اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

سلبریتی ها در بازاریابی: کاربرد افراد مشهور در استراتژی مارکتینگ بسیاری از برندها مرسوم است و در معرفی یک برند در بسیاری از کشورهای دنیا رواج دارد. بر اساس تحقیقات بازار و با توجه به ریسکی که این کاربرد افراد مشهور دارد، ۱۵٪ تبلیغات در کشور آمریکا با استفاده از چهره های مشهور صورت می گیرد. بر اساس تحقیقات صورت گرفته شرکت های آمریکایی سالانه ۵۰ بیلیون دلار برای جذب اسپانسرهای شرکتی و استفاده از افراد مشهور برای تبلیغات برند خود هزینه می کنند. در فرهنگی که بسیار تحت تأثیر افراد مشهور قرار دارد به نظر می رسد که کاربرد این چهره ها می تواند در فضای بازار موثر باشد. بهتر است تمامی مزیت ها و معایب استفاده از افراد مشهور را در استراتژی بازاریابی خود، قبل از به کار گیری این افراد به عنوان مبلغان برند که در فضاهای عمومی و به طور آشکار به تبلیغ برند شما خواهد پرداخت، در نظر گیرید.

مزایا

  • این افراد مشهور می توانند ارزش تجاری برند شما (Brand Equity) را افزایش دهند و سبب بازشناسایی نام برند (Brand recognition) شوند.
  • این مبلغان برند می توانند سبب ایجاد تازگی در برند و یا اضافه کردن بعدی جدید به برند شما گردند. شهرت جهانی این افراد مشهور می تواند برای شما شهرت و مشتریانی بین المللی را به ارمغان بیاورد.
  • در کنار یک فرد مشهور می توانید برای برند خود اعتبار بیافرینید. استفاده فردی بسیار مشهور از برند شما می تواند نشان دهنده خوب بودن محصول یا خدمات شما باشد.
  • این افراد مشهور می توانند شخصیت متمایز و قابل تشخیصی را به برند شما القا کنند.

ریسک ها

  • افراد مشهور نیز مانند سایر انسان ها دارای این ویژگی هستند که ممکن است مرتکب اشتباه شوند. البته باید در نظر داشت که متاسفانه اشتباهاتی که این افراد مشهور مرتکب می شوند در مجامع عمومی انجام شده و در رسانه ها پخش می شوند.
  • فرد مشهور می تواند شهرت یا تناسب خود با برند را از دست دهد و یا تصویر آن ها در جامعه تغییر کند. این عامل می تواند سبب ایجاد تصویری متناقض از آن فرد و یا برند معرفی شده شود.
  • مصرف کنندگان ممکن است شک کنند که آیا واقعاً فرد مشهور از محصولات یا خدمات برندی که در حال تبلیغ آن است استفاده می کند یا نه.
  • هزینه ی پرداخت شده به یک فرد مشهور برای تبلیغ برند خود می تواند بسیار بالا باشد. آیا می توانید ضرر مالی حاصل از عدم موفقیت و عدم دست یابی به سود پیش بینی شده را جبران کنید؟
  • صرفاً مشهور بودن نمی تواند دلیل موجهی برای تناسب فرد مورد نظر برای تبلیغ برند شما باشد. آیا مشتریان هدف برند شما با فرد مذکور ارتباط برقرار می کنند؟ آیا فرد مذکور می تواند به بهبود جایگاه برند شما در ذهن مخاطبان کمک کند؟

 سلبریتی ها  در تبلیغات

سلبریتی ها همیشه می توانند بهترین فروشنده های کالا و معرفی کنندگان برندها باشند. معرفی یک کالا و برند ناشناخته و یا کمتر شناخته شده توسط یک چهره ی مشهور و محبوب یکی از سریع ترین و آسان ترین راه های معرفی و فروش است. راهی که بوسیله ی آن، برند تداعیاتش را بر پایه ی ویژگی ها، محبوبیت و شهرت ستاره ها می چیند. وقتی یک برند توسط یک بازیگر محبوب و یا یک ستاره ی ورزشیِ مشهور معرفی میشود، این برند به سرعت اعتبارش را بر  پایه اعتبار معرفی کننده اش دریافت می کند. انتخاب سلبریتی ها توسط برند ها بایستی با در نظر گرفتن، اهداف تبلیغاتی و جایگاه یابی برند انجام شود، لزوماً میزان شهرت  یک ستاره دلیل موفقیت این برنامه ی بازاریابی و تبلیغاتی نخواهد بود.گاهی اوقات یک ستاره ی موفق ورزشی یا هنریِ محلی میتواند باعث جذب و اعتماد گروه جدیدی از مخاطبین به مخاطبین برند شود! نکته جالب اینکه جذابیت های یک ستاره لزوما ویژگی های فیزیکی آن نیست، احترام و علاقه ای که طرفداران آن ستاره و مخاطبین برند نسبت به یک چهره ی مشهور احساس میکنند، میزان جذابیت ستاره و متعاقبا برند و محصول را رقم میزند.

یک ستاره میتواند به شیوه های مختلفی به تبلیغ و حتی برندینگ یک محصول و نام تجاری کمک کند، این همکاری میتواند بصورت مستقیم و توصیه استفاده از یک محصول و به اشتراک گذاشتن تجربه ی استفاده ی این محصول توسط آن ستاره باشد و یا اینکه از تصویر یک چهره ی مشهور در آگهی های تبلیغات محصول استفاده شود، البته روشهای خلاقانه ی دیگری هم برای ایجاد تصویر ذهنی مناسب بواسطه ی استفاده از شهرت و تصویر ذهنی که مخاطب از یک ستاره دارد وجود دارد، که متاسفانه کمتر مورد توجه قرار گرفته است. از حضور ستاره های میتوان در بسیار از رسانه های تبلیغاتی مثل تبلیغاتی محیطی، چاپی، تلویزیونی و رادیویی یا تولید ویدیوهای آنلاین و … استفاده کرد اما کاری که این روش بازاریابی را موثرتر میکند قطعا استفاده از رسانه های جدید در کنار این ابزار سنتی برای انتقال پیام تایید و همراهی ستاره ها به مخاطبین برندهاست.

کلید اصلی انتخاب، ستاره ی درست برای محصول درست و استفاده از پیامی درست در رسانه ای درست تحت برنامه های یک کمپین درست است! اگر تمام اجزای این ترکیب به درستی و با دقت انتخاب شود، میتواند باعث سودآوری زیاد کمپین و همچنین ایجاد آگاهی به شدت گسترده و موثری از برند در ذهن عموم مخاطبین شود و اگر در انتخاب هرکدام از این المان ها، بی دقتی و اشتباهی صورت گیرد میتواند یک شبه تصویر برند و حتی ستاره را خدشه دار کند! نکته ای که باید در زمان انتخاب چهره برای برنامه ی بازاریابی توسط ستاره ها به آن توجه ویژه داشت اعتبار ستاره هاست این اعتبار در سه بخش عمده بایستی بررسی شود: تخصص، قابل اعتمادی و جذابیت.

نمونه های موفق :برای سالیان طولانی مایکل جردن برند لباس Haness را به طرفدارانش پیشنهاد میکرده است. این همکاری طی این سالیان برای برند هنز تصویری حاوی احترام و کیفیت نزد مخاطبینش ساخته است. همکاری خواننده ی مشهور پاپ بریدنی اسپیرز با پپسی باعث شد این برند با جامعه ی بزرگی از جوانانی که نوشابه های  گازدار میخورند، ارتباطی عاطفی و از نزدیک برقرار کند.

برندها اغلب تمایل دارند از حضور و تاییدیه ستاره ها در برنامه های تبلیغاتی شان استفاده کنند اما بعضا عدم امکان ارزیابی ایشان از هزینه های همکاری و نداشتن دسترسی به ستاره ها برای ورود و شروع مذاکرات، مانع عملیاتی شدن این برنامه ها میشود. چالش دیگری که در این مسیر وجود دارد، هزینه های بالای تبلیغات ATL مثل تبلیغات تلویزیونی و رادیویی و محیطی به خودی خود است که وقتی هزینه های همکاری با ستاره ها برای تهیه پیام و طرح به آن افزوده میشود، میزان ریسک بودجه را بیشتر میکند. با این حال منافع حاصل از بازارایابی ستاره ها مخصوصا زمانی که برند در برنامه های تبلیغاتی ش معرفی محصولی تازه و یا بدنبال جایگاه یابی در ذهن مخاطب است، انقدر زیاد و سریع است که هزینه های ریسک این تصمیم را پوشش میدهد.

وقتی یک محصول تازه توسط یک چهره ی شناخته شده به مخاطبین معرفی می شود، حس آشنایی که مخاطب با آن ستاره دارد و تمامی تجربه های احساسی و خاطراتی که در ذهن مخاطب نقش بسته است، بصورت ناخودآگاه با محصول گره میخورد. این تجربه برای “ماست دنون” وقتی میخواست محصول تازه ی خودش را به بازار عرضه کند، بخوبی کار کرد. دنون از چهره ی جیمی لی کورتیس استفاده کرد، ستاره ای که بعنوان زنی میانسال، با تناسب اندام و فعال در هالیوود شناخته شده است. بنابراین سابقه ی و تجربه ی خانم کورتیس بی تجربگی و عدم شناخت ماست دنون را پوشش داد و همچنین زنی متاسب و فعال با ویژگی های شخصیت برند ماست دنون آمیخته شد!

برند سلبریتی ها

برای اینکه یک سلبریتی، برند شخصی خود را حفظ نموده و آن را توسعه دهد نیازمند به برنامه ریزی بازاریابی و توسعه مدل برند شخصی دارد. لذا همچنان که سلبریتی ها می توانند به بازاریابی و برندسازی محصولات و شرکت ها کمک کنند خود نیز لازم است برندسازی سلبریتی انجام دهند. درنتیجه این اشخاص مشهور معمولاً ترکیبی از محتوای ارسالی در شبکه های اجتماعی، ظاهر، محصولات و حواشی جهت حفظ موقعیت و هیجان بخشیدن به دنبال کنندگان برای برجسته کردن و متمایز ساختن ویژگی های خود، به کار می برند. رشد برند این افراد از ظهور در تبلیغات بایستی فراتر رفته و موارد دیگری از جمله جوایز و گواهی نامه ها، تاییدیه ها، پیج های معتبر، نقش سفیر یک برند بودن و … را شامل می شود.

 

سفیر برند (Brand Ambassador)

شرکت‌های تجاری برای تبلیغ و ارتقای محصول و خدمات‌شان در سطح جامعه به حمایت مشاهیر احتیاج دارند، به همین دلیل از آن‌ها برای تبلیغات خود استفاده می‌کنند. مدتی است در ایران نیز برخی شرکت‌ها و تولیدکنندگان محصولات مختلف از هنرپیشه‌ها، خواننده‌ها و ورزشکاران برای تبلیغ محصولات خود استفاده می‌کنند. البته این امر با استقبال هنرپیشه‌ها هم روبرو شده است. در گذشته نه چندان دور استفاده از سلبریتی‌ها در تبلیغات ممنوع اعلام شد اما مدتی پس از آن این ممنوعیت از بین رفت و هنرپیشه‌ها یکی پس از دیگری تبلیغات برندهای مختلف را قبول کردند.

بسیاری ستاره ها و سلبریتی ها با روزگار خود را با سفیر برند شدن می گذرانند! «بازیگرها در فیلم‌ها بازی می‌کنند تا پیشنهادهای تبلیغاتی بیشتری داشته باشند!» این جمله کنایه‌آمیز در سینمای آمریکا و همه کشورهای دیگری که سازوکار درستی در تولید قهرمان و ستاره دارند، چندان عجیب به نظر نمی‌رسد. درآمد تبلیغاتی بسیاری از سلبریتی‌های کره زمین، از دستمزد سالیانه آنها برای هنرشان بیشتر است. در ایران اما تبلیغ سلبریتی‌ها برای برندهای مختلف مدت زیادی ممنوع بوده است. از سال ۱۳۵۸ تا سال ۱۳۸۲ هیچ وقت تصویری از بازیگران سینما بر بیلبوردها نرفته بود. تنها یکی از شرکت‌های تولیدکننده لباس چرم به صورت محدود از جمشید هاشم‌پور برای تبلیغات در حد بروشور و کاتالوگ استفاده کرده بود.

با رفع ممنوعیت حضور ستارگان در تبلیغات، هرچند می‌توان خوشحال بود که روزهای خوبی در حوزه تبلیغات خواهیم داشت اما از طرفی دیگر هنگامی که بعنوان صاحب برند برای مشاوره در شرکت‌های تبلیغاتی به دنبال راه‌کار برندینگ هستید با تعجب در قالب یک پروپوزال استفاده از ستارگان را بعنوان سفیر برند Brand Ambassador می‌بینید. به نظر می‌آید که آژانس‌های تبلیغاتی با ورود یک امکان به حوزه بازاریابی، به سرعت دچار تب فروش آن شده و تنها راه درمان مشتری را با همان نسخه همیشگی می‌پیچند.

حضور یک ستاره به عنوان سفیر برند شرایطی دارد که نمی‌تواند برای هر برندی مناسب باشد بلکه در اولین و مهمترین قدم نیاز به فرهنگ‌شناسی و اطلاعات در مورد آداب و رسوم جامعه ایرانی دارد. آیا جامعه ایرانی مانند مردم آمریکایی و اروپایی تنها به واسطه تبلیغ یک ستاره، ترغیب به انتخاب یک برند یا خرید کالا می‌‌شوند؟ در دومین قدم این نکته مهم است که آیا شخصیت هر ستاره‌ای برای هر برندی مناسب است؟ برای مثال یک وزنه‌بردار سنگین وزن می‌تواند سفیر برند محصولات خانگی یا لباس باشد؟ و یا اصلاً این موضوع مهم نیست! همانقدر که محبوب باشد، کافیست؟ حتماً قبل از استفاده از این ابزار برندینگ در تبلیغات، از خود سوال کنید که سفیر برند برای برند یا محصول من چکار می‌کند؟

نکته بسیار مهم! در دنیای امروز تبلیغات سفیر برند تنها یک چهره در کنار محصول و برند شما نیست، سفیر برند در کمترین همکاری خود با برند باید در شبکه‌های اجتماعی به تعامل با مشتریان برند بپردازد. همانطور که شما ستاره مورد نظرتان را بعنوان سفیر برند خود معرفی می‌کنید او نیز باید شما را معرفی کند. و این نکته به تنهایی نشان می‌دهد که به چه میزان یک سفیر برند می‌تواند ارزش افزوده برای برند شما ایجاد کند. لذا در نظر گرفتن خصوصیات همگن بین برند و سفیر برند بسیار مهم است.

بعد از بررسی تمامی جوانب در انتخاب سفیر برند، حتماً سابقه سفیر برند را در مورد برندهای دیگر در نظر بگیرید تا تحت تاثیر برند دیگر و یا تجربیات سفیر خود قرار نگیرید. اما با بررسی تمامی موارد فوق باید بدانید زمانی به سفیر برند نیاز دارید که در حوزه‌های دیگر برند موفقیت نسبی را کسب کرده باشید و به یاد داشته سفیر برند یک مکمل است و هیچ‌گاه عمده هزینه مارکتینگ خود را به این موضوع اختصاص ندهید.

سلبریتی ها در برند سازی

سلبریتی برندینگ (Celebrity branding) و تبلیغات از طریق چهره‌های مشهور نوعی از برندینگ یا تبلیغات است که در آن چهره‌های مشهور از گروه‌های مرجع اجتماعی به عنوان سفیر یا عامل یک برند یا تولید کننده با استفاده از محبوبیت و جایگاه اجتماعی خود به تبلیغ برای یک محصول، خدمات و یا یک رویداد خیریه می‌پردازند.

مشاوران و کارگزاران صنعت تبلیغ با آگاهی از محبوبیت بالای چهره‌های فرهنگی، ورزشی در میان عامه مردم، سال‌هاست که پای این نامداران و مشاهیر را به آگهی‌های بازرگانی باز کرده‌اند. شرکت‌های بزرگ و بین‌المللی چون«آدیداس»، «نایک»، «پوما» و… با پیشنهاد رقم‌های حیرت انگیز از بزرگان ورزش به عنوان معروف و مروج کالا و خدمات خود بهره می‌برند. درچند سال اخیر فوتبالیست‌ها، بسکتبالیست‌ها، رانندگان فرمول یک و تنیسورها و… پولی که از راه تبلیغات عایدشان می‌شود، بسیار بیشتر از قراردادهایی است با تیم‌های ورزشی خود منعقد می‌کنند.

عقد قراردادهای متعدد و کلان با کمپانی‌های چند ملیتی بود که موجب شد «دیوید بکام» فوتبالیست شهر انگلیسی، راهی آمریکا شود و برای هرثانیه زندگی در این کشور ۲ دلار دستمزد دریافت کند.

سلبریتی برندینگ اشکال مختلفی دارد، از جمله حضور ساده یک چهره مشهور در تبلیغات یک کالا، خدمات و یا مراسم خیریه یا حضور این افراد در رویدادهای روابط عمومی و یا راه‌اندازی خط تولید یک محصول یا خدمات توسط خود فرد که ممکن است تنها محدود  به استفاده از نام یک شخص برای یک محصول باشد. شایع‌ترین نوع استفاده از این شیوه تبلیغاتی در حوزه مد، پوشاک و لوازم مد می‌باشد. تعداد زیادی از خواننده‌ها، هنرپیشه‌ها، مدل‌های مشهور، ورزشکاران و سایر چهره‌های مشهور هم اکنون حداقل یک محصول تحت لیسانس دارند که نام آنها را یدک می‌کشد.

در برخی موارد برای بازاریابی و تبلیغات به این شیوه حتی ممکن است از شخصیت یا خصوصیت خاصی از افراد مشهور استفاده ‌شود. به طور مثال استفاده از صدای چهره‌های مشهور. برخی از چهره‌ها با داشتن صدایی خاص بدون نمایش تصویرشان می‌توانند تداعی کننده یک تصویر از خویش باشند. به طور مثال هنرپیشه مشهور شان کانری(Sean Connery) و یا مرحوم خسرو شکیبایی.

استفاده از چهره‌های ورزشی می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر فروش و بهبود جایگاه برندهای ورزشی داشته باشد به طور مثال پس از حضور تایگر وودز در تبلیغات شرکت نایک فروش این شرکت ۱۰۰ درصد افزایش یافت. از مشهورترین چهره‌های فعال در حیطه تبلیغات ورزشی می‌توان از کرستیانو رونالدو، تایگروودز، آسامی پاول نام برد.

به تازگی روش‌های جدیدی برای حضور چهره‌ها در تبلیغات استفاده می‌شود و با بررسی‌های دقیق علم بازاریابی تأثیر حضور چهره‌ها بر تصویر برند و تغییر رفتار خریدارن مد نظر قرار می‌گیرد. در کشورهایی نظیر هندوستان استفاده از این شیوه تبلیغاتی سبب شده ‌است تا مردم تمایل بسیار زیادی برای استفاده از تولیدات داخل پیدا کنند. به طور کلی موفقیت و سطح کاری چهره‌های مشهور اثر بسیار زیادی بر توفیق برند خواهد داشت. بر طبق آمار از سال ۱۹۹۵ تا کنون استفاده از چهره‌های مشهور بیش از دو برابر شده است.

با گسترش رسانه‌های مجازی به تازگی نوع جدیدی از چهره های مشهور به عنوان چهره‌های مشهور مجازی ایجاد گردیده‌است. سایبرلبرتیز (Cyberlebrities) عنوانی است برای کسانی که با استفاده از رسانه‌های مجازی و طرفداران خود از سراسر دنیا شناخته می‌شوند. این نوع از چهره‌ها می‌توانند شخصیت‌های غیر واقعی نظیر شخصیت‌های کمیک استریپ‌ها، داستان‌ها و یا کارتون‌ها نیز باشند.

پیشینه حضور سلبریتی های ایرانی در تبلیغات

قانون نانوشته‌ای در سال‌های نه چندان دور حضور چهره‌های معروف را در تبلیغات تجاری و بازرگانی قبیح و ناپسند برمی‌شمرده است. با تجسس در سال‌های پیش از انقلاب کمتر نشانی از حضور ورزشکاران و هنرمندان در آگهی‌های تجاری شرکت‌ها (اعم از خارجی و داخلی) می‌توان یافت. در این میان، شاید علی پروین و انگشت شمار چهره‌های دیگری از استثنا باشند که کالا و محصولی را تبلیغ کردند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به موقعیت و شرایط حساس سال‌های اولیه دهه ۶۰، اصل تبلیغات نه تنها به فراموشی سپرده شد که حتی امری مذموم و ناپسند نیز به حساب می‌آمد و به هیچ وجه فرصت مطرح شدن پیدا نمی‌کرد. حضور ورزشکاران و هنرمندان نیز در این میان به یک تابو تبدیل شده بود که حتی عنوان کردنش هم گناهی نابخشودنی تلقی می‌شد.

مشارکت ناصرحجازی در تبلیغ یک سری وسایل بدن سازی شاید تنها حضور چهره‌های شناخته شده در عرصه تبلیغات دهه ۶۰ بود. اما پس از پایان جنگ تحمیلی و وارد شدن کشور به فاز جدید و رونق دوباره آگهی‌های بازرگانی از اواخر دهه ۷۰ پای هنرمندان و ورزشکاران به این عرصه باز شد.

کریم باقری، فوتبالیست مطرح ایرانی اولین ورشکاری بود که این تابوی چندین و چندساله را شکست ودر سال ۷۶ و پس از صعود خاطره انگیز ایران به جام‌جهانی فوتبال در فرانسه، محصولات بهداشتی – آرایشی یک شرکت ایرانی را تبلیغ کرد.

بیلبوردهای نصب شده این شرکت در اتوبان‌های تهران همراه با عکس باقری انتقادات تندی را متوجه این فوتبالیست کرد تاجایی که نشریه شلمچه (که آن زمان منتشر می‌شد) باقری را به باد نکوهش گرفت و از او خواست که با پیراهن تیم «آرمینا بیله فلد» “تیم باشگاهی‌اش” به تبلیغ بپردازد نه با پیراهن تیم ملی فوتبال ایران.

پس از باقری، احمدرضا عابدزاده دروازه‌بان تیم ملی در تبلیغات یک شرکت موتورسیکلت سازی دیده شد. با حضور این دو ورزشکار، راه برای ورود بقیه ورزشکاران به عرصه تبلیغات هموار شد. مهدی مهدوی‌کیا، علی کریمی، ابراهیم میرزاپور، علی انصاریان، علیرضا نیکبخت‌واحدی، علی سامره، حسین کاظمی، مهرداد میناوند، آتیلا حجازی و… از دیگر فوتبالیست‌هایی بودند که تصویرشان برای تبلیغ برندهای مختلف تجاری مورد استفاده قرار گرفت.

در این گیرودار، هنرمندان نیز از غافله ورزشکاران عقب نماندند؛ اولین بار تصویر جمشید مشایخی، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در بیلبوردهای یک شرکت سازنده کولرهای گازی خودنمایی کرد.

گفته می‌شد مشایخی برای تأمین هزینه عمل جراحی قلبش با این شرکت قرارداد امضا کرده است. حتی این توجیه نیز مانع از آن نشد که استاد، مورد هجمه منتقدانش قرار نگیرد که چرا اعتبار و وجهه چندین و چند ساله خود را صرف و خرج تبلیغ یک کالای مصرفی کرده است.

با وجود همه انتقادها بعد از مشایخی دیگر بازیگران مطرح سینما و تلویزیون نیز پای میز مذاکره بادیگر شرکت‌ها و تولید کنندگان نشستند و به این ترتیب محمدرضا گلزار برای یک مارک خاص پوشاک مردانه، حمید گودرزی برای محصولات چرمی، پژمان بازغی برای پوشاک، محمدرضا فروتن برای دهکده ساحلی، مهران مدیری برای چای، بابک حمیدیان، علی صادقی، رضا داوودنژاد و یوسف تیموری برای آب معدنی، ایرج نوذری برای فرش، ابراهیم آبادی و محمدرضا شریفی‌نیا برای دوربین عکاسی، بهرام رادان برای گوشی تلفن همراه، مهدی سلوکی برای دهان شویه و… به تبلیغ پرداختند.

در میان هنرمندان و ورزشکاران ایرانی، بی‌گمان حضور حسین رضازاده بیشترین حساسیت را برانگیخت. این وزنه بردار نامدار تابه حال برای آب معدنی، کامیون، بانک و بنگاه املاک به تبلیغ پرداخته و بنابر شنیده‌ها بالاترین دستمزدها را نصیب خود ساخته است .

درهرحال حضور و نقش بزرگان سینما، ورزش و موسیقی در تبلیغات تجاری آن‌چنان مسبوق به سابقه است که امروزه امری عادی، جاافتاده و بدیهی به نظر می‌رسد و البته حق طبیعی و مشروع هر چهره شناخته شده‌ای به شمار می‌رود و کوچک‌ترین چالشی را بر نمی‌انگیزد.

 برخی سلبریتی های ایرانی در تبلیغات

  • جمشید مشایخی و ابراهیم میرزاپور؛ کولر گازی اجنرال
  • بهرام رادان؛ محصولات صوتی و تصویری کره‌ای و آریا تله کام و نوین چرم
  • محمدرضا گلزار؛ برند تولیدکننده‌ی پوشاک مردانه ایکات، مسواک گام باتلر (U.M)، پیورگام
  • بنیامین بهادری؛ با شرکت لوازم خانگی بیم
  • احمدرضا عابدزاده؛ برای موتورسیکلت تلاش؛
  • حمید گودرزی؛ برای یک برند لباس چرم؛ مبل آیسا
  • پژمان بازغی؛ پوشاک مردانه ایکات؛ کیف و کفش شیفر، دستمال‌کاغذی سلولزی
  • مهران مدیری؛ چای عرفان؛
  • محمدرضا فروتن؛ منطقه تجاری خلیج فارس؛
  • ایرج نوذری؛ شرکت فرش ستاره کویر یزد؛
  • بابک حمیدیان، علی صادقی، رضا داودنژاد و یوسف تیموری؛ یک شرکت آب معدنی؛
  • محمدرضا شریفی‌نیا؛ یک برند دوربین عکاسی؛
  • حمید استیلی، افشین پیروانی و علی پروین؛ برای جورابان؛
  • مهدی سلوکی؛ برای یک مارک دهان شویه؛
  • مهدی مهدوی‌کیا؛ برای آیوا
  • علی کریمی؛ کن وود
  • حسین رضازاده؛ آب معدنی واتا، شرکت صنعتی بهران و بنگاه معاملات املاک رابینسون در دوبی
  • علی انصاریان و علیرضا نیکبخت واحدی؛ پوشاک آرین جین
  • پوریا پورسرخ؛ برای مون بلان و پوشاک آلیزه
  • جواد نکونام؛ برای روغن موتور کاسپین،
  • امیر علی دانایی؛ مسواک رویال
  • رضا یزدانی؛ برای نوین چرم
  • سیروان خسروی؛ برای اکس بلک
  • نیکی کریمی؛ مون بلان
  • بهنوش بختیاری؛ در چرم پاندورا
  • ژیلا صادقی؛ در تبلیغات لوازم خانگی کن وود
  • مهناز افشار؛ برای تبلیغ یک برند ساعت، پمپرز
  • مهتاب کرامتی؛ سامسونگ برای کمپین CSR کودکان امید
  • شهاب حسینی؛ شهر فرش
  • احمدرضا عابدزاده؛ جاکسون
  • سام درخشانی؛ کارما
  • پوریا پورسرخ؛ مون بلان
  • الیکا عبدالرزاقی و امین زندگانی؛ آلتون گاز
  • کریم باقری؛ شرکت داروگر
  • بهاره رهنما؛ برند مانتو، سفیر وسایل آرایشی اینلی

 سلبریتی های ایرانی در اینستاگرام

شناخت سلبریتی های محبوب مردی در شبکه های اجتماعی توسط بازاریابان و مجریان کمپین های تبلیغاتی بسیار حائز اهمیت بوده و گزینه ها و ایده های مختلفی را برای طرح ریزی یک کمپین موثر تبلیغاتی با بهره گیری از ستارگان و افراد مشهور به آن ها می دهد. در ایران شبکه اجتماعی اینستاگرام محلی است که دسترسی به سلبریتی ها را فراهم آورده است. اینستاگرام یک برنامه اشتراک گذاری عکس و ویدیو های کوتاه می باشد که اخیرا مورد استقبال ایرانی ها قرار گرفته است. از چند سال پیش فیسبوک اینستاگرام را خریداری نموده است و در واقع اینستاگرام متعلق به کمپانی فیسبوک است. اما حضور هنرمندان و افراد سرشناس ایرانی در این شبکه اجتماعی به شکلی است که مردم می توانند براحتی به ادرس صفحه شخصی بازیگر مورد علاقه شان رجوع کنند و اخبار و عکس های جدیدشون رو ملاحظه کنند و به نوعی راحت می توانند با هنرمندان ارتباط داشته باشند.

به گزارش سایت مدیریت، در ادامه لیست بزرگترین سلبریتی های ایرانی اینستاگرام با بیش از یک میلیون فالوور ارائه شده است. در بین این چهره های مشهور می تواند نام های چون دکتر روحانی، علی دایی، مهناز افشار و سعید معروف گرفته تا امیر تتلو، حسن ریوندی و … را ملاحظه نمائید. اطلاع از این لیست، برای فعالان کسب و کار جهت بازاریابی و برندسازی شخصی بسیار قابل استفاده است. در بین ۵۰ چهره برتر اینستاگرامی ایرانی بازیگران، ورزشکاران، خوانندگان، مجریان و سیاسیون حضور پررنگ تری دارند. این لیست توسط سایت مدیریت تهیه شده و تا تاریخ ۲۰ خرداد ۹۶۶ به روز شده است:

  • مهناز افشار؛ ۶ میلیون
  • بهنوش بختیاری؛ ۵٫۷ میلیون
  • سحر قریشی؛ ۵٫۷ میلیون
  • الناز شاکردوست؛ ۵٫۷ میلیون
  • رامبد جوان؛ ۵٫۶ میلیون
  • ترانه علیدوستی؛ ۵٫۱ میلیون
  • بهنوش طباطبایی؛ ۴٫۹ میلیون
  • محمدرضا گلزار؛ ۴٫۸ میلیون
  • آرمین زارعی؛ ۴٫۴ میلیون
  • امیر تتلو؛ ۴٫۱ میلیون
  • رضا عطاران؛ ۳ میلیون
  • بهرام رادان؛ ۲٫۹ میلیون
  • یاس؛ ۲٫۹ میلیون
  • مهراوه شریفى نیا؛ ۲٫۷ میلیون
  • بهاره رهنما؛ ۲٫۶ میلیون
  • شهاب حسینی؛ ۲٫۵ میلیون
  • علی دایی؛ ۲٫۵ میلیون
  • نیکی کریمی؛ ۲٫۵ میلیون
  • علی کریمی؛ ۲٫۴ میلیون
  • نسرین مقانلو؛ ۲٫۴ میلیون
  • پرویز پرستویی؛ ۲٫۱ میلیون
  • سید جواد رضویان؛ ۲٫۱ میلیون
  • پوریا پورسرخ؛ ۲٫۱ میلیون
  • پریناز ایزدیار؛ ۲ میلیون
  • محسن تنابنده؛ ۱٫۹ میلیون
  • سردار آزمون؛ ۱٫۸ میلیون
  • مهدی پاکدل؛ ۱٫۸ میلیون
  • حسن روحانی؛ ۱٫۷ میلیون
  • مهدی طارمی؛ ۱٫۷ میلیون
  • سروش جمشیدی؛ ۱٫۷ میلیون
  • سعید معروف؛ ۱٫۶ میلیون
  • سام درخشانی؛ ۱٫۶ میلیون
  • سیروان خسروی؛ ۱٫۶ میلیون
  • سحر دولتشاهی؛ ۱٫۶ میلیون
  • الناز حبیبی؛ ۱٫۶ میلیون
  • شاهرخ استخری؛ ۱٫۵ میلیون
  • آنا نعمتی؛ ۱٫۵ میلیون
  • امیر جعفری؛ ۱٫۴ میلیون
  • احسان علیخانی؛ ۱٫۳ میلیون
  • بنیامین بهادری؛ ۱٫۳ میلیون
  • محسن یگانه؛ ۱٫۳ میلیون
  • حسن ریوندی؛ ۱٫۳ میلیون
  • جواد عزتی؛ ۱٫۲ میلیون
  • محسن مسلمان؛ ۱٫۲ میلیون
  • لیلا بلوکات؛ ۱٫۲ میلیون
  • طناز طباطبائی؛ ۱٫۲ میلیون
  • گلاره عباسی؛ ۱٫۲ میلیون
  • امیرمهدی ژوله؛ ۱٫۲ میلیون
  • پرستو صالحی؛ ۱٫۱ میلیون
  • فرهاد مجیدی؛ ۱٫۱ میلیون
  • باران کوثری؛ ۱ میلیون
  • پژمان بازغی؛ ۱ میلیون
  • محمد موسوی؛ ۱ میلیون
  • امید عالیشاه؛ ۱ میلیون
  • احمد مهرانفر؛ ۱ میلیون
  • ملیکا شریفی نیا؛ ۱ میلیون

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی