اسطوره سازان تمدن ایرانی

مرکز رسانه ای اسطوره سازان تمدن ایرانی براساس دغدغه ی قهرمان، الگو و اسطوره سازی و پاسخ به کمبود منابع تصویری از قهرمانان، الگوها و اسطوره های دینی و بومی مورد نیاز نسل جوان و جامعه امروزی، با رویکرد تولید آثار تلویزیونی و سینمایی در ساختارهای داستانی، مستند، آموزشی، انیمیشن و سریال های تلویزیونی فعال شده است
همچنین در حوزه توزیع و پخش آثار سینمایی و سینما مارکتینگ فعال است

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندها

20 درصد زائران شنونده رادیو اربعین بودند

پنجشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۶، ۰۳:۳۶ ب.ظ

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت صداوسیما با اعلام این‌که از 1100 نفر از زائران اربعین در کشور عراق نظرسنجی صورت گرفته است، عنوان کرد: 20 درصد زائران شنونده رادیو اربعین بودند و رضایت 77 درصدی از این شبکه رادیویی داشتند.
به گزارش جام‌جم، نشست خبری پیرامون نظرسنجی از زائران اربعین در کشور عراق با حضور دکتر حسین رضی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت صداوسیما، دکتر علی طلوعی رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار سازمان و اصحاب رسانه عصر دیروز برگزار شد.
دکتر حسین رضی در این نشست ضمن ابراز همدردی با مردم غرب ایران برای زلزله اخیر، عنوان کرد: اهمیت زیارت اربعین بر هیچ‌کس پوشیده نیست و از دو بعد داخلی و بین‌المللی اهمیتی فراوان دارد؛ بعد داخلی این مبحث مربوط به حرکت عظیم مردم است که در کشور شکل می‌گیرد. بعد بین‌المللی این حرکت هم قابل تامل است، چراکه رسانه‌های بین‌المللی نسبت به این حرکت عظیم کم‌توجهی می‌کنند و حتی آن را در یک بایکوت خبری قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: مرکز پژوهش و نظرسنجی کار مطالعاتی گسترده‌ای انجام داده و دوستان تلاش خود را کردند تا نظرسنجی به بهترین شکل و بسیار دقیق صورت بگیرد. درواقع پرسشگران هر 20 دقیقه از یکی از زائران به شکل تصادفی نظرسنجی می‌کردند؛ یعنی هر یک ساعت با سه نفر صحبت می‌شد. این نظرسنجی یک هفته قبل از اربعین آغاز و تا روز اربعین ادامه داشت. در مجموع 20 درصد نظرسنجی‌ها در خروجی نجف، 30 درصد بین نجف تا کربلا و 50 درصد هم در ورودی کربلا صورت گرفت.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت صداوسیما عنوان کرد: یکی از سوالات نظرسنجی مربوط به انگیزه زائران از این سفر بود که همه اولین انگیزه‌شان را زیارت اباعبدالله(ع) ذکر کرده‌اند و بعد از آن حضور در تجمع اربعین را بیان داشته‌اند. وحدت شیعیان و همدردی با مصائب حضرت زینب(س) از دیگر مواردی بود که به آن اشاره می‌شد. همچنین وقتی از آنها درباره پیام اربعین پرسیدیم، 25 درصد زائران به وحدت و همبستگی اشاره کردند و ترویج و زنده نگه‌داشتن اربعین پاسخ دیگر بود.
دکتر رضی در ادامه این نشست با اشاره به دیگر مواردی که از زائران اربعین پرسیده شده است، گفت: 60 درصد زائران در پاسخ به این پرسش که آیا در این سفر نگران امنیت‌شان هستند یا نه؟ اعلام کرده بودند که به هیچ وجه نگران نیستند. 32 درصد نگرانی اندکی داشتند و بقیه نگرانی‌شان زیاد بود. همچنین 96 درصد زائران تاکید کردند علاقه‌مند نیستند کشور عراق به بخش‌های شیعه، سنی و کرد تقسیم شود. 55 درصد زائران نیز معتقد بودند توطئه کشورهای بیگانه در جریان‌های تکفیری موثر است. درصد بالایی از زائران موافق بودند که سیاست ایران در منطقه صحیح است. همچنین 80 درصد اعلام کردند دخالت‌های آمریکا در منطقه اشتباه است.
وی با اشاره به نظر موافق مردم نسبت به شخصیت‌های مثبت گفت: از دیدگاه زائران اولین شخصیت مثبت مقام معظم رهبری و بعد آیت‌الله سیستانی و سردار سلیمانی بودند. همچنین شخصیت‌های منفور از دید آنها در ابتدا ملک سلمان و بعد ترامپ بود.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت صداوسیما ادامه داد: راه‌اندازی رادیو اربعین از دیگر ابداعات رسانه ملی بود که با اقبال مخاطبان رو‌به‌رو شد. حتی اگر رادیو 15 درصد شنونده داشته باشد، اتفاق خوبی است. 20 درصد زائران اعلام کردند شنونده رادیو اربعین بودند و میزان رضایت‌شان 77 درصد بود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی