به خود جذب کند.

۴. بلاگ و برندسازی

مطلب‌های بلاگ، عموما بر متن و نگارش محتوای مکتوب استوار می‌شوند. قلم نویسنده یکی قدرت بالقوه است تا داستان و شخصیت مطلوب خود را برای ذهن مخاطب بسازید. شما با بلاگ می‌توانید شخصیت و برند کسب و کار خود را برای مخاطب بسازید و از آن سخن بگویید.

۵. بلاگ و شرح تفصیلی کسب و کار

چیزهایی هست که دوست داریم مخاطب از کسب و کار ما بداند، اما هرگز نمی‌توانستیم به تفصیل آن را در جایی بیان کنیم. بلاگ فرصتی است برای آشنا کردن مخاطب با موفقیت‌ها و خدمات و هر آنچه که دوست داریم مخاطب با آن بیشتر درگیر شود. ما نیز در منظومدوست داریم، جزئیات و ماجراهای کاری خود را با مخاطبان سینما و تلویزیون و صاحبان کسب‌وکارهای فرهنگی هنری بیشتر در میان بگذاریم. آنها دوست دارند از مرجع سینما و تلویزیون ایران چیزهایی بدانند که شاید نمی‌توانستند در تحریریه خبر یا تحریریه نقد منظوم با آن مواجه شوند.

۶. بلاگ و خاطره‌ها

بلاگ یک روش عالی برای کسب و کار شما است تا خاطره‌های خود را سندسازی کنید. مستندسازی مسیر و رویدادهای کاری، جزء ارزش‌های کاری کسب و کارهای معتبر است. اگر می‌خواهید فرایند کاری خود را برای خود و آیندگان به یادگار بگذارید، به خاطره‌نویسی و مستندسازی کسب و کار خود در یک بلاگ اختصاصی بپردازید.

۷. بلاگ و همدلی مخاطب در اهداف

همسفران شما در کوهنوردی، تا وقتی ندانند که مقصد و هدف کوهپیمایی کجاست، پیوسته گله می‌کنند و غر می‌زنند. اما وقتی مشخص شد که هدف قله کوه است، همه برای رسیدن به قله تلاش می‌کنند. ما در کسب و کارهایمان اهدافی مشخص را دنبال می‌کنیم، همه ما آرزو داریم که مخاطب کسب و کار ما نخست اهداف ما را بپذیرند و سپس به این اهداف اعتقاد داشته باشند و در نهایت برای رسیدن به این اهداف آنها نیز جهاد کنند. ما در بلاگ فرصت آن را داریم که اهداف کسب و کار خود را با مخاطبان در میان بگذاریم و استدلال‌های احساسی و عقلی خود را برای این اهداف بیان کنیم. بیان و اثبات عقلی و قلبی اهداف کسب و کار در قالب پست‌های بلاگ موجب می‌شود همدلی مخاطب را به خود جلب کنیم تا با همه با هم برای رسیدن به قله کوه تلاش کنیم.

۸. بلاگ و وجه علمی تخصصی

یک رویکرد دیگر در نگارش پست‌های بلاگ، علمی و تخصصی است. ما می‌توانیم در بلاگ دست به بررسی آخرین دستاوردها و تجربه‌های علمی و تخصصی کسب و کار خود بپردازیم. جهت‌گیری علمی در تولید محتوای بلاگ می‌تواند ما را در نظر مخاطبان، مجموعه‌ای علمی جلوه دهد. به طور کلی بلاگ حرکتی تخصصی است و از هر مجموعه‌ای برنمی‌آید.

۹. بلاگ و جریان‌سازی

عموما مجموعه‌های فرهنگی تلاش دارند که مخاطبان را به سوی دغدغه‌های خود جهت‌گیری کنند. جریان‌سازی نیاز به بستری دارد تا آن را شرح کنیم. بلاگ می‌تواند بستری برای راه‌اندازی و انتشار جریان مورد نظر ما باشد.

۱۰. بلاگ و تولید محتوا

محتوا همیشه یک نیاز مهم بشر بوده و هست. در این میان افرادی تاثیرگذار هستند که قهرمان و مجری تولید محتوا باشند. تولید محتوا یک نهضت مهم است که اگر در مسیر درست خود قرار بگیرد، علاوه بر اینکه می‌تواند برای نسل کنونی مفید باشد، می‌تواند آیندگان نیز از آن استفاده نمایند. بلاگ اختصاصی نوشتن، یک نوع تولید محتوا است. این تولید محتوا بعد از مدتی تبدیل به یک ارزش افزوده می‌شود. این تولید محتوا را باید جدی گرفت، برخی از بلاگ‌های خوب کم‌کم می‌توانند ساختاری منسجم‌تری به خود بگیرند و حتی به آنها به عنوان یک کتاب فکر کنیم.

۱۱. بلاگ و اعتماد به نفس

می‌دانستید پست‌های بلاگ می‌تواند در اعتماد به نفس همکارانمان تاثیر گذارد؟ آنها مانند نویسندگانی حرفه‌ای تجربه‌ی و موفقیت‌های خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. تولید محتوای اختصاصی، رسانه بودن، حل کردن یک مسئله مهم، جذب و جلب توجه خواننده‌ی حرفه‌ای ارزش‌های افزوده‌ای است که می‌تواند هر نویسنده‌ای را به خود مطمئن نماید.

۱۲. بلاگ و شخصیت‌سازی

ما دوست داریم نیروهای کاری خود را چگونه به مخاطبان و صنعت خود معرفی کنیم؟  چه روشی را برای معرفی آنها درنظر داریم؟ اگر می‌خواهیم نیروهای انسانی ما را به عنوان شخصیت‌های مهم و تاثیرگذار در این عرصه معرفی کنیم، بلاگ روشی قوی است. آنها نویسندگان و جریان‌سازان محتوا هستند. مخاطب می‌تواند از طریق متن و محتوای بلاگ با نیروهای کاری ما در ارتباط باشد و آنها را بهتر بشناسد.

۱۳. بلاگ و رسانه‌ای رایگان

بلاگ رسانه‌ای رایگان است. کمتر جایی این جنس رسانه را پیدا می‌کنیم... همین!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی