اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

تکنیک های سلبریتی سازی در اینستاگرام (1)

سه شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۱۰ ق.ظ

عکس‌هایی که در آن‌ها صورت افراد مشخص است ۳۲ درصد بیشتر لایک می‌گیرند.
کدام صفحات در اینستاگرام طرفداران بیشتری دارد؟ نتایج جالبی در پیش دارد. که می تواند راهنمای سلبریتی سازی باشد.

ممکن است این سوال برای شما به وجود بیاید که چه صفحاتی دارای بیشترین مخاطب هستند. مدیرسایت «اینستا سل» در پاسخ به این سوال می گوید: «به طور کلی هر صفحه ای که در حوزه خانم ها فعالیت کند با تعداد دنبال کنندگان بیشتری رو به رو خواهد شد. در مجموع خانم ها بیشتر از آقایان از اینستاگرام استفاده می کنند و در نتیجه مشتری های خانم بیشتری در اینستاگرام وجود دارند. از صفحات مخصوص لباس و مزون بگیرید تا زیورآلات و جواهر. جالب است بدانید در بسیاری از مواقع حتی مشتری های صفحات لباس های مردانه نیز خانم ها هستند. در مجموع خانم ها سلیقه آقایان در خرید لباس را قبول ندارند و اگر به بوتیک های مردانه شهر هم بروید تعداد خریداران خانم آن ها بیشتر است! این ماجرا دقیقا در مورد اینستاگرام هم صدق می کند و خانم هیچ اعتمادی به سلیقه آقایان ندارند و ترجیح می دهند خودشان برای آن ها از صفحات اینستاگرامی خرید کنند!»

استفاده از سلبریتی در تبلیغات همیشه جذاب بوده است، چه برای مخاطب، چه برای صاحب برند و چه سازنده تبلیغ. حضور چهره‌های سرشناس به ویژه بازیگران و ورزشکاران شناخته شده و محبوب در تبلیغات مختلف محیطی در چند سال اخیر به شکل گسترده مورد توجه قرار گرفته است. در استفاده از سلبریتی مهمترین مساله نوع استفاده از این پتانسیل است. معمولا این قضیه پیچیدگی‌ها و ملاحظات و البته در ایران محدودیت های خاص خود را دارد. لذا کابرد افراد مشهور یا سلبریتی برای تبلیغ برند همواره استراتژی موقتی بوده و بسیار حساس است. زیرا هر اتفاقی می تواند موفقیت یا شکست این استراتژی را تحت تأثیر خود قرار دهد. اما باید در نظر داشت که در صورت موفقیت می تواند سود سرشاری را نصیب برندها کند. قبل از انتخاب فردی به عنوان مبلغ و ترویج دهنده برند، می بایست از تناسب فرد مورد نظر با استراتژی جایگاه سازی برند اطمینان حاصل کرد. باید در نظر گرفت که مشتریان هدف شما به چه کسی اعتماد می کنند و چه کسی ممکن است اعتماد آن ها را به خود جلب نکند؟

استفاده از سلبریتی ها برای تبلیغ یک کالا مساله‌ای است که از مدت‌ها قبل در کشورهای مختلف مورد توجه و استفاده بوده است. این موضوع از چند سال پیش در کشور ما نیز مطرح شده و بسیاری از شرکت‌های تبلیغاتی برای جلب نظر بازیگران و ورزشکاران شناخته شده، به شکل گسترده تلاش کردند ولی به دلایلی استفاده از تصویر چهره‌های ملی، ورزشی و فرهنگی در تبلیغات تجاری ممنوع شد. این در حالی است که در بسیاری از مراکز تجاری و معابر شهری با تصاویر تبلیغاتی چهره‌های مشهور غیرایرانی مواجه می‌شویم. این موضوع علاوه بر گسترش سبک زندگی غربی به فروش کالاهای خارجی و در نتیجه ضربه به اقتصاد ملی کمک می‌انجامد. در چنین شرایطی آیا بهتر نیست به جای استفاده از تصویر چهره مشهور خارجی از تصاویر چهره هنرمندان و بازیگران وطنی در تبلیغ محصولات استفاده کرد؟

یکی از دلایل ممنوعیت فعالیت‌های تبلیغاتی چهره‌های مطرح، قانونمند نبودن و عدم امکان نظارت بر این فعالیت‌ها می‌باشد. چندی پیش و پس از آنکه با تدبیر دست‌اندرکاران مد و لباس کشور ایجاد موسسات تخصصی مُد در دستور کار قرار گرفت یکی از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده، ضابطه‌مند شدن فعالیت‌های مرتبط با مدلینگ بود که با تمهیدات انجام شده فعالیت‌های تبلیغاتی این حیطه در چارچوب فرهنگ کشور شکلی قانونمند پیدا نمود. در همین راستا این موسسات در چارچوبی قانونی می‌توانند در حیطه فعالیت خود از توانمندی‌های چهره‌های مطرح اجتماعی برای تحقق اهداف اقتصادی و ترویج فرهنگ استفاده از تولید داخل استفاده نمایند.

آمار و ارقام جالب از اینستاگرام در سال ۲۰۱۵

۷۵ میلیون کاربر روزانه از اینستاگرام استفاده می کنند
اینستاگرام بیش‌از سیصد میلیون کاربر فعال دارد
۱۷ درصد از کاربران اینترنت از اینستاگرام استفاده می کنند.
۵۲ درصد از کاربران اینستاگرام از توئیتر هم استفاده می‌کنند.
۵۸ درصد از کاربران توئیتر از اینستاگرام استفاده می‌کنند.
باورکردنی نیست که ۹۴ درصد از کاربران اینستاگرام در فیسبوک عضو هستند.
۵۳ درصد از کاربران اینترنت با سن ۱۸ تا ۲۹ سال از اینستاگرام استفاده می کنند.
۷۶ درصد از نوجوانان آمریکایی کاربر اینستاگرام هستند.
اینستاگرام هشتمین اپلیکیشن محبوب در آمریکا است.
نیمی از کاربران اینستاگرام روزانه به اپلیکیشن آن سر می‌زنند.
بیش‌از ۲۰ میلیارد عکس از سال ۲۰۱۰ تاکنون در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده است.
روزی ۷۰ میلیون عکس در اینستاگرام به اشتراک گذاشته می‌شود.
میزان تعامل کاربران در اینستاگرام ۱۵ برابر فیسبوک است.
نزدیک به نیمی از عکس‌هایی که در اینستاگرام آپلود می‌شوند از هیچ فیلتر عکاسی اینستاگرام استفاده نکرده‌اند.
روزانه بیش از ۲٫۵ میلیارد لایک در اینستاگرام صورت می‌گیرد، این عدد در هر ثانیه برابر ۸۵۰۰ لایک است.
در هر ثانیه ۱۰۰۰ کامنت برای عکس‌ها گذاشته می‌شود.
به طور میانگین ۲۵ درصد کاربران یک تا سه عکس در اینستاگرام آپلود می‌کنند این درحالی است که ۳۷ درصد از کاربران اینستاگرام هیچ عکسی آپلود نکرده‌اند.
۵۱ درصد از کاربران اینستاگرام مرد و ۴۹ درصد خانم هستند.
۷۰ درصد از کاربران اینستاگرام خارج از آمریکا زندگی می‌کنند.
۲۲ درصد از کاربران اینترنت در خاورمیانه و شمال آفریقا از اینستاگرام استفاده می‌کنند و عربستان بیشترین کاربر را در این منطقه دارد.
۴۷ درصد از جوانان از طریق اسمارت‌فون از اینستاگرام استفاده می کنند و ۵۳ درصد دیگر از طریق تبلت.
۶۵ درصد از عکس‎‌های اینستاگرام حتی ۱۰ لایک هم نمی‌گیرند.
عکس‌هایی که در آن‌ها صورت افراد مشخص است ۳۲ درصد بیشتر لایک می‌گیرند.

 

آمار و ارقام جالب از اینستاگرام در سال 2017

- 60 درصد پهنای باند اینترنت ایران در اختیار تلگرام و فیس بوک است

 

نظرات (۱)

اطلاعات جالبی بود. پس میشه ما هم سلبریتی بشیم؟؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی