دلایل اصلی همکاری با میکرو اینفلوئنسرها
میکرو اینفلوئنسر کیست؟
میکرو اینفلوئنسر کیست و چرا این عنوان به آنها اطلاق میشود؟ در این مقاله به معرفی میکرو اینفلوئنسرها میپردازیم، همچنین دلایل اهمیت همکاری با این افراد را توضیح میدهیم.
به طور کلی میکرو اینفلوئنسر به کسانی گفته میشود که مخاطبانی حدود دو تا پنجاه هزار فالوور در یک شبکه اجتماعی مشخص دارند، کسانی که در یک حوزهی خاص، علاقهی مشخص و یا بازار کوچک به تولید محتوا میپردازند. بازاریابی با کمک میکرو اینفلوئنسرها به شدت مورد توجه افراد و کسبوکارها قرار گرفته است و اکنون به عنوان روشی موفقتر از کمپینهای سلبریتیها و افراد پرفالوور شناخته میشود.
اگر میخواهید برند خود را قدرتمندتر کنید، با این سوال مواجه هستید که به سراغ کدام گروه از اینفلوئنسرها بروید، در این جا میخواهیم به بررسی فواید اصلی همکاری با میکرو اینفلوئنسرها بپردازیم، همچنین دلایلی را توضیح میدهیم که شما را برای همکاری با این دسته از اینفلوئنسرها متقاعد میکنند.
دلایل اصلی همکاری با میکرو اینفلوئنسرها
۱. میکرو اینفلوئنسر ها نفوذ زیادی دارند!
میکرو اینفلوئنسرها در اغلب موارد بیشترین اطلاعات را در مورد حوزه کاری تخصصی خود دارند. آنها در مورد یک موضوع خاص به صورت تخصصی به تولید محتوا میپردازند و معمولاً مخاطبان بسیار پیگیری دارند که به محتوای آنها به طور کامل اعتماد دارند.
آنها قابل اعتماد هستند و اغلب اعتبار خوبی میان مخاطبان خود دارند، علت این مسئله این است که معمولاً در مورد موضوع مورد علاقهی خود به ارائهی توصیههای شخصی میپردازند و تلاش میکنند زندگی روزمره و چیزهایی را که دوست دارند یا از آنها خوششان نمیآید با بقیه به اشتراک بگذارند.
۲. واقعی بودن در اینفلوئنسر مارکتینگ اهمیت زیادی دارد.
واقعی بودن نیز نقش حیاتی در بازاریابی اینفلوئنسری دارد، در واقع این موضوع میزان تاثیر اینفلوئنسر در تبلیغ را مشخص میکند. تبلیغات میکرو اینفلوئنسرها بسیار موفق هستند و بازگشت سرمایهی خوبی برای برندها دارند، زیرا تبلیغات این افراد دارای سطحی از اصالت است که اغلب اینفلوئنسرهای بزرگ قادر به ایجاد آن نیستند.
اغلب افراد معروف و اینفلوئنسرهای بزرگ قادر نیستند شکلی اصیل، واقعی و قابل باور از تبلیغات را به مخاطبان خود ارائه کنند. ارتباطات شخصی و غالباً صمیمی میکرو اینفلوئنسرها با مخاطبان موجب بالا بردن کیفیت تعامل با فالوئرهای آنها میشود. موضوعی که فرصتی برای ارتباط نزدیک با مخاطبان را فراهم میکند.
۳. مشارکت زیاد مخاطبان
در مورد «تعامل با مخاطبان»، میکرو اینفلوئنسرها اغلب مشارکت نسبتا بالایی دارند، زیرا جامعهی مخاطبان آنها به میزان زیادی پیگیر محتوای تولید شدهی آنها هستند. به این نکته توجه داشته باشید که الگوریتم اینستاگرام به میزان مشارکت مخاطبان با صفحات وابسته است.
در صنعت تبلیغات، نرخ تعامل میانگین در شبکههای اجتماعی چیزی بین یک تا سه درصد است، چیزی که معمولا در همکاری با اینفلوئنسرهای بزرگ به دست میآید. با این حال، بیشتر اوقات میکرو اینفلوئنسرها مشارکت میانگین بالاتری از استاندارد صنعت دارند (چیزی حدود دو برابر)، زیرا مخاطبان آنها به خوبی با محتوای این افراد ارتباط برقرار میکنند و الگوریتمهای شبکه اجتماعی هنوز آنها را به عنوان صفحات «بسیار بزرگ» در نظر نمیگیرند.
نرخ تعامل اینفلوئنسر در رسانههای اجتماعی به میزان فعال بودن مخاطبان آنها بستگی دارد. فعال بودن فالوورها به این معنی است که فالوورها به لایک کردن، اشتراکگذاری پستها و کامنتگذاری در آنها بپردازند. زمانی که اینفلوئنسر از حدی بزرگتر میشود، نرخ مشارکت وی نیز کمتر میگردد.
اکنون با توجه به این موضوعات میتوان نتیجه گرفت، برای ارائه تبلیغات در شبکههای اجتماعی بهتر است به جای توجه به ریچ (میزان بازدید عمومی پیج در هفته) و تعداد فالوورها به موضوع تعامل (Engagement) دقت شود. میکرو اینفلوئنسر ها در مقابل جریان اصلی اینفلوئنسرها از نظر تعداد فالوور ضعیفتر هستند، اما به طور متوسط مخاطبان آنها تعامل بهتری دارند، موضوعی که اهمیت زیادی برای موفقیت کمپینها دارد.
۴. درخشش بیشتر با هزینه کمتر
در نهایت میتوان گفت میکرو اینفلوئنسرها بسیار مقرونبهصرفه هستند، موضوعی که بهخصوص برای مشاغل کوچک یا برندهای تجاری که نمیتوانند بودجهی بزرگی را از قبل (یا در همهی برنامههای تبلیغاتی) سرمایهگذاری کنند و به دنبال استفاده از تبلیغات بازاریابی اینفلوئنسری هستند، اهمیت دارد.
میکرو اینفلوئنسر ها در ایران به ازای هر پست چیزی بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان دریافت میکنند و برندها همواره این فرصت را دارند که بازگشت سرمایه خود را با سرمایهگذاری بر اینفلوئنسرهای بزرگ مقایسه کنند.
به علاوه، باید به این نکته توجه داشته باشید که میکرو اینفلوئنسر ها همکاری بهتری با شما میکنند تا شما را تحت تاثیر قرار دهند. برای مثال به احتمال زیاد تبلیغات مربوط به مراکز پزشکی و درمانی یا مزونهای کوچک لباس را تا کنون دیدهاید؛ تبلیغاتی که در آنها، میکرو اینفلوئنسرها به این مراکز مراجعه نموده و به طور مستقیم به ارائهی توضیحاتی در مورد خدمات آنها پرداختهاند.
نحوه استفاده از میکرو اینفلوئنسر ها
حال سوال اصلی این است: چگونه میتوانیم به شکلی مفید به استفاده از میکرو اینفلوئنسرها بپردازیم؟
شما میتوانید میکرو اینفلوئنسرهای زیادی را در حوزههای مختلف پیدا کنید. میکرو اینفلوئنسر های سبک زندگی، خانوادگی، مُد، سفر، تکنولوژی و … دستههایی تخصصی هستند که میتوانید آنها را پیدا کنید. بنابراین ابتدا باید میکرو اینفلوئنسر هایی را پیدا کنید که با کسبوکار شما بیشترین هماهنگی را دارند.
در این رابطه باید توجه کنید که مخاطبان این میکرو اینفلوئنسر ها در شهرهای مختلف هستند، در حوزههای مختلفی تخصص دارند و نرخ تعامل (Engagement Rate) متفاوت دارند. هر کدام از این اینفلوئنسرها میتوانند برای کسبوکارهای متفاوتی مفید باشند و شناخت کافی از آنها برای دریافت بهترین خروجی اهمیت دارد. بنابراین برای شروع کار بهتر است مراحل زیر را در برگزاری برنامهی تبلیغاتی خود دنبال کنید:
ابتدا اهداف برنامهی تبلیغاتی خود را مشخص کنید.
محتوای تبلیغاتی مناسب کسبوکار خود را برای شبکه اجتماعی آماده کنید.
لیستی از میکرو اینفلوئنسر ها تهیه کنید. آنها را بر اساس محل زندگی، تخصص، ارتباط با موضوع کمپین، هزینه (نسبت مقرونبهصرفه بودن به تبلیغات پیشین)، میزان همکاری مورد نیاز و چنین معیارهایی اولویتبندی کنید.
با آنها تماس بگیرید و در صورت توافق هزینهی تبلیغات را پرداخت کنید.
بر نحوهی اجرای برنامه تبلیغاتی خود نظارت کنید و در صورت نیاز اصلاحات تبلیغات آیندهی خود را مشخص کنید.
منبع: دیما