اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

رمزهای موفقیت در تبلیغات تلویزیونی

جمعه, ۱ مرداد ۱۳۹۵، ۰۳:۵۵ ب.ظ

در بین تمامی زمینه های تبلیغاتی، آگهی های تلویزیونی اهمیت بیشتری دارد و از اعتبار بیشتری نیز برخوردار است. از نظر یک نویسنده تبلیغاتی، فرصت نگارش یک آگهی تلویزیونی، که در ساعتهای پر بیننده به نمایش در می آید، شانس بسیار بزرگی است.رصد رسانه در ادامه به نکاتی درباره رمزهای موفقیت در تبلیغات تلویزیونی به یاد ماندنی و موثر، اشاره خواهد کرد.

 هویت نام تجاری

تحقیق نشان داده است که درصد حیرت انگیزی از بینندگان، آگهی تلویزیونی را به یاد می آورند، اما نام محصول را فراموش می کنند. به همین دلیل تأکید بر هویت نام تجاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای ثبت نام تجاری در ذهن بیننده نام کالا و نکات مهم آن را حداقل دوبار تکرار کنید. این کار دو علت دارد، نخست، تکرار یک مطلب، یادآوری آن را آسانتر می سازد. دوم، بسیاری از بینندگان احتمالاً در بدو امر، به این آگهی توجهی نکرده اند. پس برای اطمینان خاطر آن را تکرار می کنید.
و با نام محصول بازی کنید آن را هجی کنید و از دیگر بازی های ممکن بهره بگیرید. وقتی محصول جدیدی را تبلیغ می کنید، باید نام آن را در تلویزیون به مردم یاد بدهید.

 بسته کالا را نشان دهید

آگهی تلویزیونیاگر کالای شما را می توان از قفسه سوپرمارکتها خریداری کرد، بر چسب آنرا نشان دهید. دوربین را کاملاً بر روی کالا متمرکز سازید تا خصوصیات بسته بندی آن روشن شود. آگهی های تلویزیونی که با نشان دادن بسته کالا خاتمه می یابند، در ارجحیت انتخاب آن کالا موثرند.

 غذاهای درحال حرکت

در آگهی تلویزیون برای مواد غذایی، هر چه آن ها را اشتها برانگیزتر کنید، بیشتر توجه مخاطب را جلب می کند. تجربه ها نشان داده اند که غذاهای در حال حرکت بیشتر اشتها برانگیزند.

 نماهای نزدیک

استفاده از نماهای نزدیک، هنگامی که محصول، قهرمان آگهی شماست، بسیار مفید است.

شروع قوی

شما فقط ۳۰ ثانیه وقت دارید. اگر در صحنه اول با استفاده از یک عنصر دیداری جذاب، توجه بیننده را جلب کنید، شانس بیشتری برای حک شدن مطلب در ذهن او خواهید داشت. این آیتم یکی از علایم یک لوگوی خوب است. لوگو باید بلافاصله بیننده را تحت تاثیر قرار دهد. طرح لوگو باید به گونه ای باشد که در چند ثانیه تاثیر خود را روی بیننده اعمال کند. باز هم اگر طرح لوگو پیچیده باشد طوری که افراد برای فهم معنی آن مجبور به جستجو و کاوش باشند، احتمالا تاثیر مطلوبی نخواهد داشت. مخصوصا امروزه که در دنیایی زندگی می کنیم که سرعت حرف اول را می زند، بیننده باید برای فهم و جمع بندی موضوع زمان کمی را صرف کند.

بهره گیری از کلام موزون

هرگز بدون آزمایش کردن شعرتان بر روی تعدادی از افراد، از آن استفاده نکنید. اگر نمی توانید شعرتان را به حالت مردم پسندی درآورید، آهنگ را روی آنتن نفرستید.

جلوه های ویژه صوتی

درکنار موسیقی، جلوه های ویژه صوتی، مثل جلز ولز کردن سوسیس در ماهی تابه، می تواند احساسی مثبت در ذهن مخاطب ایجاد کند.

 صدای سرصحنه یا استودیویی

تحقیق نشان می دهد که حفظ بیننده در مواقعی که صداگذاری استودیویی انجام می شود، دشوارتر است. بهتر است از بازیگران بخواهید که سرصحنه فیلمبرداری صحبت کنند.

 برهم گذاری ها

برای تقویت آنچه آگهی بیان می کند می توان آن را تایپ کرد و در حالی که گوینده آگهی، کلمات را ادا می کند، متن تایپ شده را روی تصویر ویدئویی برهم گذاری کرد. اما مطمئن شوید که واژه های مندرج در متن دقیقاً همان واژه هایی باشد که گوینده بر زبان می آورد. هر گونه تفاوتی بین این دو، بیننده را گیج می کند.

از تصاویر تکراری بپرهیزید

اگر می خواهید که بیننده به آگهی تلویزیونی شما توجه کند، چیزی را نشانش دهید که تا به حال ندیده است. اگر به او غروب آفتاب و یا خانواده خوشبخت دور میز غذا را نشان دهید، موفقیت چندانی نخواهید داشت.

 تغییر صحنه

آگهی تلویزیونیدر آگهی های خود صحنه های متنوعی را بدون گیج کردن مردم به کار بگیرید. از تکرار مطالب خسته کننده اجتناب کنید. آگهی خودرا نوظهور، به یادماندنی و اندکی متفاوت خلق کنید. برای مثال تبلیغ همبرگر برگرکینگ، در واقع نوعی معرفی کالا به طور مستقیم در مقابل دوربین است، اما به یادماندنی است، زیرا که از کودک بامزه ۱۲ ساله ای که ۵ ساله می نماید، استفاده شده است.

 یادآورنده

این واژه برای توصیف آگهی های کوتاهی به کار می رود که برای مدتی طولانی تکرار شود. این کار شناسایی نشانه کالا (= نام تجاری) را افزایش می دهد و مردم را به یاد آگهی می اندازد.

محصول را در حین مصرف نشان دهید

مثلاً نشان دهید که چگونه پوشک شما، بچه را خشک نگه می دارد.

هر چیزی در تلویزیون ممکن است

تولیدکنندگان آگهی می توانند هر چیزی را که بخواهید برای شما بسازند. تنها محدودیت، قوه تخیل و ابتکار شما است.

درک نادرست

اگر می خواهید آگهی های تلویزیونی شما از سوء تفاهمات برکنار بمانند باید تا حد ممکن آن ها را واضح و روشن بسازید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی