اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صدا و سیما، در این مراسم از داوود میرباقری کارگردان توانمند و نامدارایران اسلامی و خالق آثار ماندگار تاریخی و فخر آفرین " امام علی ع" و " مختار" تجلیل و قدر دانی شد و در حالی که دکتر اسفندیاری رییس دانشگاه صدا و سیما، مهندس احمد شهریاری معاون منابع مالی و سرمایه انسانی رسانه ملی، مدیر شبکه دو سیما، مهندس محمدرضا جعفری جلوه، دکتر علی دارابی معاون استان های صدا و سیما، دکتر رضا پورحسین مدیر شبکه چهار سیما و دکتر حسن خجسته عضو هیأت علمی و استاد دانشگاه صدا و سیما برای تقدیم لوح به روی صحنه آمده بودند، پدر شهید نظام دوست از شهدای این دانشگاه، حمایل و لوح استاد افتخاری دانشگاه صدا و سیما را به استاد داوود میرباقری اعطا کرد.

داود میرباقری خطاب به دانشجویان گفت: خیرمقدم عرض می کنم محضر دوستان عزیزی که ان شاء الله آمده اند تا رنج جویندگی را تحمل کنند و در آینده از هدایت گران رسانه ای باشند که به تعبیر امام بزرگوار، دانشگاه است.

وی افزود: ماه محرم ماه حریت و آزادگی، ماه عدالت، ماه پیروزی خون بر شمشیر و ماه تحقق کمال انسانی است.

میرباقری گفت: به تناسب حال این روزهای خودم که جستجو در حال حضرت سلمان است از ایشان کمک می گیرم. سلمان جایی در مکاشفات خود در خرابه های رازآلود شام، سقراط حکیم را در حال سر کشیدن جام شو کرانش می بیند که سقراط به او می گوید بهای هدایت انسان رنجی است که هدایتگران می‌کشند.

امیرباقری گفت: اگر به تاریخ به بنگریم و به زندگی بزرگان انبیا اولیا و برگزیدگان و صاحبان اندیشه های نو نگاه کنیم می‌بینیم که همه این بزرگواران برای رهایی آدمیان از جهل و ضلالت و گمراهی مرارت های بسیار کشیده اند و خداوند همواره بهترین بندگانش را قربانی هدایت مخلوقاتش کرده و حضرت سیدالشهدا حسین بن علی علیه السلام نورچشمی پیامبر ختمی مرتبت بلاشک عزیزترین و مقرب ترین بندگان خداست و باری در مناسبتی در نمایش واره ای درباره عظمت حسین بن علی علیه السلام ابیاتی بر قلمم جاری شد بدین مضمون که؛ در کفه های ترازو رنج‌های همه انبیا در یک سو و رنج های حسین ع را در سوی دیگر دیدم که کفه رنج های حسین سنگین تر است و به نظر حقیر اگر سیدالشهدا و قیام عاشورایش نبود تکامل تاریخ بشریت ناقص بود.

میرباقری خطاب به دانشجویان دانشگاه صدا و سیماگفت: آنچه که بناست بنده به عنوان معلم در خدمت شما عزیزان باشم ادبیات نمایشی است. نمایش از بدو تولد با اندیشه همراه بوده و هست و خواهد بود و وقتی به تاریخ نمایش نگاه می کنیم گاه مرتفع ترین قله های فلسفه را می بینیم و نمایش جوهره اش آمیخته با محبت انسان است و جهان پیرامونش آمیخته به حکمت آفرینش، صرف نظر از اینکه گاه به تناسب اقلیم و فرهنگ تغییراتی در ساختار آن ایجاد شده و خواهد شد، اما جوهره اش همواره متکی به خدا شناسی و انسان شناسی است.

خالق سریال های به یادماندنی و اثرگذار " امام علی ع" و "مختار" که کسوت استاد افتخاری دانشگاه صدا و سیما را پذیرفته گفت: ان شالله مجالی باشد تا با انتقال تجاربم، سهمی کوچک در باروری اندیشه های جوان، داشته باشم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی