اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

این یاداشت مربوط به سال 90 است که مجدد باز نشر داده می شود.

موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان با پیشینه یک و نیم دهه حضور موفق را در فضای مجازی ایران است که متاسفانه هنوز که هنوز است علیرغم شهرت خوب و فعالیت گسترده در تمامی حوزه های نرم افزاری، زیرساخت، میزبانی اینترنتی و فضای مجازی که بیشتر به عنوان "سایت تبیان" شناخته شده است. هنوز که هنوز است برای مخاطب و انبوه کاربران ایرانی معرفی شده نیست.

تبیان یکی از موسسات پیشرو در ارائه سرویس های عمومی وب میل و ایمیل به کاربران ایرانی و فارسی زبان اوایل دهه 80 بود است، البته هر چند گاهی این سرویس ها با تغییراتی در خدمات دهی روبرو می شدند، از محدود سازی به کاربران تبیان تا قطع و وصل های امنیتی و نامشخص!!! اما در مجموع ایمیل های امن و مورد اعتماد کاربر بود. در دوره ای تبیان حامی سرویس ایمیل "رایانا" شد.

این روز ها که با تحریم خود خواسته "گوگل" از طرف کاربران مسلمان روبرو هستیم وقتش نشده که بفکر جایگزینی یک ایمیل امن و عمومی به کاربران اینترنت باشیم.

تحریم ارزشی گوگل توانسته این روزها غول گوگل را پس از سال ها از صدر رتبه جهانی وب سایت های اینترنتی بزیر بکشاند. بگونه ای که این از صدر افتادگی همچنان پس از یک هفته ادامه دارد. آیا وقتش نشده که تبیان این روزها با عمومی سازی سرویس ایمیل خود دست کاربران فضای وب را بفشارد.

شاید این روزها تبیان با توجه به زیر ساخت های مستحکم که با راه اندازی بزرگترین دیتاسنتر ایرانی و امن ترین فضای میزبانی وب در ایران و تجربه قوی فنی ، بسمت جایگزین شدن به سرویس وب میل عمومی کاربران ایرانی، مسلمان و فارسی زبان حرکت کند. آیا وقت آن نشده که تبیان از زیر ساخت های و توان فنی خود برای کاربران سرگردان این حوزه استفاده کند. خوشبختانه سیل هجرت اساتید دانشگاه از Gmail بهyahoo شروع شده است که می تواند این هجرت نوعی بازگشت به خانه هم باشد، خانه ای امن و ایرانی.

طبق آمار شنبه 8 مهرماه وضعیت گوگل در رتبه بندی جهانی سایت الکسا اینگونه است: گوگل رتبه دوم جهانی را دارد، در 6 کشور آمریکا، اکراین، هند، پرتقال، بنگلادش، و ایران !! رتبه اول را امروز داشته است. در 5 کشور بیچاره مثل نیجریه و پاکستان و.. رتبه دوم، در 15 کشور از جمله: ژاپن، برزیل، و مالزی رتبه سوم، در 7 کشور از جمله ترکیه، مکزیک، و آرزانتین رتبه چهارم، و در چین رتبه دهم را داشته است، نکته مهمتر اینکه بیش از 10% کاربران گوگل کاربر سرویسGmail گوگل هستد. آیا وقت عمومی شدن tmail   یا سرویس ایمیل تبیان نرسیده است؟

گو اینکه مدتها است که کاربران پر و پا قرص تبیان سایت این موسسه را به عنوان" گوگل فارسی" می شناسند.      

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی