تغییر سیاست های بازاریابی سامسونگ باعث ارتقاء جایگاه این شرکت در ذهن مشتریان شد
خانم یانگی لی (Younghee Lee) یکی از مدیران ارشد واحد جهانی بازاریابی سامسونگ در صحبتهای اخیر خود از روش جالب سامسونگ در خصوص بازاریابی جهانی این برند پرده برداشت.
این مدیر ارشد در صحبتهای خود خیلی شفاف و پیبرده سخن به میان آورد و متذکر شد که چندین سال پیش مصرف کنندگان، سامسونگ را برندی بیروح، یکنواخت و خسته کننده میدانستند، به گفته وی سامسونگ در واقع زیر سایه برندهای بزرگتری نظیر اپل قرار گرفته بود؛ اما این سکه روی دیگری نیز دارد و شرایط در این چند سال تفاوت کرده است.
تغییر سیاستهای بازاریابی سامسونگ در چند سال گذشته کاملا مشهود است و باید گفت که انصافا این تغییرات به نفع سامسونگ تمام شده است. جالب است بدانید سال گذشته، سامسونگ موفق شده تا ۲۷ جایزه برای تبلیغات و بازاریابی خود در مراسم Cannes Lions دریافت کند؛ اکنون نیز سامسونگ برای بازاریابی و تبلیغات خود از مجموعههای خلاقی نظیر Bartle Bogle Hegarty و Wieden + Kennedy کمک گرفته است. خانم یانگی لی اخیرا در خصوص تغییراتی که باعث شده سامسونگ در مقابل رقبای بزرگ بینالمللی قد علم کند صحبتهای زیادی داشته است.
وی مدعی است سامسونگ از شرکتی مهندسی-فناوری محور به شرکتی مشتری مدار با محوریت نیازهای کاربران تبدیل شده است، این مدیر بلند پایه تاکید دارد که تمامی فناوریهای نوین باید به نوعی به دست مصرف کنندهنهایی برسند که به راحتی بتوان آنها را در زندگی روزمره به کار گرفت، اینجاست که بازاریابی نقش خود را نشان میدهد. سامسونگ قبل از اقدام به تولید کالا، ابتدا مدت زیادی را به تحقیق برای تشخیص نیاز مشتری صرف میکند. به گفته وی این نیاز، مرکز اصلی تولیدات سامسونگ را تشکیل میدهد. بد نیست بدانید در حال حاضر در کنار نام سامسونگ، واژههای نوآوری، فناوری و پویا بودن در اینترنت جستجو میشود.
خانم یانگی لی به زمان عرضه گلکسی اس ۷ اشاره کرد، در این مراسم سامسونگ توجه زیادی به Gear VR داشت و برای مهم نشان دادن این امر از مارک زاکربرگ، مرد شماره یک فیسبوک درخواست کرده بود تا در خصوص دیدگاههای خود از فناوری واقعیت مجازی در این مراسم صحبت کند.
وی در پایان صحبتهای خود اشاره کرد که گوشیهای همراه هوشمند همچنان بهترین راه برای حضور موفق یک برند در میان مصرف کنندگان است.