اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

«بزم رزم» مستندی است که تماشاگر با آن می خندد، اشک می ریزد، به فکر فرو می رود، بر دانش تاریخی اش افزوده می شود و مهم تر از همه با حالی خوش سالن را ترک می کند، دیگر از سینما چه می خواهید؟

  «بزم رزم»، اثری درباره تاریخ موسیقی در ایران بین سالهای ۵۷ تا ۶۷ است که با بیانی بسیار ساده، بی اندازه به دل می نشیند. بیانی از این جهت ساده که کل مستند را یا مصاحبه تشکیل داده یا موسیقی روی تصاویر آرشیوی، بدون استفاده از خرق عادت هایی که این روزها خیلی از مستندسازان استفاده می کنند تا اثرشان را جذاب کنند و اغلب هم ناموفق هستند.

بدون شک مهم ترین برگ برنده فیلم موسیقی های ناب و خاطره انگیز آن سالهاست که با خیلی هایشان زندگی کردیم و حالا داستانشان را می شنویم. کار پژوهشی مستند بسیار قوی است، به طور کلی شاهد دو نوع تصاویر آرشیوی هستیم، یا تصاویری بسیار ناب و دیده نشده، یا صحنه هایی مشهور و نوستالژی.
تدوین خوب کار به فیلم ریتمی تند بخشیده به طوری که علیرغم وجود مصاحبه های بسیار اصلا گذشت بیش از دو ساعت را حس نمی کنیم، کارگردان پای میز تدوین مصاحبه ها را طولانی نمی کند و از لحظه لحظه ی وقتی که در اختیار دارد استفاده ی مفید می کند، حتی هیچ آهنگی را کامل پخش نمی کند، شاید اگر من این مستند را می ساختم برای دل خودم هم که شده چند قطعه را کامل پخش می کردم و همین باعث خستگی مخاطب می‌شد، اتفاقی که در بزم رزم نمی افتد.
قاب های مصاحبه ها بسیار چشم نواز بسته شده اند و یکی از کوچکترین ایرادات کار، نبود دوربین دوم در مصاحبه هاست که باعث می شود کات های میان صحبت های افراد را کاملا حس کنیم یا گاهی کارگردان برای تغییر قاب مجبور به زوم در همان نما می شود.
سازنده روی موضوع مهم و حساسی دست گذاشته و اتفاقا سراغ یکی از خاص و پرحاشیه ترین دوره های موسیقی معاصر رفته که تلاشش بسیار شایسته ی ستایش است. در گفتگوها به اتفاقات و تصمیماتی اشاره می شود که نمونه های مشابه اش را امروزه نیز شاهد هستیم و بیننده را وادار به تامل می کند. یکی دیگر از عوامل تاثیرگذاری گستردگی مصاحبه شونده ها و صمیمیت آنهاست طوری که روایت آنها از وقایع به اندازه ی موسیقیشان دلنشین است. پایان بندی مستند هم عجیب به یاد ماندنی است.
«بزم رزم» مستندی است که تماشاگر با آن می خندد، اشک می ریزد، به فکر فرو می رود، بر دانش تاریخی اش افزوده می شود و مهم تر از همه با حالی خوش سالن را ترک می کند، دیگر از سینما چه می خواهید؟
 
مستند «بزم رزم» به کارگردانی سید وحید حسینی و تهیه کنندگی مهدی همایونفر که در بنیاد روایت فتح تولید شده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی