اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

مجموعه سینمایی عصر یخبندان 1 تا 5

چهارشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۳۳ ق.ظ

فیلم سینمایی عصر یخبندان 1

مجموعه انیمیشن سینمایی عصر یخبندان 1 تا 5 محصول 2002 تا 2016  آمریکا به عنوان پرفروش ترین مجموعه های انیمیشن سینمایی جهان در نوع خود ارزش بررسی دلایل موفقیت و فروش خوب دارد.

داستان بخش اول عصر یخبندان: با رسیدن عصر یخبندان، یک شیر دندان تیز به نام «دیگو»، یک قاقُم پنجه پهن تنبل به نام «سید» و یک ماموت بزرگ به نام «مندی»، نوزاد یک انسان را پیدا می‌کنند. آنها سعی در بازگرداندن این نوزاد به پدرش می‌باشند و در این راه با مشکلات زیادی برخورد می‌کنند و… 
فیلم سینمایی «عصر یخبندان» Ice Age بر اساس داستانی نوشتۀ مایکل جی ویلسون Michael J. Wilson برای گروه سنی نوجوان تولید شده است. همچنین این فیلم موفق به کسب 5 جایزه در جشنواره‌های BMI Film & TV Awards, Bogey Awards, Germany, Golden Schmoes Awards, Kansas City Film Critics Circle Awards, Italian National Syndicate of Film Journalists 2003 شده و نامزد دریافت 29 جایزۀ مختلف در جشنواره‌های معتبری مثل اسکار، آنی و... شده است. 

اطلاعات تکمیلی 

کارگردان: Chris Wedge 
فیلمنامه: Michael J. Wilson, Michael Berg, Peter Ackerman 
تدوین: John Carnochan 
موسیقی: David Newman 
تهیه‌کننده: Lori Forte 
مدت: یک ساعت و 19 دقیقه 
تکنیک: سه بعدی کامپیوتری 
کشور سازنده: امریکا 
سال ساخت: 2002 
شرکت سازنده: Blue Sky Studios, 20th Century Fox Animation

 

فیلم سینمایی عصر یخبندان 2

عصر یخبندان در حال پایان یافتن است. سه قهرمان قسمت پیشین این فیلم، سید، مانی و دیه‌گو که متوجه خطر زیر آب رفتن منطقه زیست خود و درنتیجه نابودی حیوانات شده‌اند، تصمیم می‌گیرند تا قبل از آب شدن یخ‌ها خود را به منطقه‌ای امن برسانند. آن‌ها در طول راه با «الی» که یک ماموت است و دو همراه وی «کرش» و «ادی» برخورد می‌کنند. الی که از کودکی با آن دو بزرگ‌شده خود را «اُپوسوم» می‌پندارد و تلاش مانی برای قانع کردن او فایده چندانی ندارد. چون مانی قصد دارد به همراه او خانواده‌ای تشکیل داده و نسل ماموت‌ها را از انقراض نجات دهد؛ اما... 
فیلم سینمایی «عصر یخبندان-2» Ice Age: The Meltdown بر اساس داستانی نوشتۀ «پیتر گولک» Peter Gaulke و «گری اسوالو» Gerry Swallow برای مخاطب نوجوان ساخته شده است این فیلم برندۀ 7 جایزه در جشنواره‌های ASCAP Film and Television Music Awards 2007, Environmental Media Awards, USA 2006, Golden Screen, Germany 2006, Ivor Novello Awards 2007, Kids' Choice Awards, USA 2007, MTV Movie Awards, Russia 2007, NRJ Ciné Awards 2006 شده و همچنین نامزد دریافت 16 جایزۀ دیگر در جشنواره‌های معتبری مثل آنی و چندین جشنوارۀ دیگر شده است. 

اطلاعات تکمیلی 

کارگردان: Carlos Saldanha 
فیلمنامه: Gerry Swallow, Jim Hecht, Peter Gaulke 
تدوین: Harry Hitner 
موسیقی: John Powell 
تهیه‌کننده: Lori Forte 
مدت: یک ساعت و 12 دقیقه 
تکنیک: سه‌بعدی کامپیوتری 
کشور سازنده: امریکا 
سال ساخت: 2006 
شرکت سازنده: Blue Sky Studios, 20th Century Fox Animation

 

فیلم سینمایی عصر یخبندان 3

«مَندی» و «اِلی» به زودی صاحب بچه می‌شوند. مندی به‌قدری از این بابت هیجان‌زده است که دیگر به چیزی اهمیت نمی‌دهد. «دیگو» نیز دچار تغییری در وجود خود شده است و حالا که مندی صاحب یک خانواده شده می‌خواهد او را ترک کند. «سید» فهمیده است که گروه به‌زودی متلاشی می‌شود و می‌خواهد برای خودش گروهی مستقل تشکیل دهد. او سه تخم دایناسور پیدا می‌کند و تصمیم می‌گیرد سرپرستی جوجه‌ها را به عهده بگیرد؛ اما بالاخره مادر بچه‌ها آن‌ها را نزد سید پیدا کرده و با خود می‌برد. سید هم که حاضر نیست جوجه‌هایش را ترک کند به همراه آن‌ها می‌رود. حالا که سید گمشده مندی و الی با دیگو که برگشته است به اعماق زمین می‌روند و درمی‌یابند که هنوز دوران دایناسورها تمام نشده است. آن‌ها به رهبری یک راسوی ماجراجو به نام «باک» به دنبال سید می‌روند. در آخر آن‌ها موفق به نجات سید می‌شوند. این در حالی است که همۀ شخصیت‌های داستان به اهمیت خانواده پی می‌برند. 
این فیلم همچنین ادامۀ ماجراهای «اسکرت» سنجاب بدشانس و بلوطش را به همراه یک شخصیت جدید دیگر به نام «اسکرتی» دنبال می‌کند.
فیلم سینمایی «عصر یخبندان-3» Ice Age: Dawn of the Dinosaurs بر اساس داستانی نوشتۀ «جیسون کارتر اتون» Jason Carter Eaton برای مخاطب نوجوان ساخته شده است؛ همچنین این فیلم برندۀ 3 جایزه در جشنواره‌های ASCAP Film and Television Music Awards, Ivor Novello Awards, Russian National Movie Awards در سال 2010 شده و نامزد دریافت 13 جایزه در جشنواره‌های Academy of Science Fiction, Fantasy & Horror Films, USA, Annie Awards, Casting Society of America, USA, IGN Summer Movie Awards 2009, Kids' Choice Awards, USA, People's Choice Awards, USA, Satellite Awards 2009, Visual Effects Society Awards, World Soundtrack Awards, Young Artist Awards شده است. 

اطلاعات تکمیلی 

کارگردان: Carlos Saldanha 
فیلمنامه: Michael Berg, Peter Ackerman, Mike Reiss, Yoni Brenner 
تدوین: Harry Hitner 
موسیقی: John Powell 
تهیه‌کننده:Lori Forte, John C. Donkin 
تکنیک:سه بعدی کامپیوتری 
دقیقه: یک ساعت و 23 دقیقه 
کشور سازنده: امریکا 
سال ساخت: 2009 
شرکت سازنده: Blue Sky Studios, 20th Century Fox Animation

 

فیلم سینمایی عصر یخبندان 4

وقتی سنجاب، بلوط مورد علاقه‌اش را به زمین می‌کوبد، زمین ترک برمی‌دارد و قاره‌ها از هم جدا می‌شوند! این رانش قاره‌ای باعث می‌شود «مندی» ماموت اصلی داستان همراه با دوستانش «سید» و «دیگو» از همسرش «اِلی» و دختر کوچولویش «پیچِز» جدا شوند. حالا مندی و دوستانش بر روی یک تکه یخ بزرگ سوار شده و دردریاها ماجراجویی می‌کنند تا به قاره‌ای که الی در آنجا مانده برسند؛ اما اسیر یه گروه دزدان دریایی می‌شوند... 
اکران این فیلم در جولای ۲۰۱۲ آغاز شد و مثل قسمت‌های دیگر مجموعۀ عصر یخبندان فروش موفقی داشت و در همان اولین هفته با ۴۵ میلیون دلار فروش در آمریکا در ردۀ اول فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌ها قرار گرفت. فروش ۱۶ میلیون دلاری هفتۀ اول فیلم در روسیه هم رکوردی برای هفتۀ آغازین یک فیلم انیمیشن در تاریخ سینمای این کشور محسوب شد. 
فیلم سینمایی «عصر یخبندان-4» Ice Age: Continental Drift بر اساس داستانی نوشتۀ «مایکل برگ» و لوری فورت» Michael Berg, Lori Forte برای مخاطب نوجوان ساخته شده است. همچنین این فیلم برندۀ دو جایزه از جشنواره‌های ASCAP Film and Television Music Awards 2013, MovieGuide Awards 2013 شده و نامزد دریافت 11 جایزۀ دیگر در جشنواره‌های Annie Awards 2013, Behind the Voice Actors Awards 2013, Black Reel Awards 2013, Casting Society of America, USA 2013, CinEuphoria Awards 2013, Kids' Choice Awards, USA 2013, Russian National Movie Awards 2013, Satellite Awards 2012 شده است. 

اطلاعات تکمیلی 

کارگردان: Steve Martino, Michael Thurmeier 
فیلمنامه: Michael Berg, Jason Fuchs 
تدوین: James Palumbo, David Ian Salter 
فیلم‌بردار: Renato Falcão 
موسیقی: John Powell 
تهیه‌کننده: Lori Forte, John C. Donkin 
مدت: یک ساعت و 18 دقیقه 
کشور سازنده: امریکا 
سال ساخت: 2012 
شرکت سازنده:Blue Sky Studios, 20th Century Fox Animation

 

فیلم سینمایی عصر یخبندان 5

اسکراب، سنجاب کوچک داستان این بار به دنبال بلوطش به‌طور اتفاقی وارد یک سفینۀ فضایی شده و باعث به هم ریخته شدن اوضاع در منظومۀ شمسی می‌شود! 
در همین حین «پیچز» ماموت کوچولوی «مندی» و «الی» که دیگر ماموت بالغی شده است می‌خواهد با پسری ازدواج کند، اما والدینش راضی نیستند. «سید» هم می‌خواهد با یکی از هم‌جنسان خودش ازدواج کند، اما کسی تمایل به ازدواج با او ندارد. آن‌ها برای نجات خود از خطرات کیهانی سوار بر کشتی‌ای می‌شوند که در آنجا... 
فیلم سینمایی «عصر یخبندان-5» Ice Age: Collision Course بر اساس داستانی نوشتۀ «اُبری سولومون» Aubrey Solomon برای مخاطب نوجوان ساخته شده است؛ همچنین این فیلم توانسته یک جایزه در جشنوارۀ Ischia Global Film & Music Festival 2016 به دست آورد. 

اطلاعات تکمیلی 

کارگردان: Mike Thurmeier 
فیلمنامه: Michael J. Wilson, Michael Berg, Yoni Brenner 
تدوین: James Palumbo 
فیلم‌بردار: Renato Falcão 
موسیقی: John Debney 
تهیه‌کننده: Lori Forte 
تکنیک: سه بعدی کامپیوتری 
کشور سازنده: امریکا 
سال ساخت: 2016 
شرکت سازنده: Blue Sky Studios, 20th Century Fox Animation

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی