اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

7778

شفقنا رسانه- زندگی مرحوم آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی زندگی پرتلاطمی بود و مملو از اتفاقاتی که هر کدام حائز ارزش‌های خبری زیادی بودند. اتفاقات تلخ و شیرین زندگی هاشمی فراز و نشیب‌های تاریخ معاصر هم بودند. اتفاقات پیش از ۱۷ بهمن ۱۳۵۷ گرچه «ارزش خبری» داشتند، اما هاشمی از نظر رژیم حاکم، خرابکار و دشمن امنیت ملی بود. اما در پنجمین روز ورود امام، اتفاق مهمی در جریان پیروزی انقلاب اسلامی رخ داد و آن انتخاب دکتر مهدی بارزگان عضو نهضت آزادی به عنوان رئیس دولت انقلابی بود. انتصابی که افتخار قرائت حکم آن به هاشمی رفسنجانی رسید و این نخستین بار که علی اکبر ۴۴ ساله نامش بر صفحات مطبوعات نقش بست. آنچه در پی می آید «برخورد»، «شگفتی»، «تازگی»، «مجاورت»، «تاثیر» و «شهرت» است که بر مطبوعات معاصر نقش بست و راوی مقطعی از زندگی حافظه‌ی تاریخی انقلاب شد.

کیهان ۲۴ شهریور ۶۰

تنهایی در جنگ تحمیلی و نیز کفاف ندادن تولید جنگ افزار در داخل با مهمات مصرفی در جبهه های نبرد، مسئولان نظام را بر آن داشت که دست یاری به سمت ممالکی چون جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی)، سوریه و لیبی دراز کنند. هاشمی رفسنجانی به عنوان نماینده‌ی جمهوری اسلامی ایران در رأس هیئتی برای این مهم عازم پیونگ یانگ شد. در هیئت ایرانی سرهنگ نامجو وزیر دفاع، آقایان توکلی، بیات و یارمحمدی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تعدادی از دیپلمات های وزارت امور خارجه حضور داشتند.

3

اطلاعات جبهه- خرداد ۶۷

به فاصله کمتر از دو ماه همه مناطقی که با خون و دل توسط رزمندگان اسلام تصرف شده بود، با ورود مستقیم امریکا و عربستان به جنگ با ایران اشغال شد. در چنین شرایطی امام خمینی (ره) با پیشنهاد آیت‌الله خامنه‌ای رئیس جمهور وقت در حکمی هاشمی رفسنجانی را به جانشینی فرمانده کل قوا منصوب کرد. حکم امام را که همه‌ی روزنامه‌ها از جمله روزنامه اطلاعات جبهه –که توسط مؤسسه اطلاعات به جبهه‌ها ارسال می‌شد- در صفحه اول خود درج کردند.

photo_2017-01-11_13-52-32

جمهوری اسلامی- انتخابات مرداد ۶۸

۶ مرداد ۱۳۶۸ پنجمین انتخابات ریاست جمهوری همزمان با رفراندوم بازنگری قانون اساسی برگزار شد و علی اکبر هاشمی رفسنجانی از جامعه روحانیت مبارز با عباس شیبانی از نهضت آزادی رقابت کردند که نتیجه‌ی آن پیروزی هاشمی با کسب ۹۴ درصد از مجموع آرا بود. جمهوری اسلامی چاپ صبح در میان روزنامه‌های فردای انتخابات هاشمی را پیروز قطعی انتخابات اعلام کرد و نوشت: بر اساس اخبار غیررسمی آقای هاشمی رفسنجانی با آراء قاطع به ریاست جمهوری انتخاب شد.

photo_2017-01-11_13-52-43

رسالت- ۳۱ خرداد ۶۸

یک سال بعد از ارسال نامه امام خمینی به میخائیل گورباچف رهبر شوروی، هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس که قرار بود در نیمه خرداد برای گفت‌وگو با رهبران شوروی وارد این کشور شود، به دلیل ارتحال امام با دو هفته تأخیر به این کشور عزیمت کرد. روزنامه رسالت بخشی از سخنان گورباچف به هاشمی را زیر تیتر یک درج کرده بود: ما در حال جستجوی راه‌هایی برای تقویت دوستی و مناسبات با جمهوری اسلامی ایران هستیم و دیدار شما بیانگر تحول خوبی در روند روابط ماست. ما صریحا به شما می‌گوییم که کشور ما احساس همبستگی با انقلاب ضدامپریالیستی کشور شما دارد.

photo_2017-01-11_13-52-38

ایران- سفرهای استانی سیستان دی ۷۳

روزنامه دولتی ایران در سومین پیش شماره خود در ۲۴ دی ماه ۱۳۷۳ سفر استانی سردار سازندگی به استان محروم سیستان و بلوچستان را در صفحه اول خود با تیتر «۲۰ طرح عمرانی در سیستان و بلوچستان افتتاح شد» برجسته کرد. این روزنامه در صفحه اول خود کنار عکس رئیس جمهور از قول ایشان نوشت: «فراهم کردن وسایل ارتباطی و مخابراتی برای مردم به ویژه در مناطق محروم بسیار باارزش است. طرح های بزرگ عمرانی و زیربنایی با سرمایه گذاری‌های کلان با اطمینان خاطر اجرا می شود.»

photo_2017-01-11_23-45-42

شرق- انتخابات ۸۴

روزنامه‌های بهار ۱۳۸۴ در ایران به دو طیف ملموس تقسیم شده بودند و هر روزنامه‌ای به یکی از دو گرایش سیاسی مرسوم متمایل بود و از نامزدهای همان جناح حمایت می‌کرد. روزنامه شرق اول شدن هاشمی رفسنجانی در بین همه کاندیداها و کشیده شدن انتخابات به دور دوم را منعکس کرد.

photo_2017-01-11_13-52-51

آفتاب یزد-۲۷ تیر ۱۳۸۸

آخرین خطبه‌اش در نماز جمعه تهران در تیرماه کمی بعد از حوادث پسا انتخاباتی آن سال بود که روزنامه‌ها تحلیل و پیشنهادهایش را برای بهبود وضعیت به صفحه اول آوردند.

photo_2017-01-11_13-53-05

شرق- سال ۱۳۸۹

سال ۸۹ با انصراف در انتخابات ریاست مجلس خبرگان باز هم به روزنامه‌ها آمد و آیت‌الله مهدوی‌کنی به جای او انتخاب شد.

photo_2017-01-11_13-53-21

بهار- ۱ خرداد ۱۳۹۲

نتایج تأیید صلاحیت‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آن سال مشخص شد و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در آن لیست نبود.

photo_2017-01-11_13-53-34

ایران- ۱۰ اسفند ۱۳۹۴

نتایج انتخابات دهمین مجلس شورای اسلامی و پنجمین مجلس خبرگان قطعی و منتشر شد و لیست پیشنهادی او در تهران همه‌ی آرا را به دست آورد.

photo_2017-01-11_13-53-28

شرق-۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

هاشمی رفسنجانی در صحبت‌هایی از بهبود شرایط سیاسی کشور ابراز خوشنودی کرده بود و روزنامه تیتر نوشته بود: «حالا می‌توانم راحت بمیرم»

352fe25d

۲۱ دی ۱۳۹۵- روزنامه‌ها در سوگ آیت الله

7778

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی