اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

دو روایت متفاوت از ارتش عثمانی در سریال ترکیه ای حریم سلطان و لبنانی -سوری رستاخیز تفنگ ها

 در سریال حریم سلطان یا همان قرن باشکوه Magnificent Century که از لحاظ هنری قابل توجه است، ارتش عثمانی ارتشی مردمی و وفادار معرفی می شود در حالی که روایت رستاخیز تفنگ ها از "ارتش عثمانی" ارتشی خائن روایت می کند.

هر چند حریم سلطان یکطرفه مراودات حکومت عثمانی و  دیگر دول به خصوص حکومت صفوی ایران را روایت می کند اما به سه جنگ بین شاه تهماسب و شاه سلیمان (1535تا 1555) و اذعان به هیچ توفیقی در این جنگ ها و در آخر الامر پذیرش پیمان صلح با شاه تهماسب را روایت می کند اما از 20سال بعد و روی کار آمدن شاه عباس که در پی نارضایتی های برخی از شهرها از جمله تبریز و... با چند جنگ پیاپی علیه عثمانی و هربار شکست شاهان عثمانی، کم کم عثمانی رو به ضعف و زوال میره تا بعد جنگ جهانی، عثمانی از هم میپاشه و تبدیل میشه به همین کشورهای همسایه که حریم سلطان در این باره سکوت می کند.

«رستاخیز تفنگ ها» که از صدا و سیما جمهوری اسلامی در سال جاری پخش شد. محصول سال۱۳۹۲ تلویزیون المنار لبنان و با موضوع مقاومت مردم سوریه و لبنان علیه استعمار فرانسه در خلال سال های دهه ۱۹۲۰ است.
داستان این سریال تلویزیونی روایت مقاومت مسلحانه جوانان روستایی بنام (المالکیه)در جبل عامل لبنان به رهبری روحانی معروف شیعه سیدعبدالحسین شرف الدین است که علیه اشغالگری ارتش فرانسه قیام می کنند و این حرکت جوانان به کل منطقه تسری پیدا می کند.
این مجموعه تلویزیونی را محمد النابلسی، فیلمساز معروف لبنانی کارگردانی کرده و هنرپیشه های مشهوری مانند احمدالزین و باسم مغنیه درآن حضور دارند.



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی