اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

۴۰ نکته جذاب درباره سریال تاج (The Crown)

يكشنبه, ۹ آذر ۱۳۹۹، ۰۸:۳۰ ب.ظ

40 نکته جالب درباره فصل ۱ تا ۴ سریال تاج(The Crown) و بازیگران آن/ از تغییر در تعداد قسمت ها و هزینه بالای ساخت آن تا علاقه ملکه الیزابت دوم به تماشای سریال

یک مجموعه‌ تلویزیونی درام است که توسط «پیتر مورگان» ساخته و نوشته و توسط دو شرکت لفت بنک پیکچرز و سونی پیکچرز برای شبکه نتفلیکس تهیه شده ‌است. این سریال، داستان «ملکه الیزابت دوم» انگلستان را به تصویر می‌کشد. فصل اول شامل ۱۰ قسمت یک ساعته است که در تاریخ ۴ نوامبر ۲۰۱۶ منتشر شد. پس از استقبال زیاد تماشاگران از این سریال و همچنین ستایش منتقدان، فصل دوم این سریال در دسامبر ۲۰۱۷ روی آنتن رفت.

نکات جالب سریال تاج (The Crown) - ملکه الیزابت

اینجا با 40 نکته جالب که باید درباره‌ی سریال «تاج»(The Crown) بدانید، آشنا خواهید شد.

1- این سریال با بودجه‌ی پنج میلیون یورویی برای هر قسمت در دو فصل ابتدایی، پرهزینه‌ترین سریال تاریخ تلویزیون است.

ایملدا استانتون در نقش کهنسالی «ملکه الیزابت دوم» در سریال تاج

نکات جالب سریال تاج (The Crown) - ایملدا استانتون

2- «هلن میرن» که در فیلم «ملکه» نقش «ملکه الیزابت دوم» را ایفا کرده بود، گمانه‌زنی‌ها مبنی بر نقش‌آفرینی در سریال «تاج»(The Crown) را رد کرد. «ایملدا استانتون» نقش کهنسالی «ملکه الیزابت دوم» را برعهده گرفت.

3- درب سیاه خیابان داونینگ دهم، بزرگتر از اندازه‌ی واقعی آن ساخته شده است تا «جان لیسگو» با قد 195 سانتی‌متری، هم قد با «وینستون چرچیل» به نظر برسد.

4- در فیلم «بانوی آهنی» محصول سال 2011، «اولیویا کلمن» نقش «کارول تاچر» دختر «مارگارت تاچر» را ایفا کرده بود.

5- عموی «هلنا بونهام کارتر» نامزد «پرنسس مارگارت» بوده است، نقشی که «هلنا بونهام کارتر» در فصل سوم و چهارم ایفا می‌کند.

نکات جالب سریال تاج (The Crown) - هلنا بونهام کارتر و عمویش

6- برای «جان لیسگو» بازیگر نقش «وینستون چرچیل» مربی گویندگی استخدام شد تا لهجه‌ی او را به لهجه‌ی قدیمی بریتانیایی نزدیک کند. «لیسگو» برای اینکار مجبور بود درون سوراخ‌های بینی‌اش پنبه فرو کند.

7- سریال «تاج»(The Crown) دومین محصول پرهزینه‌ی نتفلیکس است.

8- نتیجه‌ی «ملکه الیزابت دوم» یعنی «پرنسس یوجینی» از طرفداران پر و پا قرص این سریال است.

نکات جالب سریال تاج (The Crown) - پرنسس یوجینی

9- «پیتر مورگان» خالق سریال «تاج»(The Crown)، در مجموع شصت قسمت در قالب شش فصل را برای این سریال درنظر داشت که نتفلیکس ابتدا این سریال را به چهار فصل و سپس پنج فصل تعدیل کرد. «مورگان» در ژانویه‌ی 2020 اعلام کرد که برای اتمام این سریال به شش فصل نیاز دارد.

10- «جان لیسگو» در مصاحبه‌ای اعلام کرد که گریم او برای ایفای نقش «وینستون چرچیل» بسیار ساده بود و هر جلسه‌ی آن تقریباً 20 دقیقه به طول می‌انجامید. چهره‌پردازی این سریال توسط «ایوانا پریموراک» انجام شده است که پیش‌تر برای گریم «گری اولدمن» در فیلم «تاریک‌ترین ساعت» جایزه بفتا را از آن خود کرده بود.

نکات جالب سریال تاج (The Crown) - جان لیسگو در نقش چرچیل

11- طی کنفرانسی در سال 2015، سازندگان اعتراف کردند که دستمزد «کلر فوی» بازیگر نقش «ملکه» و «مت اسمیت» بازیگر نقش «شاهزاده فیلیپ» برابر نبوده‌ است و قول دادند که در آینده به بازیگران نقش «ملکه الیزابت دوم» و «شاهزاده فیلیپ» دستمزد مساوی پرداخت کنند.

12- تا فصل دوم، «جان لیسگو» تنها بازیگر آمریکایی سریال «تاج»(The Crown) بود اما در ادامه ساخت سریال، «جیلین اندرسون»، بازیگر آمریکایی، برای ایفای نقش «مارگارت تاچر» نیز به مجموعه‌ی بازیگران اضافه شد.

13- در اواسط سال 2017 گزارش‌هایی مبنی بر تماشای این سریال توسط «ملکه الیزابت دوم»، به اصرار پسرش «شاهزاده ادوارد» و علاقه‌ی زیاد او به سریال منتشر شد. گویا از نظر ملکه تنها مشکل این سریال دراماتیزه شدن بیش از اندازه‌ی برخی از رویدادها است.

14- «پیتر مورگان» پیش از ساخت این سریال،‌ سابقه‌ی نگارش فیلمنامه‌ی «ملکه»، که آن فیلم هم درباره‌ی «ملکه الیزابت دوم» بود را در کارنامه‌ی خود دارد.

15- «کلر فوی» چهار سال بزرگتر از «ونسا کربی» است که این دقیقاً معادل اختلاف سنی «ملکه الیزابت دوم» و «پرنسس مارگارت» است.

نکات جالب سریال تاج (The Crown) - ونسا کربی و کلر فوی

16- «ونسا کربی» در دنیای واقعی سیگار نمی‌کشد. به همین دلیل مجبور شد جلوی دوربین از سیگار گیاهی استفاده کند.

17- مربی گویندگی سریال، یعنی «ویلیام کناچر» برای حل مشکل لهجه‌ی «کلر فوی» و «مت اسمیت» کار سختی را برعهده داشت زیرا باید در ابتدا به آنها می‌آموخت که نباید دهنشان را موقع حرف زدن زیاد باز کنند.

18- «کلر فوی» در طول فیلمبرداری فصل اول سریال مجبور بود تا پشت صحنه به نوزادش شیر دهد.

19- «الکس جنینگز» که در نقش «دوک ویندزور» در این سریال ظاهر شده است، پیش‌تر نقش «شاهزاده چارلز» را در فیلم «ملکه» ایفا کرده بود.

20- زمانی که اعلام کردند قرار است «جیلین اندرسون» نقش «مارگارت تاچر» را در سریال «تاج»(The Crown) ایفا کند، بسیاری از طرفداران سریال معتقد بودند او بیش از اندازه برای این نقش جذاب است و به این انتخاب اعتراض کردند.

نکات جالب سریال تاج (The Crown) - جیلین اندرسون

21- در اول نوامبر 2016 دو قسمت اول سریال در ایالات متحده به اکران عمومی درآمد.

22- وقتی «ونسا کربی» برای انجام تست سر صحنه‌ی سریال رفت،‌ چند روز قبلش اقدام به برنزه کردن خودش کرده بود بنابراین تصمیم گرفت دامن کوتاهی بپوشد تا مقدار بیشتری از پاهای او نمایان باشد. «پیتر مورگان» بعدها اعتراف کرد که این کار او باعث شد تا برای ایفای نقش «پرنسس مارگارت» پذیرفته شود.

23- به دلیل رعایت حق تألیف، «مورگان» نمی‌توانست در این سریال از عکس‌های واقعی استفاده کند بنابراین مجبور شدند تا تمام عکس‌های واقعی را بازسازی کنند.

24- «الیویا کلمن» و «هلنا بونهام کارتر» که به ترتیب نقش «ملکه الیزابت دوم» و «پرنسس مارگارت» را در فصل سوم سریال ایفا می‌کنند، پیش از این هر دوی آنها تجربه‌ی ایفای نقش «ملکه‌ی مادر» را داشته‌اند.

25- اکثر لباس‌های سلطنتی سریال «تاج»(The Crown)، توسط برند «هارودز» تولید شده‌اند.

نکات جالب سریال تاج (The Crown) - لباس سلطنتی

26- این دومین باری است که «جان لیسگو» و «رابرت هاردی» با یکدیگر هم‌بازی می‌شوند. «رابرت هاردی» نقش «فرانکلین روزولت» را ایفا می‌کند.

27- آنطور که در این سریال نشان داده می‌شود، بنظر می‌رسد که «پرنسس مارگارت» و «رودی لولین» برای مدت کوتاهی با هم بوده‌اند اما در واقع رابطه‌ی آنها 8 سال به طول انجامیده است.

نکات جالب سریال تاج (The Crown) - پرنسس مارگارت و رودی لولین

28- در سال 2014 تصمیم بر آن بود که «فلیسیتی جونز» نقش «ملکه الیزابت دوم» را ایفا کند.

29- روزنامه‌نگار محافظه‌کار بریتانیایی «چارلز مور»، «اولیویا کلمن» را یک «چهره‌ی ضدامپریالیستی» می‌خواند و مخالف نقش‌آفرینی او در نقش «ملکه الیزابت دوم» در سریال «تاج»(The Crown) بود. «کلمن» این اظهارنظر او را خنده‌دار خواند.

30- چشمان «ملکه الیزابت دوم» آبی رنگ بود. «کلیر فوی» که جوانی او را بازی می‌کرد نیز چشمانش آبی بود. اما «الیویا کلمن» که چشمانی قهوه‌ای رنگ دارد می‌بایست از لنز رنگی استفاده می‌کرد. پس از مدتی تیم سازنده متوجه شد که لنز رنگی اثر منفی روی بازیگری «کلمن» گذاشته است بنابراین تصمیم گرفتند تا با استفاده از جلوه‌های ویژه کامپیوتری رنگ چشمان او را تغییر دهد. اما باز هم به این نتیجه رسیدند که تأثیرگذاری «کلمن» با این کار کاهش پیدا می‌کند. در پایان تصمیم بر آن شد که رنگ چشمان او قهوه‌ای بماند.

نکات جالب سریال تاج (The Crown) - اولیویا کلمن

31- سریال «تاج«(The Crown) با بودجه‌ای معادل 140 میلیون یورو برای هر فصل، یکی از پرهزینه‌ترین سریال‌هایی می‌باشد که توسط نتفلیکس تولید شده است.

32- با اینکه «هلنا بونهام کارتر» نقش خواهر کوچکتر «اولیویا کلمن» را ایفا می‌کند اما در واقع 8 سال از او بزرگتر است.

33- «هلنا بونهام کارتر» پیش‌تر برای ایفای نقش «ملکه‌ی مادر» در فیلم «سخنرانی پادشاه»، نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شده بود.

34- «جاش اوکانر»، «اولیویا کلمن» و «ارین دوهرتی» در سریال «بینوایان» با یکدیگر هم‌بازی بودند.

35- در ابتدا قرار بود که «پائول بتانی» نقش «شاهزاده فیلیپ» را در فصل سوم و چهارم بر عهده گیرد اما به دلیل عدم هماهنگی از این پروژه انصراف داد تا این نقش به «توبیاس منزیس» برسد.

نکات جالب سریال تاج (The Crown) - توبیاس منزیس

36- در این سریال سخنرانی «پادشاه جورج» با دقت بالایی به تصویر کشیده شده است. این سخنرانی پیشتر در فیلم برنده‌ی اسکار به نام «سخنرانی پادشاه» نیز بازسازی شده بود.

37 – برخلاف آنچه در سریال «تاج»(The Crown) دیده می‌شود، «دوشس ویندزور» هنگام اعلام استعفای «دوک ویندزور» در اتاق همراه او نبوده است.

نکات جالب سریال تاج (the crown) - دوشس ویندزور و دوک ویندزور

38- «پیتر مورگان» در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که برخلاف شایعات موجود، هیچ‌گونه علاقه‌ای به خانواده‌ی سلطنتی ندارد.

39- «مت اسمیت» در برنامه‌ی «گراهام نورتون» اعلام کرد که «شاهزاده ویلیام» نوه‌ی بزرگ «شاهزاده فیلیپ» توصیه‌هایی درباره‌ی این نقش به او کرده است.

40- «مت اسمیت» اولین بازیگری بود که توسط «مورگان» برای سریال «تاج»(The Crown) انتخاب شد. «مورگان» اعتقاد داشت که ساخت این سریال بدون حضور «اسمیت» امکان‌پذیر نیست.

نکات جالب سریال تاج (The Crown) - مت اسمیتمنبع: IMDb

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی