اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

پولسازان پرده سینما، گیشه غافلگیر کننده ۹۵

يكشنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۵، ۰۲:۳۴ ب.ظ

بانی فیلم – گروه سینمای ایران: سینمای ایران امسال ۶۰ فیلم را روی پرده دیده که از این تعداد ۳۱ فیلم تا این مقطع از اکران توانستند فروش خود را از مرز یک میلیارد تومان فراتر ببرند. این در حالی است که سال گذشته از میان ۵۷ فیلمی که روی پرده رفتند، تنها ۱۷ فیلم توانستند فروشی بیش از یک میلیارد تومان را تجربه کنند. مقایسه ای که نشان از افزایش قابل توجه سوددهی سینمای ایران در سال جاری دارد. ضمن اینکه با توجه به اتفاقات غافلگیر کننده ای که از آغاز امسال شاهد وقوع آنها در گیشه بودیم،‌ بعید نیست در همین اسفند ماه نیز ورود فیلم های دیگری، به پربارتر شدن هر چه بیشتر گیشه بینجامد. در همین حال نمی توان از کارکرد ستاره های سینما در فروش فیلم ها در کنار دیگر فاکتورهای جذب مردم به سالن های تاریک غافل شد. ستاره هایی که امسال بعضی از آنان خوش شانس بودند و خوب فروختند و فیلم های برخی دیگر، فروش های پایین تر از حد انتظاری را رقم زدند.

به گزارش بانی فیلم، با یک حساب سرانگشتی می توان شهاب حسینی، رضا عطاران و محمدرضا گلزار را سه ستاره بفروش و محبوب گیشه امسال دانست. در ادامه مروری داریم بر میزان فروش این ستاره ها و نیز چهره هایی که فروش های متوسط یا نازلی داشتند.

۱- رضا عطاران ۰۰۰/۰۰۰/۳۰۰/۱۹

رضا عطاران امسال در عین شکستی که برای دو فیلمش «دراکولا» و «آب نبات چوبی» در گیشه متقبل شد،‌ با توجه به رکورد شکنی فیلم «من سالوادور نیستم» توانست در صدر لیست پرفروش ترین بازیگران سینمای ایران جای بگیرد. عطاران با سه فیلمی که امسال روی پرده داشت، به رقم فروش ۱۹ میلیارد و سیصد میلیون تومان دست یافت. در واقع اگر این کمدین را جزو لاینفک و موثر در فروش سه فیلم یاد شده بدانیم، میزان فروش هر سه آنها را باید مدیون تلقی کنیم. عطاران سال گذشته هم با سه فیلم «نهنگ عنبر»، «گینس»، «استراحت مطلق» و بخشی از فروش «من سالوادور نیستم»، به فروش بیش از ۱۵ میلیارد تومان دست یافته بود. او سال آینده با «نهنگ عنبر ۲» هم جزو امیدهای برتر فروش گیشه ۹۶ خواهد بود.

۲- شهاب حسینی ۰۰۰/۰۰۰/۲۰۰/۱۶

شهاب حسینی امسال دو فیلم «فروشنده» و «سایه های موازی» را روی پرده داشت که مجموع فروش این دو رقمی حدود ۱۶ میلیارد و دویست میلیون تومان را به دست می دهد. دو فیلمی که شهاب حسینی از عناصر مهم در تبلیغات شان بود و روی میزان فروششان تأثیر زیادی گذاشت. حسینی سال گذشته بیشتر درگیر سریال «شهرزاد» بود. مجموعه ای ویدئویی که دیگر رکن مهم آن ترانه علیدوستی نیز سهم عمده ای در فروش «فروشنده» داشت و بیراه نیست اگر بعد از شهاب حسینی، او را ستاره پرفروش امسال بدانیم. اما دلیل دیگری که باید شهاب حسینی را در رده دوم فهرست پرفروش های امسال بدانیم، این است که او از اواخر اسفند سال گذشته «چهارشنبه» را نیز در گروه هنر و تجربه روی پرده داشت که اگر فیلم مذکور نیم میلیارد هم فروخته باشد، به رقم نسبی ۱۷ میلیارد فروش برای این بازیگر دست می یابیم. حسینی سال آینده با دو فیلم «لابی» و «برادرم خسرو» روی پرده دیده خواهد شد که البته بعید به نظر می رسد توفیق امسال خود را تکرار کند.

۳- محمدرضا گلزار ۰۰۰/۰۰۰/۶۰۰/۱۵

محمدرضا گلزار پس از چهار سال دوری از پرده، امسال با «خشکسالی و دروغ» و «سلام بمبئی» به گیشه بازگشت که فیلم دوم توانسته تا امروز نام او را به عنوان سومین ستاره پرفروش سینما در سال ۹۵ مطرح کند. اگر روند ساخت «سلام بمبئی ۲» به سرعت در اوایل سال آینده طی شود و این فیلم هم به اکران برسد، قطعاً گلزار سال آینده هم در میان ستاره های پرفروش جای خواهد گرفت. ضمن اینکه او فیلم های «دلم می خواد» و «مادر قلب اتمی» را نیز همچنان در نوبت اکران دارد که اگر سال آینده مشکلات شان حل شود، به ارتقای جایگاه گلزار در گیشه بیش از پیش کمک خواهد کرد.

۴- بهرام رادان ۰۰۰/۰۰۰/۱۰۰/۱۱

بهرام رادان امسال به عنوان شناخته شده ترین ستاره «بارکد»، فروش ۱۱ میلیارد و صد میلیونی را برای این فیلم رقم زد. فیلمی که نوروز اکران شد و از موج اقبال عجیب مردم به سینماها بهره خوبی برد. رادان البته بعید به نظر می رسد سال آینده بتواند در فهرست پرفروش ها جای بگیرد، چرا که تنها یک فیلم (زرد) را در نوبت اکران دارد که چندان به نظر نمی رسد شانسی برای رکورد شکنی داشته باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی