اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

راهرو ها و لابی های پردیس ملت، امسال شاهد فعالیت گسترده و چشم گیر سایت های vod و تلویزیون های اینترنتی بود. اخبار و حواشی جشنواره فیلم فجر بیشتر از آنکه از سوی رسانه ای مکتوب و حتی دوربین های صداوسیما منتشر شود، به همت و پشتکار رسانه های نو ظهور در فضای مجازی منتشر می شدند. امسال را می شود سال سبقت VODها و IPTV ها از دوربین های صداوسیما دانست. در سالی که چند برنامه تلویزیونی مانند «هفت»، «سینما دو» و «ققنوس» هرچقدر هم کارشنان را حرفه ای انجام می دادند. باز هم به گرد پای سایت های اینترنتی که حتی نشست های نقد و بررسی فیلم ها را به صورت «LIVE» پخش می کردند، نمی رسیدند.
تعداد استودیوهای کوچک و بزرگ در طبقه دوم پردیس سینمایی ملت، که بعضی از آنها در اختیار برنامه های رادیو و تلویزیونی و اکثرشان در اختیار برنامه های اینترنتی بود، نشانه از یک تحول داشت.
برای نمونه، یکی از برنامه های اینترنتی که امسال خیلی خوب توانست به اخبار و حواشی جشنواره فیلم فجر بپردازد، «کافه تماشا» بود. برنامه ای که از امسال به جمع برنامه های سینمایی خارج از فضای تلویزیون پیوسته است. «تماشا» یکی از سامانه های ویدئو درخواستی است که امسال توانست بخشی از اطلاع رسانی جشنواره را به خود اختصاص دهد. برنامه ای که هر روز در چند باکس تولید و در فضای مجازی منتشر می شد. نکته بارز در فعالیت این سایت ها و سامانه ها، به کارگیری عوامل و تیم های کاری بود که پیش از این در برنامه های تلویزیونی همکاری داشته و حتی کارمند رسمی سازمان صداوسیما هستند.

افرادی با وجود توانایی هایشان نتوانسته بودند در سیستم بروکراتیک صداوسیما آن گونه که امنون در فضای مجازی و رسانه های اینترنتی موفق هستند، کار کنند و با مخاطبان خود ارتباط برقرار نمایند.
هنر رسانه های اینترنتی در مقبال برنامه های تلویزیونی این است که به طور ملموس در صحنه جشنواره حضور داشتند و گام به گام با جشنواره پیش می رفتند. بر خلاف تلویزیون که ساعات پایانی شب را به پخش برنامه های سینمایی «هفت» و «سینما دو» اختصاص می داد. ساعتی که اکثر مخاطبان عادی تلویزیون یا آماده استراحت شبانه می شدند یا تماشاگر برنامه های دیگری بودند. به جرئت می توان گفت که در انتخاب نتوع مخاطب، تلویزیون تلاش کرده است که «هفت» و برنامه «سینما» دو را برای مخاطب خاص دوست دار سینما تولید کند. در حالی که رسانه های اینترنتی مسیر دیگری را طی کرده اند. آن ها تلاش می کنند با ایجاد فضای رسانه های بیشتر از آنکه به فکر می کنند که یک فرد در فضای مجازی به دنبال چه نوع خبرهایی است و چطور می شود توجه وی را به سمت اخبار سینما و جشنواره فیلم فجر معطوف کرد. در فضای مجازی و اینترنت به دلیل اینکه مخاطب حق انتخاب دارد و مانند تلویزیون مفعول و بی دفاع نیست، جلب نظر بیننده سخت تر و پروسه ای طولانی تر را طلب می کشد.
هنر رسانه های نوین اینترنتی و برنامه های پر مخاطب VOD ها و IPTV ها این است که آنچه که مخاطب انتخاب گر به دنبال آن است را تولید می کنند. سینما و جشنواره فیلم فجر نیز بهترین فرصت برای این رسانه ها بود. سی و ششمین جشنواره فیلم فجر نشان داد که ما در آغاز یک مرحله گذار هستیم. مرحله ای که در آن اگر رسانه ای آنلاین نباشد، کارش در رقابت سخت می شود.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی