اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

«قصه‌های تبیان» از شبکه 5 سیما پخش می شود

دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۳۲ ب.ظ

مجموعه تلویزیونی قصه های تبیان به همت مرحوم فرج الله سلحشور و براساس دغدغه‌های او در زمینه تولید آثار دینی، توسط گروهی از نویسندگان و کارگردان‌های جوان به انجام رسیده است.

این مجموعه اپیزودیک بر اساس داستان‌های واقعی و موضوعات قرآنی ساخته شده، فیلمنامه آن با محوریت موضوعات قرآنی به نگارش درآمده و همه داستان‌ها و روایات آن بر اساس اتفاقات و داستان‌های واقعی جلوی دوربین رفته است.

در ساخت مجموعه قصه‌های تبیان، جمال شورجه و منصور براهیمی به عنوان مشاور در کنار سلحشور بوده‌اند و به جوانانی که نویسندگی و کارگردانی این قصه‌ها را به عهده داشته‌اند، مشاوره داده‌اند.

 

تربیت نسلی تازه

تولید مجموعه قصه‌های تبیان با دعوت از نویسندگان و کارگردان‌های جوانی که عمدتا در جشنواره‌های بسیج، عمار، شهید آوینی و حوزه هنری منتخب و برگزیده شده‌اند، در سال 93 آغاز شد. این جوانان که از تهران و شهرستان‌ها به همکاری در این پروژه دعوت شدند، زیر نظر فرج‌الله سلحشور نگارش قصه‌ها را آغاز کردند و سال 94 ساخت این مجموعه انجام شد.

جمال شورجه در این باره به جام‌جم گفت: ساخت این مجموعه در واقع برای آقای سلحشور فرصتی بود تا نسلی تازه از جوانان هنرمند و متعهد را به سینما و تلویزیون معرفی کند و زمینه فعالیت برای این جوانان را فراهم آورد. فیلمنامه‌ها در کارگاه‌های فیلمنامه‌نویسی نوشته، نقد و بررسی می‌شد؛ کلاس‌های آموزشی برای افراد برقرار بود و تولید هم با نظارت آقای سلحشور و با هدایت مشاوران این مجموعه به انجام رسید.

بر اساس توضیحات شورجه، به دلیل کمبود بودجه از ستاره‌های سینما و تلویزیون در این آثار استفاده نشده و بیشتر بازیگران از فعلان حوزه تلویزیون هستند. پرویز فلاحی‌پور، خشایار راد، جلیل فرجاد، علی‌ اوسیوند، حسین فرضی، ایمان صفا، رامین راستاد، افشین سنگ‌چاپ، حسین پرستار، پوراندخت مهیمن و نیلوفر شهیدی برخی از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

قصه‌های عبرت‌آموز

قصه‌های تبیان بر اساس قصه‌های واقعی ساخته شده و عبرت‌آموزی و توجه به حکمت الهی، یکی از ویژگی‌های آن است.

جمال شورجه درباره این قصه‌ها توضیح داد: شاید در این نوع آثار به دنبال درام‌های کلیشه‌ای و متداول نبوده‌ایم. درام این مجموعه در درون متن و در لایه‌های زیرین هر قصه وجود دارد و البته پاره‌ای از آنها به لحاظ مضمونی یا ساختاری هم از قواعد مرسوم و کلیشه‌ای در دیگر آثار پیروی نمی‌کنند.

بر اساس اظهارات شورجه، هیچ دخل و تصرفی در قصه‌های واقعی صورت نگرفته و نویسندگان و کارگردان‌ها به واقعیت قصه‌ها وفادار بوده‌اند. این کارگردان مطرح سینما و تلویزیون تصریح کرد: هیچ دخل و تصرف تخیل گرایانه یا مبتنی بر داستان‌سازی در این قصه‌ها صورت نگرفته و تک تک آنها واقعیت محض را نمایش می‌دهند.

همان طور که در قرآن ذکر شده بهترین قصه‌ها، قصه‌های واقعی هستند. درام این آثار هم درام اسلامی است و در واقع این قصه‌ها جذابیت و گیرایی خود را از مستند بودن و مفاهیم مذهبی و معنوی گرفته‌اند. از همین رو پایان قصه‌ها غیرقابل پیش‌بینی و کاملا عبرت‌آموز است.

 

http://tebyanfilm.net

نظرات (۲)

بسیار عالیییییییییی
۱۲ بهمن ۹۵ ، ۱۰:۱۲ مجله ویترینو
سپاسگزاریم ...
موفق باشید ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی